Rabu, 21 Disember 2011

Tengok..Hebatt,Sama Tapi Tak Serupa..

Sama tapi tak serupa...realitinya,apabila pemimpin semakin
menzalimi rakyat maka sudah pasti akan bangun anak muda
yang berani menegakkan kembali keadilan.



6 ulasan:

  1. kalau sudah anak muda benci sampai tahap ini,maka umno dan BN akan ditunjukkan jalan BERAMBUSSSSS dari PutraJaya.

    BalasPadam
  2. BUKAN SENANG NAK KELENTONG SELALU !

    BalasPadam
  3. Mohamad Sabu, dalam Majalah Tamadun, 14 Jun 1998 pernah berkata, “Begitulah juga dengan Rani Ibrahim, Marzuki Ibrahim dan Rosli Ibrahim yang naik mendadak dalam perniagaan, adakah kerana mereka pandai berniaga atau kerana saudara mereka menjadi Menteri Kewangan ?”.

    Dalam senarai saham yang dikeluarkan oleh Kementerian Kewangan pada tahun 1999, bapa dan dua adik Anwar dicatatkan sebagai penerima saham bumiputera yang dikeluarkan oleh kerajaan.


    Bapanya, Datuk Ibrahim Abdul Rahman dan adik beradiknya, Farizon (anak dengan isteri muda) dan Marzuki (anak dengan Mak Yam) memegang saham berjumlah lebih 7.1 juta unit dalam tiga buah syarikat.

    Utusan Malaysia, 18 Oktober 1999 pernah melaporkan bahawa abang Anwar, Idrus Ibrahim pernah ditangkap kerana disyaki berkhalwat dengan seorang wanita di kondominium Menara Seputeh.


    Idrus Ibrahim, merupakan Ketua Penerangan Parti Keadilan Nasional (Keadilan) bahagian Bukit Mertajam ditahan oleh para pegawai Pencegah Maksiat Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) dan polis.


    Menteri di Jabatan Perdana Menteri ketika itu, Datuk Paduka Dr. Abdul Hamid Othman ketika dihubungi di Sik petang ini mengesahkan penangkapan tersebut.

    Petunjuk arwah Sulaiman Palestin
    Chegubard atau nama sebenarnya Badrul Hisham Shaharin juga merupakan salah seorang keluarga Anwar apabila mengahwini anak saudara Anwar, Zarerah Hanim Md Zaki. Zarerah anak adik Anwar, Rehan Ibrahim yang berkahwin dengan arwah Pak Lang Zaki.
    J
    ika melihat petunjuk Chegubard, dia walaupun kaum kerabat Anwar tetapi nampaknya tidak gemar dengan cara Anwar mengemudikan PKR.


    Kenapa Anwar pinggirkan Chegubard, sedangkan pemuda itu berkahwin dengan anak saudaranya ?
    Ada yang tidak kena dengan keluarga Anwar ?


    Paling misteri, Khairuddin Abu Hassan anak saudara arwah Sulaiman Palestin dan mendakwa sepupu Anwar Ibrahim pernah membawa pesan Arwah Sulaiman Palestin bahawa halang kerakusan cita-cita Anwar untuk menjadi Perdana Menteri.


    Anwar Ibrahim kunjungi arwah Sulaiman Palestin. Khairuddin Abu Hassan.
    Khairuddin Abu Hassan mendakwa Wan Azizah pernah dua kali meminta cerai daripada Anwar Ibrahim.
    Khairuddin dalam ceramahnya di Jelutong petang semalam mendakwa, kali pertama Wan Azizah meminta cerai daripada suaminya itu ialah pada tahun 1994 dan kali kedua pula pada tahun bulan September 1997 setelah mengetahui `latar belakang sebenar’ Anwar.

    Khairuddin dalam ceramahnya turut mendakwa Wan Azizah pernah dipukul oleh Anwar apabila meminta cerai kali kedua menyebabkan dia melarikan diri dari rumah selama 10
    hari.

    BalasPadam
  4. diharap RAKAB buat lebih banyak pendedahan. Biar org2 PKR pening nak tepis kenyataan ini

    BalasPadam
  5. yealah.... aku fening buat tapisan dengan pendedahan Rakab.

    tapi tak akan pernah goyah dengan apa yang aku sedang pegang.

    Kembali kepada Umno di saat ini? Aku masih waras.

    BalasPadam
  6. 54 thn melayu masih tang tu juga... merempat di TANAH MELAYU!!!!! semuanya CINA yg control, satu contoh je, tengok harga rumah, majoriti melayu mampu beli??????, harga terus melambung & melambung, CINA yg kuasai SEMUANYA!!!! apa UMNO dah buat??????? hoi MELAYU fikir2lah.... jangan kita terus diTIPU!!!!!! dimana cucu cicit kita nak tinggal nanti?????..

    BalasPadam