Isnin, 24 Mei 2010

Edisi Banganggg...Ahli Umno Tak Tahu Mengapa Mereka Menyertai Umno..

Kenyataan Setiauasa Agung Umno Tengku Adnan yang menyatakan bahawa ahli-ahli baru Umno karat biru akan di motivasi secara intensif selasa dua hari yang berkisar kearah memahamkan para ahli baru tentang matlamat mereka menyertai Umno.

Maksudnya selama ini kebanyakan pejuang kebangsaan (umno) ini tak tahu apakah matlamat mereka berada dalam Umno.Yang mereka tahu apabila masuk umno boleh dapat khemah dewan,bangku dewan,gelanggang badminton dan lampu jalan,itulah perjuangan sebenar umno dari dulu hingga kini.

Wa rasa..kalaulah mereka tahu dasar perjuangan Umno hanya semata-mata memperjuangkan Melayu,melayu,melayu sehingga kan yang tinggal hanyalah baju melayu dan ketapi tanah melayu.

Islam dikesampingkan,malah apa saja hukum hakam yang menghalang perjuangan pimpinan mereka akan mereka anggap sebagai mencapuri urusan politik,kerana mencapuri agama dlm politik adalah sesat dari kacamata Umno.

Kebanyakan ahli Umno yang tinggal di kampung-kampung tidak tahu..siapakah yang meluluskan lesen judi,arak dan kelab-kelab maksiat di negara ini.Sedangkan nabi ada bersabda "Barangsiapa yang redho dengan kekufuran maka mereka juga turut kufur".

Sedarlah wahai Umno..berjuta-juta wang yang najib berikan kepada pengundi cina tetapi mereka tetap juga tidak memberikan kemenangan kepada BN yang dianggap parti yang tidak lagi relivan untuk memerintah masakini.Tetapi malang...hanya dengan anak ayam yang berwarna-warni yang jangka hayat ayam tersebut hanya bertahan 2 minggu,maka hardcore Umno dengan payung dan baju berlambangkan umno dan BN bermati-matian di pondok panas BN untuk memenangkan pimpinan Umno yang korup...akan bersambung bro...

Juragan : Kuah..3 kawan wa kata matlamat dia masuk Umno sebab nak dapat peruntukan buat jamban baru dari HamidahOsmang ADUN Sg Rapat...kuah..3

Tiada ulasan:

Catat Ulasan