Ahad, 30 Mei 2010

Apa hal..?? Anwar Pulak Desak PM Tarik Subsidi RM20 Billion..

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mencabar Perdana Menteri supaya menarik balik subsidi RM20 bilion yang diberikan kepada syarikat Penjana Tenaga Bebas (IPP) dan menyelamatkan ketirisan ekonomi sebanyak RM28 bilion setahun dan tidak menjadikan rakyat mangsa kepada kegagalan kerajaan mentadbir kewangan negara.

Anwar berkata rakyat tidak seharusnya menanggung beban kesan daripada amalan rasuah, salahguna kuasa dan penyelewengan yang berkalu secara berleluasa di bawah pemerintahan Umno-BN.

"Siapa
yang memiliki IPP di negara ini? Mereka adalah tauke dan tokoh korporat yang ingin diselamatkan oleh Umno-BN kerana kroni dan keluarga mereka juga menikmati kekayaan IPP yang dibantu oleh Umno-BN.

"Rakyat yang miskin terus dizalimi dan ditindas dan Umno-BN tidak mempedulikan nasib me
reka kerana kuasa yang ada pada Umno-BN hanya digunakan untuk memperkayakan beberapa kerat kroni da kaum kerabat mereka," kata Anwar.

juragan: Hidup Melayu..!! iaitu melayu yang jadi kroni pimpinan BN,
Melayu Bangang..!! iaitu melayu yang jadi penjilat dan pencacai kepada
pemimpin Umno dimana pemimpin Umno ni tak pandang pun mereka
dengan sebelah mata..Hampehhhh..


1 ulasan:

  1. melayu melalui era zaman yg semakin kalut al marut...jika dianalisa betul2..dalam2..siapa raja sebenarnya? ha..ha semua orang bersujudkan dia...tampa raja ini maka tak makan la ia...sebab raja sebenar yg ada pun sujud padanya...so siapa raja sebenar...ha..ha duit....maka orang boleh dibeli...dengan duit...kerajaan pun boleh dibeli malahan ustaz..maupun yg tertinggi iaitu king atau raja...pun makan duit...orang yg tak berduit terikut2 pada org yg berduit...masing2 sujud pada raja...daripada sujud pada raja ini lebih baik dengar RAJAPETRA lebih bermakna hidup dari pada ikut2 tak pakai otak

    BalasPadam