Khamis, 22 Julai 2010

Baca Komen Rakyat Malaysia Tentang "Meluat" Pada Umno..

Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak menafikan rakyat sudah meluat dengan parti itu, sebaliknya menegaskan komponen utama Barisan Nasional (BN) tersebut mempunyai lebih daripada tiga juta ahli.

“Tak betul, tak betul (andaian meluat)... kita adalah parti yang terbesar mewakili orang Melayu, mempunyai 3.1 juta ahli,” kata beliau pada sidang media selepas mempengerusikan Majlis Tertinggi (MT) Umno petang ini.

Dengan menghalakan jari menandakan “1 Malaysia”, Najib (gambar) berkata, “saya tidak terima anggapan itu (meluat).”

Sehubungan itu Perdana Menteri dan Pengerusi BN meminta jangan membuat andaian yang “bukan-bukan”.

Najib memberitahu, selepas proses pemutihan yang dijalankan awal tahun ini Umno kini mempunyai 3,186,850 orang.

Umno telah mengeluarkan hampir 600,000 ahli daripada daftar keahliannya.-MlyInsider


Di bawah adalah komen rakyat Malaysia tanpa mengira parti...

Comments (16)

hoho@hoho.com's avatar

hoho@hoho.com · 18 hours ago

To Najib: Jangan buat andaian yang rakyat "tidak" meluat dengan UMNO
kami memag dah meluat dengan rosmah dan suami nya najib
3 replies · active less than 1 minute ago
Abdulsaid's avatar

Abdulsaid · 17 hours ago

Berpuluh-puluh kali meluat!!
Shikamaru's avatar

Shikamaru · 15 hours ago

Seratus kali meluat..
mimang ada 10 oraqng yang meluat dengan UMNO tetapi masih ada 10 orang lain yang beribu2 kali meluat dengan PKR terutama dengan Anuar Ibrahim.
Hipotisis bahawa hanya penyatuan orang Melayu dan Islam dapat mengekalkan kuasa politik Melayu dan Islam dan satu lagi hipotisis dengan mengekalkan kuasa politik orang Melayu dan Islam sahaja membolehkan orang Melayu dan Islam merebut kuasa ekonomi, adakah ini mau diterima sebagai teori untuk membangunkan negara Malaysia yang maju dan gemilang? Tapi selama lebih 30 tahun UMNO maju tanpa saingan menguasai politik ini menunjukkan teori ini tidak boleh dipakai sepanjang masa, Penyatuan orang Melayu dan Islam tidak salah, tapi kuasa politkk tidak akan dapat seiring dengannya, dulu, sekarang atau masa depan. Jikalau UMNO sudah sedia berubah supaya seiring dengan PAS, penyatuan sepatutnya menwujudkan perkongsian kuasa tanpa mengira kaum dan agama, tanpa prasangka buruk kalau tidak ada kuasa dua pertiga kaum Melayu akan hilang kuasa dan kaum lain sebagai musuh. Inilah anjakan minda yang memerllukan anjakan kaedah dan pendekatan sintisis yang harus diterima oleh pemimpin UMNO. Barulah ia boleh menjadi relevant kepada semua bangsa di Malaysia dan juga masyarakat global. Walau bagaimana meluat sekali pun, kita doa jangan sampai UMNO hilang terus dari arena politik, sama seperti kita mau mengekalkan kuasa raja-raja Melayu, gandingan dengan oragnanisasi politik lain yang sehaluan atau bertentangan dan akhirnya semua komponen-komponen kuasa ini akan sentiasa mewujudkan satu keseimbangan yang unitk dalam membentuk fungsi pembentukan dan pentadbiran negara di semua lapis dan peringkat.
Saya adalah ahli umno dan rakan2 telah meluat dgn pembesar2 umno yang sedang menghancurkan umno di bumi malaysia ini
xxrayxx's avatar

xxrayxx · 17 hours ago

its time to go... 51 years is enough...go my friend..go graceful even the malays despise the big U
UMNO going deeper in the water. Najib has no idea how to hold the wheel. Everyday their own media is sinking UMNO with false news.
Memang rakyat cukup MELUAT kat UMNO
You will know the TRUTH whether if 'rakyat' really hate BN when PRU 13 come. Be patient or call for early election.
tacrazor's avatar

tacrazor · 5 hours ago

me? that's enough.... 3.1m day dreaming.... hahahaaa
krinchie's avatar

krinchie · 5 hours ago

Rase meluat pada umno timbul atas sikap pemimpin dan dasar dasar nya yang tidak mencerminkan apa yang semua rakyat inginkan,perlaksanaan nya hanya menguntungkan suku sakat BN dalam jangka pendek dan merigikan negara dalam jangka panjang.
tanakwagu's avatar

tanakwagu · 5 hours ago

Saya tak meluat dengan UMNO tetapi sangat-sangatlah meluat dengan pemimpin yang duduk kat dalam UMNO... gila kuasa, pangkat dan kekayaan....
bukan meluat dgn UMNO tapi meluat dgn segelintir Pemimpin2 atasan dlm UMNO....UMNO x bersalah tapi org yg memimpin itu yg merosakkan perjuangan asas UMNO..........."perut didahulukan rakyat dikemudiankan".....3.1 juta ahli UMNO yg ada masih syg pada UMNO tapi kecewa dgn tindak tanduk pemimpin2 yg mana takut untuk bersuara mewakili bangsa Melayu......



4 ulasan:

  1. lebih rela amno tiada dimalaysia kerana malaysia makin teruk dibawah amno

    BalasPadam
  2. betul ahli umno 3.5 juta ke 10 juta kee...tapi yang najib tak sedar lagi ke ...mike ni yang dah meluat kat umno..tu le najib hang kena tahu naluri ahli bawahan...bukan asyik berkepit je dengan ahli-ahli atasan tu yang membodek hang..tu.

    BalasPadam
  3. Salam. ini tulisan sudah ketandusan ilham,lihat taipan sahaja sudah tahu maian perasaan ikutan rasa, perangkap mulut buaya diturutkan, tidak dapat tanduk telinga dipulas..apa barang!!!???

    BalasPadam
  4. meluat kat umno dgn meluat nak undi umno tu dua benda berbeza. ramai ahli umno sendiri yg meluat dgn pemimpin tapi dok bekarat lagu tu jugak

    BalasPadam