Ahad, 18 Julai 2010

Bukan Orang Melayu...Tetapi UMNO..!!

Orang Melayu akan hilang kuasa pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) jika UMNO dan Pas terus berdegil untuk tidak bersatu.

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria yang melahirkan kebimbangan tersebut berkata, kedegilan kedua-dua parti Melayu terbabit untuk meletakkan keutamaan agama di tempat sepatutnya hanya akan memberi kesan buruk kepada masa depan orang Melayu sendiri.

''Kalau kita terus berpecah-belah, kita akan terima kekalahan (pada PRU-13), itu sahaja. Dan akan berlaku satu bentuk penjajahan baru," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Perhimpunan Melayu Perak 2010 di Dewan Bankuet Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) di sini hari ini.


Kenyataan Mufti Assobiyyah Tan Sri Harussani mengenai kerisauan tak bertempat beliau sekiranya dua parti Melayu iaitu Pas (Parti Islam) dan Umno (Parti Melayu) tidak mahu bersatu,akan menyebabkan Orang melayu hilang kuasa pada PRU 13 nanti,Sebenarnya bukanlah Melayu yang hilang kuasa tetapi Umnolah yang akan kehilangan kuasanya pada PRU 13,inilah yang paling ditakuti dan dirisaukan oleh beliau,yang teramat sangat kasihnya beliau kepada Umno Haprak ini.

Apakah sebagai seorang Mufti yang mempunyai ilmu yang cukup hebat,tidak yakin dengan ketentuan dan perancangan Allah,Sedangkan Allah yang berkuasa menentukan sesiapa yang mahu diangkatnya menjadi penguasa dibumi ini.Apakah beliau mentafsirkan bahawa Umno sahajalah yang berkuasa memberikan sesuatu kepada orang Melayu diatas bumi ini.Dimakakah keyakinan kita dengan sifat Rububiyyah dan Uluhiyyah Allah.

Sirah telah banyak menceritakan kepada kita tentang kehebatan para ulamak di zaman dahulu,salah seorangnya bernama Bal am,dipandang mulia dan hebat oleh masyarakat,doanya setiasa dimakbul oleh Allah,anak muridnya beribu-ribu,tetapi hanya kerana habuan dunia beliau sanggup mendoakan keburukan kepada nabi Musa sehingga Allah menghancurkannya.


Juragan : Pastikan Kita Berilmu dan Mengenali Ulamak atau Ular Dalam Semak..
( Ular Dalam Semak : Keluar hanya sesekali,apabila ada kepentingan )




Tiada ulasan:

Catat Ulasan