Khamis, 16 September 2010

Panass..Umno Terlopong,Kenyataan Terkini Pengerusi Parti Gerakan PP..!!

Ketika pimpinan Umno sibuk meracau dengan melemparkan pelbagai fitnah terhadap KM Pulau Pinang,Lim Guan Eng agar masyarakat melayu PP yang tinggal sekelumit dapat dipengaruhi oleh mereka agar kembali menyokong dan mempertahankan kerajaan BN dalam PRU 13 nanti.

Tiba-tiba bersuara pengerusi Gerakan Pulau Pinang Dr. Teng Hock Nan bahawa BN tidak akan mampu sama sekali dapat menawan kembali PP yang telah dikuasai DAP,kerana DAP Pulau Pinang telah melakukan sesuatu yang terbaik terhadap rakyat PP tanpa mengira kaum yang sebelum ini tidak mampu dilakukan oleh kerajaan BN.

Semasa saya berada di PP baru-baru ini,bertemu kekawan lama yang berada di sana,rata-rata mereka merungut dan tidak puashati dengan pembangunan yang menyebabkan orang-orang melayu yang suatu ketika dulu hebat dengan "Boria Sungai Pinang" sedang terhakis sedikit demi sedikit hasil kerja keras pimpinan Umno suatu ketika dulu yang hanya mementingkan perut dan bawah perut.

Kini,barulah pimpinan dan juak-juak umno sedar dan bangun menyatakan ketidakpuasan hati mereka,sambung kawan saya lagi...kalau dulu masa pemerintahan Gerakan bersama Umno memerintahan PP mengapa hampa (Umno) diam saja,rumah dan tanah dah habiss..sekarang duk kat sarang burung merpati,sambil menunjukkan jari tangannya ke arah Flat tinggi yang terletak besebelahan jalan menuju ke arah Bayan Lepas.

Buat apa kita nak marah kat orang lain (DAP).sebab masa kita (BN) memerintah 50 tahun dulu pimpinan Umno buat apa??habis semua tanah mereka gadai,bila dah kuasa hilang baru pakat hasut orang melayu bangkit lawan DAP...nak buat apa??Tunggu la pilihanraya 13 nanti,pasti BN pelingkup lagi..rungut kawan gua tu.


Juragan : Melopong la kao jangggg...Bukan saja PP tak mampu dirampas oleh
UMNogok tetapi pekembangan terkini di Perak jelas menggambarkan
bahawa
Perak akan jatuh kembali kepada PR...Sebab kerja haram tiada
keberkatannya
dan tidak akan mampu kekal lama..tungguuu PRU 13!!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan