Ahad, 3 Oktober 2010

Kantoii..Jawapan Najib di Parlimen,Pemuda Umno Perlu Letak Muka Dalam Tong Taikk..!!

DAP pusat mencabar agar kesemua wakil rakyat Umno, di seluruh negara, dengan segera memulangkan elaun mereka terima kepada Perbendaharaan ekoran pendirian pihaknya mempertikaikan sumber dana wang ihsan kerajaan negeri Pulau Pinang.

Setiausaha Publisiti DAP Tony Pua dalam membuat gesaan ini hari ini berkata, kontroversi terbaru dicetuskan pemimpin-pemimpin politik Umno sejak kebelakangan ini menunjukkan sikap hipokrit dalam usaha mereka mahu kekal berkuasa.

Selain itu, Pua yang juga Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara berkata, kalau tidak kerana Pakatan Rakyat, pentadbiran Najib belum tentu akan menarik balik lesen perjudian sukan yang diberikan kepada Tan Sri Vincent Tan.

Pua menambah, Najib selaku Menteri Kewangan telah menjawab soalan Ahli Parlimen DAP dari Rasah Anthony Loke pada 9 Jun lalu bahawa kerajaan tidak membezakan antar cukai yang diterima daripada pelbagai sumber sama ada yang halal ataupun bukan halal.

Pua memetik jawapan yang diberikan Najib iaitu “untuk makluman Yang Berhormat, buat masa ini, hasil daripada aktiviti perjudian adalah dikategorikan sebagai hasil cukai kepada kerajaan... bagi semua hasil daripada bayaran cukai ia akan dimasukkan ke dalam

Akaun Hasil Disatukan sama seperti semua hasil kerajaan yang lain dan digunakan untuk tujuan belanja mengurus dan pembangunan negara.”

“Ini menunjukkan kesemua cukai yang dikutip dimasukkan ke dalam satu dana Akaun Wang Disatukan,” kata Pua.


Juragan : Sudah Terang Lagi Bersuluh...Kah3..pemuda Umno
perlu letak kepala kau orang dalam tong taikk untuk cover balikk..kuah3


2 ulasan:

  1. KALAU ADER MARUAH,TARIK BALIK APER YG KOMER CAKAPKAN TU.KALAU DIAAAAMMMMM..JER,TAK ADER MARUAH LER TU NAMER5 NYER.KALAU TEMAN LER!!!!! TEMAN MALU!!!!KECUALI LER MUKER MCM TAYA BESIKA TEBAU NYER...LAGI PON TAYA BASIKA MANER ADER MARUAH...

    BalasPadam
  2. Mampuihh la puak-puak umno ni..Guan Eng siap buat ceramah keliling PP lagi,ceritakan kisah putar belit Umno.Ini namanya "Senjata Makan Tuan"

    BalasPadam