Sabtu, 18 Disember 2010

Inikah Kerja "Jijik" Umno/BN...??

Memberikan 16 704 warga asing sebagai pemastautin tetap adalah salah satu kerja jahat Umno/BN untuk mengekalkan kuasa reput mereka di Sabah pada PRU akan datang tanpa mengambil kira risiko yang akan di hadapi dengan kerenah warga asing ini pada masa akan datang.

Menurut pengerusi MPN keADILan Serawak,Brian Baru,isu menaiktaraf warga asing ini sebagai Warga Malaysia ada hubungan dengan "Projek IC" ketika pemerintahan Mahathir dulu.Beliau juga menyifatkan angka 16 704 warga asing yang diberikan taraf Warga Malaysia sebagai sangat besar dan membimbangkan bagi tempoh 2 tahun kerana jumlah itu akan meningkat pada masa akan datang.

"kerajaan UMNO/BN dilihat semakin terdesak untuk mempertahankan kuasa reput mereka dan sanggup memberikan ruang yang sebebasnya kepada warga asing memiliki May Kad dan seterusnya memanipulasi mereka agar memenangkan Umno/BN pada PRU kan datang,"katanya.

KDN yang menterinya Datuk Hishammuddin sendiri mengakui di Parlimen bahawa seramai 16 704 awarga asing telah mendapat taraf penduduk dan 1 242 lagi masih menunggu keputusan status mereka,

4 ulasan:

  1. Untunglah orang Negeri Kenyalang dan Negeri Di Bawah Bayu kerana mempunyai ramai jiran baru dan kenalan dari seberang. Susah sendiri dan senang akan dikongsi bersama jiran baru nanti. Tahniah sekali lagi kerana anda semua begitu taksub dan terlalu sayangkan BN. Selamat kena tipu dan selamat mengundi UMNO/BN di masa akan datang, kami di semenanjung tumpang seronok kerana kebijaksanaan anda semua.

    BalasPadam
  2. tunggu sajalah PRU nnti.. BN ingat kami orang2 muda boleh diperbodohkan.. Kami akan tuntut hak kami semua !! BE END UMNO !!

    BalasPadam
  3. Biar negara ni lingkup punah ranah asalkan umno pengkhianat bangsat dapat terus berkuasa. Kepada pencacai2 umno tahniah atas sokongan kamu kepada umno. Pastikan umno terus kekal berkuasa umtuk kita menikmati kesengsaraan hidup di bumi bertuah ini. Hidup umno mampus melayu, mampus 1Malaysia.

    BalasPadam
  4. Itu Pendikar Amin Mulia suka
    Sabah n Sarawak bertambah ramai rakyatnya
    kesian penduduk pribumi

    BalasPadam