Selasa, 1 Februari 2011

Panass...Betul ke Fitnah Umno Nii..??

Akhirnya Pas mengaku bahawa cita-cita perjuangan untuk menubuhkan negara Islam selama ini hanya retorik semata-mata.

Pas seperti sudah mengangkat bendera putih. Pengakuan Pas ini mungkin kerana Pas tiada berdaya melawan kehendak DAP.

Buktinya apabila Ahli Parlimen Kuala Selangor , Dr Dzulkefly Ahmad mengaku tidak ada jalan untuk Pas menubuhkan sebuah negara Islam di Malaysia.

Bercakap pada Forum Hubungan Bangsa dan Agama hujung minggu lepas, yang dilaporkan dalam portal berita di sini hari ini, beliau berkata berdasarkan demografi politik di Malaysia tidak ada jalan untuk Pas mewujudkan sebuah negara Islam.

Menjawab soalan semasa forum itu, katanya terdapat 60 peratus orang Islam kepada 40 peratus bukan Islam dan malah Pas tidak ada sokongan daripada kesemua 60 peratus orang Islam.

Negara Islam hanya wujud semasa era Nabi Muhammad S.A.W di Madinah, kata beliau ketika menjawab soalan peserta lain yang membangkitkan contoh negara Islam seperti Pakistan.


Juragan : Siapa ada maklumat tolong tulis di ruangan komen di bawah,
sebab wa pun tak pasti,artikel ni Umno Haprah yang kieluarkan..!!


3 ulasan:

  1. baca di sini......http://www.bernama.com/bernama/v5/bm/newsindex.php?id=560937.....dan di sini....http://blog2-barisan.blogspot.com/2011/01/angin-perubahan_31.html.

    BalasPadam
  2. salam, secara realiti memang sukar untuk wujudkan negara islam lebih-lebih lagi komposisi penduduk negara. Sebagai orang islam niat dan usaha perlu ada. siape sangka satu hari nanti kesan dari dakwah dan akhlak orang islam membolehkan penduduk malaysia ramai yang memeluk isalam makan tertegaklah negara islam. ini merupakan contoh yang penting penduduk islam perlulah menyampaikan agama islam dikalangan orang isalam dan bukan islam. Ramai orang islam mengamalkan islam secara adai sahaja.....

    BalasPadam
  3. BENAR INI KENYATAAN AP TU. TAPI KENYATAAN TU DITUJUKAN KEPADA ORANG BUKAN ISLAM. KEPADA ORANG ISLAM DIA CAKAP LAIN.

    BIASALAH PAS. PUTAR ALAM.

    BalasPadam