Ahad, 6 Februari 2011

Terkini...Gara-gara Menampar Wanita Demontrasi,Ketua Polis Di Tahan..??

Seorang ketua polis di Tunisia di tahan oleh pihak berkuasa negeri itu untuk di disoalsiasat dan diambil tindakan gara-gara menampar seorang wanita dalam demontrasi beru-baru ini.

Tindakan ketua polis yang dianggap melampau dan membelakangi undang-undang tersebut telah menyebabkan hampir 1000 orang penduduk dan pendemontrasi bertindak nekad menyerang balai polis lalu bertindak membakar balai polis tersebut.

Pihak polis terpaksa bertindak dengan peluru getah dan bom asap untuk meleraikan penunjuk perasaan,kejadian itu menyebabkan balai polis tersebut hangus dan beberapa kenderaan terbakar.

Juragan : Kalau kat Malaysia,Pihak polis pencacai Umno buatlah
sesuka hati lu orang,yang kena katuk,terajang adalah pendemotrasi..
puak-puak barua ini dengan bangga dan sombong tengking dan herdik
golongan tua macam binatang aje..Lu orang tunggu laknat Allah..!!


19 ulasan:

  1. kamu jangan duk kutuk polis je,kalau tak de polis nak tidur malam pun takut.jangan kerana seorang buat hal semua polis disalahkan.fikirlah secara matang.akal adalah anugerah tuhan yang sepatutnya digunakan untuk menilai.

    BalasPadam
  2. Aper yg ndak ditakutkan kalau disini...polih dibawah menteghi,menteghi dibawah parti yg memerentah,ketuer cawangan,ketuer bahagian,senator.Tak kan Cikgu Bad atau Mad Sabu demer lantik jadi menteghi.Org kiter tunggu tahan belakang jer ler kalau ader perhimpunan.Tak bulih buat aper2 pon.

    BalasPadam
  3. Kalau taknak jaga keselamatan orang Awam..lu berhenti lagi baguih,lu punya gaji bukan Umno Haram Jadah yang bagi,rakyat yang bayar,sudah pasti la lu orang jaga keselamatan rakyat,bukan jaga keselamatan Pak Menteri rasuah tu,

    Sebenarnya lu yang kena pikirr,jgn main sondol sokong kerajaan zalim ni mcm babi hutan.

    BalasPadam
  4. (Tanpa Nama berkata...
    kamu jangan duk kutuk polis je,kalau tak de polis nak tidur malam pun takut.jangan kerana seorang buat hal semua polis disalahkan.fikirlah secara matang.akal adalah anugerah tuhan yang sepatutnya digunakan untuk menilai.)

    SUDAH LAA WOII...POLIS MEMANG BARUA UMNO..UMNO PULAK BARUA YAHUDI...KAU TAK PAYAH NK JADI BARUA DIORANG....

    BalasPadam
  5. ada polis baik,tapi polis jahat lagi ramai,
    kami kutuk polis jahat yang barua umno.
    kami kutuk polis jahat yang makan duit haram.
    kami memang kutuk polis2 jaht.

    maisarah

    BalasPadam
  6. Sedara Semua,M'sia ada Undang Undang.
    Undang Undang tu di buat diParlimen dibahas dulu sebelum diluluskan. Undang Undang Kata... Perhimpunan Yang Mengandungi 5 Org atau Lebih,Mesti Mendapat Permit Polis,Nak Berdemo ke,Nak Buat Kenduri Kahwin ke,nak buat apake asalkan aktiviti tu ada 5 Org atau lebih,Kena Ada Permit Polis,Kalau Takde Permit,POLIS ADA.
    Polis tu adalah sebuah Organisasi yg Berbentuk Sebuah Piramid macam di Mesir juga.
    Anggota Bawahan ada Pegawainya,Peg/Ang ada Ketua Polis Daerahnya,KPD,Peg/Ang ada Ketua Polis Negerinya,KP Negeri,Daerah,Peg/Ang ada Ketua Polis Negara,PDRM ada Kementeriannya,Kementerian Dalam Negeri,Kementeriantu pula ada Menterinya,DS Hishamuddin dariBN/UMNO.
    Setiap tahun (25March)PDRM sambut Hari Polis,
    Seluruh Peg/Ang PDRM akan Melafazkan SUMPAH IKRAR TAAT SETIA KEPADA PUCUK PIMPINAN PDRM & NEGARA. Kalau dah bersumpah(Bukan dicabar mana mana pihakpun)takkan nak langgar sumpahtu pulak,bukan patuh membabi buta pada arahan,Siapa Yang Jadi Pemimpin PDRM,NEGARA yang beri arahan PDRM akan TAAT SETIA dan melaksanakan,By Hook ke,By Crook ke,Yang beri arahantu Jawab Sendiri,PDRM Patuh Arahan.
    Hari ini Kerajaan BN/UMNO memerentah M'sia,PDRM Patuh,Esok PR tawan Putra Jaya pd PRU13 (spt diwar warkan)PDRM tetap akan sambut Hari Polis(25March)dan melafazkan SUMPAH TAAT SETIA KEPADA PUCUK PIMPINAN PDRM Dan NEGARA,selagi Undang Undang kata (Tak Di Pinda)Berhimpun 5 Org atau Lebih Mesti Ada Permit Polis,Kalau Tak Ada Polis ADA.Polis Patuh Arahan.
    Kalau PR Memerentah M'sia,PDRM ada Kementeriannya,
    PR lantik Menteri Dalam Negeri Sdr.LIM KIT SIANG,
    PR/DAP,Polis Patuh Pada Arahan Pucuk Pimpinan PDRM Dan NEGARA, samaada arahan itu By Crook or By Hook. Sekarangni Raayat Kata Polis Anjing/Barua UMNO,Esokni Rakyat Kata Polis Barua/Anjing DAP Pula. Pindalah Undang Undangtu,Letakkanlah PDRM dibawah Parlimen M'sia,Barulah Polis ni Barua/Anjing Rakyat M'sia.
    Sedara Nak Tau Tak? Satu Lagi Undang Undang Kata... Apabila ada 2 Org Atau Lebih, Itu Sudah Dikira PAKAT JAHAT JENAYAH,Perbuatan Yang Menyalahi Undang Undang,Caranya..... Selebihnya Tanya Peguam Hak Asasi Manusia Yang Berkobar Kobar Sangattu,Polis Belajar Undang Undang 6 Bulanje dan Tugasnya Menguatkuasakan Undang Undang,Peguam Belajar Undang Undang Lima Tahun,
    Cabar Polis Di Mahkamah.Keputusan Mahkamah Polis Tak Campor aaar.

    BalasPadam
  7. tak penah tgk pun polis tangkap org buat kenuri sampai tutup jln dpn rmh...

    BalasPadam
  8. cabar pulis di mahkamah?? salah tu, pulis keja dia menguatkuasa undang2, di mahkamah tu cuma nak pastikan tak ada mana2 bahagian yg silap masa menjalankan tugas. sbb tu ada pembentangan kes, bkn nak cabar sesapa.
    pulis anjing/barua pemerintah? pun salah. pulis hanya anjing/barua/hamba kpd undang2.
    betol ada klausa tak boleh bekumpul lebih dr 2 org, tp ada juga klausa "ikut budi bicara". takkan bekumpul di kubur baca Fatihah pun nak kira salah bwh undang2. undang2 tu bkn susah sgt, kita yg buat susah.

    BalasPadam
  9. Kepada poleh pencen,

    Undg2 manusia yg buat, yg zalim jgn ikut, manusia ada akai, guai akai jgn ikut babi buta.

    Kalau babi buta semua disondol

    BalasPadam
  10. Azmie... Ada undang undang kata nak berkumpul dikubur baca Fatihah kena minta Permit Polis ke?
    Buku Undang Undang Mana hang BACA ?
    Aku Jumpa Nak Tanam Mayat Kena Ada Permit Polis,
    Baca Fatihah dikubur kena minta/dapatkan Permit Polis Tak Jumpa Pun.
    Polis anjing/barua/hamba kpd undang2...siapa yang buat undang2tu,kalau bukan pemerentah. Esokni Kalau Undang2 Hudud dah dikuatkuasakan,olih pemerentah,polis belajarlah pulak Undang2 Hudud dan Kuatkuasakannya. dah kerja polis kuatkuasa undang2 nak buat camne. Kalau hang mencuri,Polis Tangkap,Kalau mahkamah dapati tak ada mana2 bahagian yang silap masa menjalankan tugas,pembentangan kes,saksi sahih,bukti sahih mampuih hang.
    Siapa kat M'sianie suka kena SAMAN,tangkap ngan Polis,Kena SAMAN ngan PBT,Kena SAMUN ngan Penyamun,(Namapun Penyamun,samunle kja dia)
    Tanpa Nama 6Feb 16:28,Kenuri tutup jln dpn rmh..
    ada Permitlah tuu...(Polis&PBT)Sampai 12Mlmje,pastu Polis Sampai,Tak Berenti,Nasihat,Tak Patuh,Polis Nasihat lagi (Budi-bicaralahtu)Takmau Juga Polis Baru Tangkap.Dah Kena GARI Barulah nak reti Undang2.
    Ket Kpg Lain Jln dpn rmh org kpg je lalu.

    BalasPadam
  11. Yang dajainya...bila geng2 keris bodo n suku sakatnya buat demo..HARAM satu gas..penendang n maki hamun tak dengaq langsung malah tolong jaga jalan dan meramaikan geng tu. tp bila geng lawan depa buat demo..tak dandan, mnatang haram jadah tu maki hamun n bla...bla.. apala punya gila babi..undang2 pun boleh pilih kasih ka???

    BalasPadam
  12. Semua penjawat awam memang kena ikut/patuh pada arahan kerajaan. Tapi bukan arahan sebarangan. Saya baca juga buku perintah am. Jadi, jika polis ikut aje apa yg umno suruh,itu tidak akur arahan dlm perintah am yg kerajaan gubal namanya. Nampaknya di sini polis tidak faham aturan berkerajaan. kalau PR memerintah, polis akan jadi penjawat awam (kerja utk rakyat)sebenar bukan penjawat bn/umno.

    BalasPadam
  13. Setiap perbuatan ada balasannya, ada hisabnya, tak terkecuali polis. Dia ingat dia ada kuasa, dia pukul orang, dia ludah orang, dia maki orang Allah takkan tanya semua tu? Apa nak jawab nanti, takkan nak jawab saya hanya menjalankan tugas? Kepada yang dizalimi tak kisahlah oleh sapa-sapa pun, Islam dan bukan Islam, minta doa pada Allah, tiada hijab antara Allah dengan kamu.

    BalasPadam
  14. Salam Polis Pencen...
    Kalu org awam bukan AMNGOK langgar undang2 ko tangkap...
    kalu AMNGOK langgar undang2 ko ckp ok...
    kalu POLIS PENCEN langgar undang2 ko tutup mata..
    kalu undang2 ALLAH kata haram PEMERINTAH suruh buat, ko ikut...
    KOMPOM HIDUP KO TAK SELAMAT DUNIA AKHIRAT....

    BalasPadam
  15. Betul, Polis bertindak atas arahan ketua/bos. Ikut saja arahan ketua TETAPI kalau arahan tu bercanggah dengan hukum syarak, bercanggah dengan Islam, tak boleh buat. Arahan ketua suruh buat zalim kat orang, tak boleh buat. Macam mana nak tau benda tu zalim ke tak zalim? kena la pergi belajar agama . Sebab tu pentingnya pendidikan agama, dan penerapan agama dalam kehidupan.

    BalasPadam
  16. Kalau Tentera adalah ceramah agama @ majlis ilmu sebab mereka ada KAGAT (Kor Agama Angkata Tentera) polis mana ada,kalau pegi masjid pun jadi SB (Siput Babi).

    Mana ada polis pegi majlis ilmu,ini kenyataan yang perlu diterima oleh anggota polis pencen ni,kalau ada pun 1 atau 2 orang.itu pun lepas solat belah balikk..

    Itu sebab hati mereka menjadi gelap ditambah dengan duit haram daripada Rasuah..terima lah kenyataan,,rakyat dah nampak buruknya akhlak anggota polis nii.Nama pun kena tukar,bukan mata-mata gelap tapi Gelap Mata!!!

    BalasPadam
  17. Jom Kiter Ramai Ramai Masuk Polis Lak,Biar Polis Polis tu lak Keluar Berdemo.Apamacam.Biar Kiter lak Tibai Polis Polis Tu, Sembur Air Water Canon (Sel.20mp Free)Apamacam, Biar Polis Polis tu lak Maki Kiter Anjing,Barua,Ikutje Apa Umno Suruh,
    Patuh Membabi Buta,Takde Aturan Kerja,makan Rasuah,Gelap Mata,Takde Ugama,bla bla bla... Seronokkan,kan,kan.
    Kiterlak Amik Rasuah Beli Susu Anak,Baguskan,kan kan.
    Hari Ini UMNO Laksana Islam, Esok PAS Bubar,Tak Perlu Lagi PAS di M'sia, Polis Perlu Tak???

    BalasPadam
  18. Melayu,Melayu,Melayu.
    Ahad 6Feb 2011 14:14 (2:14Ptg) Juragan.
    Melayu,Melayu,Melayu. 17 Komen 15:00(3Ptg)Last Komen Sblm Aku 7Feb 2011 00:32 (12:32T/Mlm)
    Melayu,Melayu,Melayu.
    Cina Buat Duit.
    Melayu,Melayu,Melayu.
    Melalak Sesama Sendiri,Kutuk K'jaan Tak Betul,Pembangkang Tak Betul,Polis Macam tu,camni (Malu Nak Cakap)Yg.Dah Pencen Pun Samaje.
    Melayu,Melayu,Melayu,
    Cina Buat Duit.
    Cina Tak Berbalahpun Sesama Dia,Tak Kutukpun Parti Dia,Tak Kata Polis Macam macam (Tak Puas Hati Kat Polis Buat Repot)Ambil Saman Di Mahkamah,Cina Buat Duit.
    Melayu,Melayu,Melayu.
    Cina Buat Duit.
    Melalak Dlm Blog,Cina Buat Duit. Buka Cyebercafe & Jual Lattop (Siap Offer lagi,Melayu Beli.Cina Buat Duit.
    Melayu,Melayu,Melayu.
    Cina Buat Duit. Remaja Melayu Suka Merempet,Cina Buat Duit,Jual Motor (Siap Boleh Hutang Dulu)
    Melayu Beli,Buka Bengkel Motor,Melayu Hantar Repair.
    Melayu,Melayu,Melayu
    Cina Buat Duit.
    Memang Melayu Suka Melalak,Cina Buat Duit,Buka Karaoke &Pub,Siap Jual Arak Lagi,Melayu Masuk Melalak(dah camtu)Lepastu Minum Tak??? Cina Buat Duit.
    Melayu,Melayu,Melayu,Suka Berzina,Cina Buat Duit. Buka Hotel Budget(Siap Jual Kondom,Melayu Sewa Bilik & Beli Kondom Tak???.Cina Buat Duit.
    Melayu,Melayu,Melayu,Banyak Di Pusat Serenti Dadah,Kerana Menagih,Cina Buat Duit,Suply Brg Untuk Melayu Dan Masuk Tender Bela Penagih Melayu.
    Melayu,Melayu,Melayu,
    Cina Buat Duit.
    Malu, Malu,Malu.
    Sampai Melayu Buat Mesjidpun Cina Buat Duit Dari Kubah sampai lantai Brg. Kedai Cina Jual,Melayu Kena Beli.
    Melayu,Melayu,Melayu,Melalak,Melalak,Melalak,Cina Buat Duit. Melayu Buat APA???

    BalasPadam
  19. Salam Muaalaf Cina xButa
    "Melayu Buat APA???".....Melayu kena tipu dengan AMNGOK laaa per lagi....Tu pasal la Melayu banyak melingkup...bila dah makan duit haram..wat kejer haram...jadi laaa semua benda2 haram tuh...Cina wat duit pun sebab AMNGOK laaa per lagi...Segalanya berpunca dari AMNGOK...AMNGOK HARAM JADAH...Nama jer parti Melayu tapi bagi Lingkum orang Melayu...

    BalasPadam