Ahad, 6 Mac 2011

Umno P.Pinang...Umpama Anjing Menyalak Bukit...??

Pengerusi Badan Perhubungan Umno Pulau Pinang Datuk Zainal Abidin Osman menyifatkan pentadbiran pakatan pembangkang di Pulau Pinang sebagai "tiga tahun yang mengecewakan".

Beliau berkata kerajaan DAP Pulau Pinang yang memerintah negeri ini sejak tahun 2008 nyata gagal mengotakan janji-janji yang dibuat kepada rakyat pada pilihan raya umum lepas.

"DAP lebih kepada retorik, terbawa-bawa dengan sikap sebagai pembangkang dan tidak menumpukan kepada pentadbiran negeri," katanya kepada pemberita selepas Perasmian Serentak Mesyuarat Umno cawangan bagi pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri, Parlimen Nibong Tebal di sini, Sabtu.

Zainal Abidin, yang juga Ketua Umno Bahagian Nibong Tebal, diminta mengulas mengenai menjelang tiga tahun pentadbiran pakatan pembangkang di Pulau Pinang, 8 Mac ini.

Katanya kerajaan negeri gagal membawa pembangunan kepada rakyat Pulau Pinang dan kebanyakan pembangunan yang ada adalah hasil usaha kerajaan terdahulu.

"Dari segi pelaburan juga, kebanyakannya adalah usaha kerajaan pusat. Ada juga yang dibawa oleh kerajaan negeri sekarang tetapi jumlahnya sangat sedikit," katanya.

Zainal Abidin berkata kerajaan negeri sepatutnya menumpukan perhatian dalam menyelesaikan masalah rakyat bukannya mengharapkan kerajaan persekutuan untuk menyelesaikan masalah di Pulau Pinang.

Juragan : Inilah dasar perangai "Hodoh" Umno,masa memerintah tak ingat dunia,sapu apa saja macam emak bapak mereka punya..bila dah hilang kuasa,pakat tuduh pulak orang lain tak pandai memerintah...sapa nak dengar suara lu orang...jadi anjing salak bukit laaa...Hancuss Umnoo..

5 ulasan:

  1. Menang sorak kampung tergadai - sedar atau tidak PAS telah di anjing kurap kan oleh DAP P Pinang.

    BalasPadam
  2. Sejak negara merdeka sehingga ke hari ini sudah berapa banyak tanah rizab melayu yang tergadai, siapa punya angkara, lu fikirlah sendiri cikgu pencen.

    BalasPadam
  3. Datuk non semasa buat ucapan di mesyuarat PIBG Sek. Keb. Tasek Permai sempat lagi berkempen, dia kata apa, apa akan terjadi pada melayu Pulau Pinang 30 tahun lagi jika pembangkang perintah, awat yang sebelum ni Penang siapa perintah. Tak habis habis nak bodohkan orang.

    BalasPadam
  4. aku orang penang,aku tahu la umno buat apa selama mereka ada kuasa,tanah orang melayu habis kena jual oleh pemimpin Haran Jadah ni.

    Org melayu duk rumah flat macam burung merpati,itu umno nak megah??

    Apa yang umno buat untuk pembangunan orang melayu,kalau ekonomi tok sah nak cerita laaa..telo ada la..kalau ada pun kedai Mamak.

    Pemimpin Umno tok sah berangan la nak dapatkan PP balik..Hampa dah buat taik..nak suruh orang kata taik hampa wangi..bodoh betuil Umno sampai ke mampuihh

    BalasPadam
  5. panglima apopo6 Mac 2011 2:23 PG

    dok pemuhung melayu lagi tok non nie.....tak sedar diri,orang ntebai pun tak kebuluq ngan hg...berani dalam bilik kecil aje....depan wartawan,kononnya hanglah pejuang melayu pp terhebat....

    pergi jahanamlah umno pulau pinang.

    BalasPadam