Rabu, 29 Jun 2011

Tengok nii..Siapa Yang Sebijik Macam Kambing Jantan...kuah3

Apa hal macam ni punya himpunan haram jadah pun boleh line clear..Ucapan provokasi Lokman Nor Adam sampai nak bakar Pejabat PKR ditambah dengan perangai liar mat-mat rempit tajaan Umno Haprak siap buat pacak dengan motosikal lagi mat rempit haru-biru ni.


Kelibat liar dan tak bertamadun ahli -ahli Umno bermotosikal ini telah mengganggu kelancaran lalu lintas dan dan ketenteraman awam...Namun yang menjadi persoalan dikalangan penduduk tempatan ialah di mana pihak polis ketika itu,kalau ada pun cuma beberapa orang sahaja yang dijadikan sebagai tunggul kayu melihat kelibat ganas mat rempit Umno dengan senyuman ala-ala kambing jantan teringinkan si kambing betina.

Berarak beberapa kilometer dengan membuat bising dengan bunyi motosikal dan mengibarkan bendera Umno yang sangat memeluatkan,berbaju merah dengan tulisan patriot entah apa ke benda dan menyelimutkan diri dengan bendera lambang keris telanjang.

Menjerit-jerit memaki hamun PKR dihadapan pejabat PKR,sedangkan ini satu provokasi yang sangat membahayakan dan boleh mendatangkan kekacauan serta pergaduhan.Rasanya tidak pernah lagi PR melakukan demo di hadapan pejabat Umnoi Haprak ni.itu semua gelagat yang dianggap bersopan santun oleh anggota polis sehinggakan tiada langsung amaran dan teguran oleh mereka.

Ini bukan lagi Polis double standard tetapi dah jadi polis takda standard...kalau la PR yang buat macam ni,gegak gempita satu Malaysia dan akan keluar di TV selama tiga hari berturut-turut tanpa henti dan setiap pak menteri Umno dengan bebas akan mengeluarkan kenyataan memburukkan PR,perkataan "Ganas","Himpunan Haram","Dibiayai Parti Komunis" dan mcm-mcm lagi semuanya ikut sedap mulut busuk mereka.

Namun inilah hakikatnya...sekiranya Polis dibawah celah kangkang pimpinan Umno,maka sampai bila-bila pun sistem demokrasi dan keadilan undang-undang yang dijerit-jeritkan oleh pimpinan Umno Haprah akan dilacurkan oleh mereka sendiri...Akhirnya kita tunggu "Bersih 2.0" lu orang ada beraniiiii??

JuRaGan : Masa Pak Lah jadi PM dia kata jangan cabar saya...lalu rakyat betul-betul cabar mamat ni,100 000 turun himpunan Bersih1...meroyan habis puak-puak menteri Umno..kah3




Tiada ulasan:

Catat Komen