Ahad, 17 Julai 2011

Apa Hal Lu Nak Sokong Pas..??

UMNO Kedah menyokong Kerajaan Negeri melaksanakan enakmen yang melarang operasi pusat hiburan sepanjang Ramadan.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kedah, Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah (gambar) bagaimanapun berkata, langkah penguatkuasaan undang-undang itu harus seiring dengan budi bicara demi menjaga hati dan kepentingan masyarakat bukan Islam.

“Saya sokong pelaksanaan enakmen 1997 itu tapi perlu ada budi bicara. Saya nampak, tindakan ini akan makan diri mereka (Kerajaan Pakatan Rakyat) sendiri,” katanya.

Dalam pada itu, Ahmad Bashah berkata, Pas tidak sepatutnya mempolitikkan tuntutan orang bukan Islam di negeri ini semata-mata untuk melaga-lagakan parti komponen BN.

Menurutnya, tindakan Pemuda Pas Pusat mengecam UMNO yang berdiam diri ditenggelami ‘kelantangan’ MCA dan Gerakan memperlihatkan muslihat sebenar parti itu menggunakan Enakmen 1997 untuk memecahbelahkan BN.


JuRaGan : Enakmen 1997 ni masa Umno memerintah dah ada..tapi oleh kerana pimpinan Umno jadi "Khinzir Tunggangan" MCA dan Gerakan menyebabkan mereka kecut telo untuk melaksanakannya....sebab mereka lebih takut kepada Manusia daripada Allah s.w.t.

Sekarang bila PAS nak laksana,barulah buat-buat sokong,takut nanti apa kata orang melayu..piii rahh..mangkuk..Yang gua tahu Umno..Apaaaa...pun..tak bolehhhh...


2 ulasan:

  1. Orang bukan Islam/Cina(towkay di Kedah) pun setuju permis hiburan di tutup utk mehormati bulan puasa.
    Itupun satu sahaja kita boleh cuti2 Msia dahulu,pergi makan angin.

    BalasPadam
  2. Biasa lah umno bn apa yang mereka reti semua peminpin mereka bangang bangang belaka yang tau wang rasuah suap rompak duit rakyat kan ...kan..kan

    BalasPadam