Rabu, 13 Julai 2011

Ulasan Tmb. Presiden Belia Paling "Bangang'..!!

Majlis Belia Selangor mencadangkan satu pelan tindakan untuk mencegah kakitangan, mahasiswa dan pelajar daripada menyertai demonstrasi dan kegiatan me-nyalahi undang-undang.

Timbalan Presiden, Badrul Hisham Badrudin berkata,perbuatan mereka boleh di-takrifkan sebagai satu pebuatan jenayah dan derhak

Menurutnya, mereka masih menutup mata dan tidak mengambil serius nasihat polis dan paling mendukacitakan ingkar dengan titah Yang di-Pertua Agong, Sultan Mizan Zainal Abidin.
"Tindakan mereka keluar dari lunas undang-undang dan perlembagaan negara.

Malaysia adalah salah satu pengamal demokrasi berparlimen dan kita mempunyai banyak saluran untuk beri pendapat dan pandangan .Cara dan tertib kita sebagai warga negara perlulah lebih mulia dan bersifat profesional.

"Kami khuatir jika gejala ini tidak ditangani, kita akan mem-punyai lebih ramai pakar demonstrasi dan perusuh daripa-da intelek dan pekerja mahir bagi tujuan pambangunan negara kita,"katanya dalam kenyataan media semalam .

Menurut Badrul Hisham, mereka yang menyertai demonstrasi sudah sedia maklum tindakan undang-undang akan diambil ke ats mereka .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan