Sabtu, 9 Julai 2011

Panass..Inilah Kenyataan "Pencacai" Yang DiTunggu-Tunggu Oleh Rakyat..!!

Perhimpunan haram yang dirancang Sabtu gagal meraih sokongan orang ramai apabila sasaran penganjur perhimpunan, Bersih, sebuah badan tidak berdaftar, untuk mengumpul 100,000 penyokong tidak kesampaian apabila hanya 10,000 orang "turun padang" sehingga petang ini.

Ini memperlihatkan matlamat kumpulan itu kononnya untuk menuntut pilihan raya yang bersih dan adil tidak mendapat sokongan rakyat sepenuhnya memandangkan mereka sedar akan tujuan sebenar perhimpunan itu yang lebih bermotifkan politik.

Pemerhati politik Dr Sivamurugan Pandian berkata selain itu, perancangan teliti polis juga telah berjaya mengawal perhimpunan itu bagi mengelakkan sebarang kejadian yang tidak diingini.

"Kalau benar-benar rakyat menyokong dengan apa yang diperjuangkan Bersih ini, sudah tentu mereka juga akan hadir. Tetapi ia menjadi sebaliknya. Ini berbeza berbanding ketika reformasi pada 1998, Hindraf dan Bersih pada 2007 yang mendapat sokongan ramai ketika itu.

"Ini sekaligus menunjukkan sambutan kepada perjuangan mereka (Bersih) hambar kerana rakyat telah melihat apakah sebenarnya matlamat yang hendak dicapai oleh kumpulan - tidak ada," katanya ketika dihubungi Bernama di sini, hari ini.


JuRaGan : Kah..kah..kah..Gua dah tahu,mesti keluar punya ayat
"Macam Haram Jadah" nii..Inilah "Pencacai Tua" nak mampuss...Hancusss Umnooo..


11 ulasan:

  1. tgk youtube je lahnak tau berapa ramai yang join.. cameraman yang bebas...

    BalasPadam
  2. pencacai angkat najis

    BalasPadam
  3. 10,000 ke? aku tenggok macam sepuluh orang je yang berdemo tu.. yang nampak ramai macam puluh puluh ribu tu mungkin hantu kut (termasuk hantuTUYA, Beng Hock, dll) ..., rasanye Dr.. apanama?, Pandian tarak Pandaian rupanye... 10 orang dikata 10 ribu... padan lah ada satu rumah boleh taruk 80 pengundi SPR tarak boleh nampak.. tak pandai mengira...umNO punya kera kira... Pandian tu rabun ke? atau terkena denial syndrome atau memang jenis banggap, pencacai dan buta hati!!!@!.

    BalasPadam
  4. Ini cilakak punya pencacai..ini macam manusia pun ada ka??

    BalasPadam
  5. dah agak dah barisan apeco kalu mengira mmg akan salah.

    BalasPadam
  6. Aduhai pecacai bangang. dah seminggu semua jln utama ada roadblock, dah berminggu-minggu ugutan dikeluarkan, dah dua kali Sabtu semua pelajar dan guru dipaksa ke sekolah...pas tu kata tak dapat sambutan... memang banganglah pecacai UMNO ni..

    BalasPadam
  7. Mana Berahim Ali? Ni seorang Melayu dah terbunuh akibat keganasan polis. Mana kamu untuk berjuang untuk bangsa Melayu.

    Auta je bang Berahim ni. Kalau dia ada di sana rasanya dialah korban kedua yang terbunuh akibat tersedut gas pemedih mata.

    BalasPadam
  8. ye lah dorang ni. ape le takut, org pas tu haa berani tau. senang aje dapat syahid. tapi kena ikut amanat hadi awang 1.0 le. negara islam. tak pe hadi awang tang spin ni biasa aje dia. kena pulak nik aziz kat mekah wow, dah dibuka dah pintu surga. yg dosa melawat pintu depan belakang tu no hal le, ngan amanat dan fatwa disertai oleh doa2 dari semua paderi & sami2 yg mana setaraf ngan ulamak pas tu(pejuangan ketua bersih & ketua pr, hebat2 ketua dorang ni) sah surga. ulamak makan gaji tak sama taraf ngan dorang ni. padan le patriot ngan perkasa takut. ari tu memali, lani kl banyak sungguh syuhadah ye.

    BalasPadam
  9. sampai ke beratus ribu? tengok gambar korang pon dah tahu tak sampai. yang dok berjuang tu orang barisan depan je. yang belakang dok amik gambar/video la bagai pastu letak kat blog-blog yang macam gini ni. pastu kerajaan claim itu ini. korang pun claim itu ini. sama la, yang satu penyangak, yang satu penyamun. bertemu la buku dengan ruas. hehe, jangan marah haaa...

    BalasPadam
  10. tampa nama 2:05 lu mamang bangang kenapa tak datang sendiri tengguk...bodohhhh.atau takda telor nak datang.

    BalasPadam
  11. tanpa nama 2.05 bukan tak ada telur tapi bentuk telurnya mcm apam...
    pecacai UMNO memang mcm ni rupanya!

    BalasPadam