Ahad, 3 Julai 2011

Kenyataan Terkini Abg Mat Yang "MengGERUNkan" Si Najib..

Jika ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) sekalipun, pemimpin Pas tetap akan meneruskan perhimpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai ini.

Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu berkata, beliau dan pemimpin Pas yang lain tidak akan berundur dan perhimpunan akan diteruskan kerana itulah perjuangan.

Menurutnya, walaupun terdapat kenyataan daripada pihak berkuasa untuk menahan mereka yang terbabit sebelum perhimpunan berlangsung, beliau tetap nekad menyertai perhimpunan tersebut.

“Tak apalah kalau pihak berkuasa mahu menahan, mereka memang ada kuasa, inilah dinamakan perjuangan, inilah untuk masa depan negara.

“Pas akan sokong Bersih, setakat ini kita akan teruskannya, Pas tetap sertainya, kerana Bersih 2.0 hanya untuk menuntut keadilan dalam pilihan raya dan bukannya untuk menggugat kestabilan negara,” katanya selepas Majlis Ramah Mesra Bersama Timbalan Presiden Pas dan Kutipan Derma Unit Peti Undi Langgar di Jalan Kubur Maras, semalam.

Mohamad berkata, polis tidak sepatutnya menutup pintu rundingan dengan penganjur Bersih 2.0.

“Sekarang ini kalangan penyokong Bersih 2.0 adalah kumpulan pencinta demokrasi dan jika pihak berkuasa mendakwa mereka menggunakan ISA, dunia akan jadi pelik. Kita tahu kerajaan ada kuasa untuk tahan.

“Ini pencinta demokrasi kalau dahulunya ISA dikenakan kepada militan yang menolak demokrasi dan ini sepatutnya tidak berlaku kerana apa yang berlaku (Bersih 2.0) adalah untuk menuntut keadilan, apa lagi untuk dikena tindakan ISA terhadap mereka yang menyertai Bersih,” katanya.

12 ulasan:

  1. Takbirrrr...Jihat matlamat kami!!

    BalasPadam
  2. Lawan tetap lawan..Biar Najib AlTuya jadi sawan.

    BalasPadam
  3. Pancung jer Mat Sabu ni. Sokong kafir lawan permerintah Islam.

    BalasPadam
  4. memperjuangkan untok keadilan (process pengundian dan pilihanraya)adalah juga matlamat Islam. Adakah
    mereka mahu orang bukan Islam kata orang Islam tidak adil.

    BalasPadam
  5. Pi Mampus la ngaku Pemerintah Islam,Jangan buat kenyataan menampakkan Kejahilan Orang Melayu.Tampal muka dengan kulit babi ngaku Pemerintah Islam sedangkan kerja buat Pemimpin Umno macm kafir laknatullah.

    BalasPadam
  6. ingat senang ka nak nak pancong mat sabu......pejuang islam xkan biaq sja......... ang xdak teloq ka..... dok karat umno lg....

    BalasPadam
  7. Yang menjadikan himpunan tersebut Huru Hara ialah Polis dan Ahli Umno yang menjadi dalang untuk provokasi agar berlaku kekecohan.

    Ingat lagi Himpunan bersih 2007,Pada PRU 2008 PR sapu 5 negeri,itu yang najib bangsat takut sangat tu.

    BalasPadam
  8. PENYOKONG BABI UMNO NI BUAT SEMAK JER...BERANI TURUN LA BERSIH NANTI...

    BODOH LA LU MAMAT!

    BalasPadam
  9. Salam,
    marilah kita sokong ANON yang nak pancung abg mat.
    Negara malysia nikan negara islam..........
    Stu lagi komen yang memang educated dan boleh menginsafkan semua penyokong PAS bahkan kalau Barrack Obama baca pun , mungkin dia akan convert.....
    kah,kah,kah. Teruskan pencacai umno , dengan lawak antarabangsa anda,semoga singapura akan serahkan kembali Tanjung Pagar....... kah,kah,kah

    BalasPadam
  10. usah la tu brother2 ku yang disayangi (sopan tak?) tak yah la berdemonstrasi2.. be gentle la kan... parliment kan ada... PR pun ramai kan.. bentangkan saja di parliment.. nape tak buat??? SEBAB itu bukan isu sebenarnyakan... sebenarnya adalah untuk menghuruharakan negeri ni saja.. dek kerana kesan kejatuhan yang makin terasa panasnya.... sebelum betul betul jatuh baik kita bakar dan huru harakan aje negara ni kan!! be gentle la... be rasional.... use your mind..

    BalasPadam
  11. Amboiii... sedapnya nak pancung kepala orang, pegang golok nak kupas kelapa pun dah tergeliat... nak hayun parang tebas tengkuk orang. Hang pi tebas lalang belakang rumah kau tu dulu.......pemalaih punya UMNO... makan upah hadir ceramah je yang dia tahu.

    BalasPadam
  12. Yang buat DEmo di PP tu buat apa..kan DUN ada bantah lah dalm DUN..Bodoh punya Umno..rasional konon..bila kena batang hidung puak Melayu Haprak ni,boleh pulak..

    BalasPadam