Sabtu, 16 Julai 2011

Langsi Oo.."Hasutan Jahat" Sooi Lek Terhadap Kaum Cina Di Kedah..

Penutupan pusat hiburan pada bulan Ramadan oleh kerajaan negeri Kedah pimpinan PAS merupakan amaran awal kepada pengundi kaum Tionghua bahawa hak agama lain akan terhakis jika parti pembangkang itu dibiarkan terus memerintah.

Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek berkata tindakan itu umpama penafian secara jelas terhadap hak agama lain di negara ini.

"Kita hormat bulan Ramadan dan akui agama Islam sebagai agama rasmi, tetapi dalam hal ini, kita tak bersetuju kerana ia berunsur paksaan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Konvensyen Tahunan MCA Wilayah Persekutuan 2011 Jumaat malam.

Beliau berkata DAP yang selama ini berkempen bahawa PAS lebih memahami keperluan kaum Tionghua, turut tersepit dengan tindakan sekutu mereka itu.

"Di Kedah (adalah) contoh yang jelas menunjukkan DAP tidak mempunyai pengaruh terhadap polisi-polisi atau dasar-dasar yang diputuskan PAS.

"Kita juga dapat bayangkan kalau mereka jadi parti memerintah di pusat nanti, mereka akan tetap bergaduh," katanya.

Beliau berkata penutupan pusat hiburan itu juga bercanggah dengan janji PAS sebelum ini yang kononnya mahu membuat keputusan sama rata untuk semua kaum.

JuRaGan : Akta ni dah ada zaman BN perintah Kedah..Tapi,oleh kerana Umno
Kedah kecut telo dengan puak-puak MCA dan menjadi Khinzir tunggangan
mereka..maka akta tersebut tidak dijalankan..kerana Umno
takutkan MCA daripada Allah..Hancuss Umnoo..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan