Rabu, 13 Julai 2011

UmNo Ketakutannn...95% Adalah Melayu...

Melihat daripada kehadiran pemuda Melayu di dalam himpunan Bersih sabtu lalu,gua dapat bayangkan bahawa ini sesuatu yang mendukacitakan Rejim BN pimpinan Najib Tuya,kerana Majoriti penyokong yang ditahan semasa menyertai perhimpunan haram di ibu negara Sabtu lalu, berketurunan Melayu iaitu 95 peratus atau 1,434 daripada 1,508 tahanan.

Berdasarkan statistik itu, ini bermakna hanya 4.9 peratus atau 74 orang bukan berketurunan Melayu iaitu 21 orang berketurunan Cina, India (29 orang) dan lain-lain (24 orang).

Barang diingat...Inilah golongan yang menjadi rebutan Rejim BN demi untuk menyambung Nyawa mereka yang semakin semput dan akan terhenti pada PRU yang akan datang.Berjuta duit rakyat telah habis dibazirkan untuk mentarbiyyah anak muda ini dalam program PLKN tetapi kesannya.''....mendukacitakan Rejim BN..

Bagi golongan cina,gua rasa kita tidak perlu risau..walaupun mereka kurang turun ke jalanraya untuk berdemo dalam himpunan Bersih baru-baru ini,tetapi ternyata merekalah "Penolak" undi BN dalam PRU yang lepas dan yang coming soon.Sekira tiada sekatan seGILA yang dilakukan oleh kerajaan Najib baru-baru ini,sudah pasti kuantiti yang hadir akan mengGILAkan pula pimpinan uMno.

Kezaliman dan Penyelewengan serta penindasan terhadap rakyat benar-benar menyentuh dan menyedarkan warga muda dinegara kita untuk menamatkan segera penguasaan Regim BN agar rakyat kembali hidup dalam keadaan selesa.

Kehidupan pimpinan yang bermewah-mewah dengan barangan seperti cincin Rosmah yang berharga RM24.4 juta menyentak sanubari setiap warga di negara ini..apakah alasan yang akan diberikan oleh Pak Najib nanti...kebodohan orang melayu telah diambil kesempatan oleh pompinan Umno di negara ini,untuk memperbodohkan lagi mereka,terutama orang melayu yang dah bersunat yang bekerja di media-media "Dayus" Umno.

Apakah mereka ini buta,pekak atau bisu..??ramai dikalanagan warga melayu yang bekerja dimedia cetak adalah golongan profesional bukan lulusan darjah enam..Namun kehebatan pimpinan Umno ialah,kejayaan mereka memusingkan otak golongan profesional di media cetak ini agar menjadi golongan lulusan darja enam..(gua gelak dulu)..kuah3

Jadi..sampai bilapun kezaliman,penyelewengan dan penindasan kerajaan Rejim BN tidak akan berakhir,kerana yang membantu mereka adalah manusia-manusia yang berwajah "MeLayu"
yang menjatuhkah tahap mereka kepada serendah-rendahnya demi untuk mengampu dan mendapat sedikit habuan dunia.

2 ulasan:

  1. Sampai bilakah orang UMNO ni baru nak sedar.Jangan dah masuk lubang kubur

    BalasPadam
  2. Umno kata:
    Nilah kalau melayu jadi kuda lim kit siang dan karpal singh. Tak sedar diri lagi...

    BalasPadam