Khamis, 18 Ogos 2011

Gilaa..Tatu Kuil di Badan Tapi Masih Puasa..

“Saya masih dibayangi dosa dan bimbang ibadat puasa dan solat Tarawih tidak diterima Tuhan kerana cacah tatu di belakang tubuh belum dipadamkan,” kata Aboy (bukan nama sebenar) yang masih menyimpan tatu walaupun sudah kembali ke pangkal jalan.(gambar hanya hiasan)

Ramadan kali ini memberi rahmat dalam jiwa pemuda Melayu berusia 27 tahun itu selepas hampir 10 tahun mengharungi kehidupan bebas tanpa mempedulikan soal hukum haram agama.

Aboy mengakui sepanjang tempoh itu, dia tidak pernah bersembahyang dan menjejakkan kaki di surau atau masjid.

Kemuncak kehidupan tanpa batasan dilalui pemuda dari Manjung itu ialah membuat cacah tatu dengan lambang rumah ibadat agama lain di belakang badannya selepas percaya ia membawa tuah.


“Saya membuat tatu ini tidak lama selepas menyertai satu kumpulan haram pada pertengahan 2008.


3 ulasan:

  1. Madi wajib pun tak sah, tapi cubalah usaha membuangnya sekarang ni macam-macam cara boleh salah satunya menggunakan caya lazer kalau dulu gunakan pengosok baju yang panas dan kenakan pada bagaian yang bertatu.Tapi elok tanya orang alim ulamak apa tindakan sewajarnya. Saya percaya Allah maha pengasih lagi penyang dan maha pengampun.

    BalasPadam
  2. Kena cuba dan usaha juga buang.. Kalau tak boleh juga berserah je pada Allah..

    BalasPadam
  3. Jgn bimbang,berserah kpd Allah,dan seperti tanpa nama 1 cuba rujuk kepada orang alim.Di timur tengah ada kalangan puak Arab yang bertatu di muka.Untuk menghilangkanya cuba pegi kekedai tatukerana sekarang ini dah ada cairan untuk meneuteralkan ukiran tersebut. Kaedahnya sama seperti membuat tatu ..

    BalasPadam