Ahad, 21 Ogos 2011

Subhanallah...Mengapa Boleh Jadi Sampai Begini??

Mengucap panjang gua bila membaca kisah seorang bapa yang bergelar Doktor,iaitu dikalangan bijak pandai tidak Menyakini akan anak-anaknya dihantar kepusat jagaan yang bercirikan islam di bawah naungan kerajaan UmnoBN,dan beliau lebih yakin dengan menghantar anaknya untuk dipelihara oleh Pihak Gereja.

Pemimpin Umno di negara ini perlu sensitif dengn isu yang menghiris perasaan umat islam ini,bila mana terdapat golongan Melayu Islam yang sudah tidak yakin dengan kebaikan dan kehebatan islam dalam mendidik anak-anak mereka.Ini adalah sesuatu yang sangat mendukacitakan kita apabila ia berlaku dalam negara yang menjadikan islam sebagai agama resminya.

Mungkinkah ketidakyakini mereka dengan islam disebabkan mereka tidak dapat melihat satu contoh yang terbaik dalam islam itu sendiri kerana orang melayu yang mahu dijadikan contoh lebih teruk daripada bangsa lain adanya.Malah tidak ada pemimpin UmNo Haprak yang mampu menonjolkan contoh penghayatan islam dalam kehidupan mereka.Cuma yang dapat ditonjolkan ialah kemewahan dan kehebatan diri mereka yang berada dalam kejahilan dengan membelakangi ajaran islam.

Malah rancangan yang dihidangkan di TV saban hari hanya berkisar dalam ruang lingkup hiburan yang melalaikan semata-mata,adanya rancangan agama seperti melapaskan kentut di tangga sahaja.Tambahan dengan buruan pihak kerajaan terhadap ceramah dan program agama serta tokoh-tokoh ulamak yang disita oleh mereka gara-gara takutnya dengan perkembangan Islam yang mampu menjatuhkan kuasa reput mereka.

Kalau nak diharapkan Ulam mamak dalam Umno kirim salam la braderr..apa yang penting tembolok mereka sentiasa berisi penuh dan hidup dalam zon selesa.Maka,apa yang berlaku ini adalah hasil usaha dan kerja mereka selama 53 tahunnn...baca di bawah..

Laporan terbaru ini muncul di sebalik siri tulisan akhbar-akhbar pro-Umno minggu lalu mengenai dakwaan Kristian mahu memurtadkan Muslim.

Metro melaporkan seorang bapa telah menyerahkan lima beradik kepada pengurusan gereja selepas dia dikatakan mengalami masalah rumah tangga dengan isterinya.

Doktor itu enggan menyerahkan anaknya kepada pusat jagaan kerajaan atau organisasi swasta beragama Islam biarpun pihak gereja bersedia berbuat demikian.

Menyedari masalah itu, sebuah badan kebajikan daripada pertubuhan bukan kerajaan kini berusaha mengeluarkan lima beradik berusia lima hingga 15 tahun itu daripada jagaan gereja.

Akhbar itu melaporkan kes tersebut terbongkar selepas pengurusan gereja menghubungi pusat kebajikan terbabit kerana tidak mahu berlaku isu berbangkit, terutama selepas isu serbuan Jais ke atas Gereja Methodist Damansara Utama dekat Petaling Jaya awal bulan ini.

Akhbar itu memetik Yang Dipertua Pertubuhan Baitul Fiqh Juhaidi Yean Abdullah berkata, pengurusan gereja memaklumkan kehadiran lima beradik itu kepadanya dan ingin menyerahkan mereka kepada rumah kebajikan itu.

“Selepas beberapa kali membuat perbincangan dengan pengurusan gereja, mereka bersetuju menyerahkan kanak-kanak terbabit, namun hasrat itu dihalang bapa mereka dengan alasan tidak mahu anaknya diserahkan kepada pihak lain.

“Pihak gereja pula tidak mahu kehadiran kanak-kanak itu menjadi isu sensitif dan meminta mereka diserahkan kepada pihak lain (pengurusan beragama Islam),” kata Juhaidi Yean.

Menurut laporan itu, pendirian bapa kanak-kanak terbabit menyebabkan pengurusan gereja dalam dilema dan meminta jalan penyelesaian daripada pengurusan Baitul Fiqh.

“Inilah permuafakatan yang wujud dalam konteks bebas beragama di negara kita, tetapi masalah lain pula timbul apabila waris kanak-kanak itu enggan menyerahkan anaknya kepada pihak kita


JuRaGan : Sepatutnya anak-anak orang Kristianlah yang berlumba-lumba untuk mereka hantar kepusat jagaan Islam naungan Kerajaan,tetapi setelah Umno Haprak memerintah selama 53 Tahun inilah hasil yang menyedihkan umat islam di negara ini,apapila Orang Melayu Islam sendiri tidak yakin dengan Islam..Hancuss Umnoo...Maka akan Hiduplah Islam...





5 ulasan:

  1. Terima kasih pemimpin Umno,hasil kerja kamu selama 54 tahun Melayu semakin membenci dan menjauhi islam.Jawablah diakhirat nanti.

    Kerana setiap pemimpin akan ditanya mengenai orang yang mereka pimpin semasa di dunia.

    BalasPadam
  2. Apalagi yang mampu kita ucapan kecuali..MasyaAllah dan berdoa agar Allah menghancurkan dan menjatuhkan segera kerajaan UmnoBn yang ada sekarang.

    BalasPadam
  3. INILAH KESAN MENGANGKAT PEMIMPIN TANPA IMAN & KORUP,LINGKOP RAKYAT,AGAMA & NEGARA !

    BalasPadam
  4. so selepas ini jangan nak salahkan kristian pula bila ada isu2 sebegini timbul..!!

    BalasPadam