Ahad, 11 September 2011

Apa Punya "Banganggg nii.." Asyik..Tak Tahu..Tak Tahu..

Kenyataan Pak Najib yang mengatakan bahawa kerajaan tidak tahu menahu berkaitan kenaikan caj 6% yang dibuat oleh syarikat Telekomunikasi berkuatkuasa pada khamis depan adalah sesuatu yang pelik dan melawakkan.

Bagaimana sebuah kerajaan tidak tahu akan syarikat-syarikat gergasi negara menaikkan sesuatu caj sesuka hati sehingga membebankan rakyat..Pelik dan Getik gua dengar kenyataan "Bodoh" Pak Najib ini.Apakah kerajaan yang ada kini terlalu lemah sehingga syarikat2 gergasi ini tidak mempedulikan mereka dalam menaikkan sesuatu caj terhadap rakyat??

Adalah tidak patut dan memalukan apabila seorang Perdana Menteri menyatakan beliau tidak tahu menahu mengenai kenaikan kos prabayar yang ditanggung rakyat, sedangkan beliau sendiri dengan gahnya mengumumkan kenaikan cukai perkhidmatan dalam pembentangan belanjawan 2011 di Dewan Rakyat tahun lepas.

" Rakyat harus sedar bahawa cukai perkhidmatan 6 peratus ke atas perkhidmatan telekomunikasi termasuk kad prabayar adalah cukai kerajaan.

" Cukai ini adalah milik kerajaan sepenuhnya dan tidak ada satu sen pun yang masuk poket mana-mana pihak lain, yang hanya bertanggungjawab mengutip cukai ini bagi pihak kerajaan. Setiap tahun, dianggarkan kerajaan mengutip sehingga RM750 juta daripada pembelian kad prabayar oleh rakyat Malaysia,"

Begitu jugalah yang terjadi dengan Astro,mereka menaikkan caj sesuka hati sehinggakan kerajaan "Bodoh" UmnoBn lepas tangan mengatakan mereka tidak tahu menahu yang Astro handak menaikkan caj tersebut..Namun kerajaan "Korup dan Lemah" ini tidak daya berbuat apa-apa sehinggalah Astro berkuasa menaikkan caj tambahan kepada pelanggannya,dan Kera jaan hanya mampu melihat sahaja..Harammmm...

Inilah juga yang akan terjadi dengan caj 6%..Alasan kerajaan tidak tahu menahu,sangat-sangat memualkan dan mengecewakan rakyat.Bagaimana syarikat Gergasi dinegara ini sewenang-wenangnya melakukan sesuka hati tanpa kebenaran Kera Jaan.

Sebabnya..Pemimpin-peminpin Haprak Umno dan Bn ada saham dalam syarikat tersebut beb...maka mereka akan lihat,kalau rakyat tak bangun protes maka mereka pun akan diam..tetapi kalau ada protes gila-gila dari rakyat,maka pimpinan Umno sial ini akan turut berkata mereka pun tak setuju..memang "Bangsat" punya pimpinan yang ada.

Kalaulah mereka dengan alasan tak tahu..tak tahu..tak tahu..maka apa yang mereka tahu??Sedangkan rakyat yang tersepit dan tertekan ini akan mengadu kepada kerajaan mereka..tetapi sekiranya keraJaan "Korup" dan "Penipu" ini sering saja memberikan alasan tak tahu..tak..tahu..maka gua menyeru kepada lu orang agar menjatuhkan Kerajaan Bangsat dan lemah ini,agar mereka"Tahu" untung nasib mereka pada PRU-13 yang akan datang...Hancuss Umnoooooo...

5 ulasan:

  1. Kalau banyak sangat tak tahu... saya nasihatkan dengan baik, 'tolong letak jawatan Perdana Menteri, sila berikan pada orang yang tahu untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia'.

    BalasPadam
  2. korang jangan lah marah kat PM najib..dia cakap tak tahu tu sebab dia kena tanya biniy dia nak jawap apa..skrip semua ada kat big mama..salah jawap karang balik rumah tidor kat luar...huhuhu

    BalasPadam
  3. Salam Yob,

    Kita ada 2 PM, kena tanya PM yg betul...

    BalasPadam
  4. Lee kuan u kata, cek det masa nak daftar masuk universiti kat s'pore dia declare "india muslim", mai m'sia duk dlm UMNO, parti dgn slogan keramatnya "HIDUP MELAYU". Cuba bayangkan, 1 m'sia UMNO kena tipu, pasai apa? adakah haprak-haprak dlm UMNO semuanya TAK TAHU dari kepala sampai ke lubang usus? tak tahu..tak tahu..kita nyanyikan ramai-ramai, tak tahu...tak tahu..tak tahu..itu tandanya UMNO dah nak mampos.

    BalasPadam