Rabu, 7 September 2011

Lucutkan Kerakyatan - Persatuan Polis Bangang..

Persatuan Bekas Polis Negeri Kedah (PBPNK) menggesa agar kerakyatan Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu dilucut susulan kenyataannya bahawa pengganas komunis wira sebenar dalam tragedi Bukit Kepong.

Pengerusinya Sharif Kontan berkata kenyataan pemimpin PAS yang dikenali sebagai Mat Sabu itu bukan sahaja biadap tetapi juga melukakan hati lebih 5,000 anggota PBPNK.

"Bukan sahaja bekas polis golongan Melayu sahaja yang merasakannya tetapi kalangan masyarakat India dan Cina juga ikut terasa dan mengecam dakyah palsu Mat Sabu itu," katanya kepada Bernama selepas membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Kulim, pada Selasa.

Sementara itu, Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) cawangan Kulim yang turut membuat laporan sama, berkata kenyataan Mat Sabu bertujuan menghasut rakyat agar menentang kerajaan. "Kami yakin semangat inilah yang cuba ditimbulkan Timbalan Presiden PAS itu dan kenyataannya itu amat berbahaya kepada keselamatan negera dan sewajarnya tindakan Mat Sabu ini perlu disekat atau pun dikenakan tahanan ISA (Akta Keselamatan Dalam Negeri) atau seumpamanya," kata Pengerusinya Hamid Othman.

Beliau juga berharap Kementerian Dalam Negeri tidak berdiam diri dan mengambil tindakan sewajarnya terhadap pemimpin PAS itu. -

2 ulasan:

  1. PBPNK agak celupar dalam mengandaikan Mat Sabu disingkirkan kerakyatan dari negara kelahirannya ini. Apalah sangat salahsilapnya dek gara-gara sentuhan politik dari berlawanan pendapat antara dua pertentangan ini? Timbang-timbanglah dalam bual bicara daripada begitu mudah menjatuhkan pertuduhan. Pastinya beliau berhak mengeritik sejarah silam dari sudut pengkajiannya. Tidak semestinya kita hanya bergantung harap dari seorang atau dua pakar sejarah begelar proffesor lantaran kita hanya menceduk dan menerima pandangan begitu mudah !

    BalasPadam
  2. Baru dua malam lepas aku lihat di dalam Semerah Cinta Stilleto, Farid Kamil pakai baju berwajah pemimpin komunis iaitu Che Guevara yang terlibat dalam revolusi di Cuba dan peringkat antarabangsa. Tak mau lucut kerakyatan Farid Kamil ke? Lucutlah sekali kerakyatan Ahmad Idham. Dan pelakon-pelakon lain pula mahunya disumbat dalam ISA untuk tempoh yang maksimum sebab bersubahat.

    BalasPadam