Ahad, 11 September 2011

Tengok nii..Lepas Nii Siap La lu Orang Beb..

"Kami mengucapkan terima kasih kepada PM kerana peka dengan kebajikan anggota polis,"Kata Tan Sri Ismail Omar (sini).Fuhhhhhh..naik lagi la gaji naggota polis beb..sebelum ini pelbagai kenaikan elaun telah diberikan untuk menjadikan anggota polis sebagai "Barua" Umno dalam mempertahankan kuasa Pimpinan Umno yang semakin reput dan menunggu kehancuran.

Kinii..duit datang lagi!!!Pak polisi-pak polisi jangan senyum macam kambing jantan saja beb..lepas ni siap la lu orang kena kerahan habis-habisan oleh Umno Haprak untuk belasah penyokong pembangkang dalam setiap aktiviti-aktiviti yang mereka jalankan.Kalau perlu tahan dan gagalkan setiap program mereka!! Maka Polis Barua ini akan kata "Baik Tuan!!"

Yang peliknya..dah berapa kali Polis Barua ni naik gaji dengan pelbagai isentif,tapi rasuah dikalangan anggota polis tidak juga berkurangan malah semakin berleluasa.Dulu pernah sekali kerajaan naikkan gaji anggota polis semata-mata nak jauhkan mereka dari menerima rasuah..tetapi gagal habis beb..malah peningkatan anggota polis yang dikenakan tindakan tatatertib kerana amalan rasuah meningkat setiap tahun.

Apakah sektor perkhidmatan awam yang lain tidak penting dalam memacu ekonomi dan pembangunan negara??malah ada dikalangan mereka ni pun bekerja bermati-matian beb kerana kerajaan 1 Malaysia..tapi malangggg....,PM tak pandang pun..yang dia pandang ialah tentang kebajikan pak polis-pak polis ini yang boleh digunakan untuk pertahankan kuasa reput PM,atau apakah ada khinzir disebalik pokok..?? - Hancusss Umnooo...

6 ulasan:

  1. Salam Yob,

    Nanti ceramah nak pakai ramai polisi, jaga kententeraman awam, bukan guna misi, cikgu, kerani...

    BalasPadam
  2. PDRM..Polis Dahului Rosmah Mansor

    BalasPadam
  3. apa susah kita niaga ubat KOAT aja

    BalasPadam
  4. Tak kan Polis aje yang naik? Tentera bagaimana? Kalau Polis sebagai orang suruhan UMNO, pihak Tentera pula sebagai tulang belakang UMNO (apabila menyumbangkan kemenangan undi Pos dalam PRU). Ini memang tak adil langsung, terutama kepada pesara-pesara tentera yang kuat menyokong UMNO hingga kini, apa mereka dapat? Hidup merempat, tiada harta, kerjaya tetap bagi menyara keluarga atau pendapatan sampingan dari pihak kerajaan untuk masa hadapan keluarga mereka. Apakah perjuangan PBTM (Persatuan Bekas Tentera Malaysia) hanya untuk para pemimpin kanan mereka bagi mendapatkan gelaran kebesaran (darjah Dato atau Tan Sri) aje? Tak lebih dari itu? Bila ada isu yang menekan UMNO mereka akan menyalak, walaupun salakan itu seperti anjing bodoh menyakaj tunggul kayu di dalam kemelut Mat Indera dan Bukit Kepong (menampakkan dan menyerlahkan lagi kebodohan para pemimpin persatuan). Sudah-sudahlah menjadi barua yang tidak mendapat keuntungan prioriti kepada anak bangsa dan agama kamu, kalau kamu dilantik sebagai pemimpin persatuan kerana kebodohan kamu, tolong jangan terlalu tunjukkan kebodohan tersebut kepada semua rakyat kat Malaya ini, malu rasanya mengaku sebagai ahli persatuan bekas beruniform di bawah kamu aduhai si banggang.

    BalasPadam
  5. Sokong Komen Sokmo di atas!!tambah sikit,anjing bodoh dan anjing kurap.

    BalasPadam
  6. memang pun bekas tentera macam aku apa pun tak dapat

    BalasPadam