Jumaat, 30 Disember 2011

Terbaru..Umno Kebuloq Dan Menangis Lagi Di Pulau Pinang..

Jerit pekik UmnoPorn macam orang kena sawan menempelak Pas sebagai parti yang takda integriti dan menjadi "Kuda Tunggangan" DAP,dan orang melayu wajib menolak PAS kerana sekiranya PR memerintah sudah pasti kuasa akan diberikan kepada DAP. (Gambar Hiasan )

Umno adalah parti melayu yang terkuat,dan tidak pernah tunduk samasekali dengan parti komponen yang terdapat dalam BN.Kami ada PERKASA yang memastikan setiap hak dan kuasa orang melayu dikembalikan kepada orang melayu..itulah kata-kata "meluat" yang sering di laungkan oleh pemimpin umno sehingga nampak anak tekak mereka..tapi apa sudah jadi broo..benarkah apa yang mereka laungkan..baca di bawah...

Pembangkang Pulau Pinang sudah menemui jalan kehancuran apabila suara
lantang Pengerusi Umno Pulau Pinang, Zahid Hamidi yang mahukan Umno memegang jawatan Pengerusi BN Pulau Pinang telah DICAMPAK begitu sahaja oleh Gerakan dan Barisan Nasional.


Parti Melayu Umno terpaksa melutut dengan Pengerusi Jawatankuasa Kerja BN Pulau Pinang, Datuk Dr. Teng Hock Nan yang telah dilantik sebagai pengerusi baru BN Pulau Pinang.

Zahid Hamidi pernah lantang meminta supaya Umno menjadi Pengerusi BN negeri, kerana hanya wakil Umno telah memenangi semua kerusi yang dikuasai BN di Pulau Pinang dalam pilihan raya umum lepas.

"Parti Gerakan tidak ada satu kerusi pun di Pulau Pinang," tegas Zahid.

Pergolakan Bn Pulau Pinang itu menunjukkan bahawa ‘bangkai’ mereka sebenarnya amat membusukkan… dan kerana itu, mereka cuba menutup isu ini dengan ‘kononnya’ ramai ahli PR keluar di Pulau Pinang baru-baru ini.
Umno koyak Gerakan
Beberapa waktu yang lepas, Ketua Umno Bahagian Bukit Bendera, Datuk Ahmad Ismail yang pernah mengatakan 'orang Cina sebagai pendatang' sebelum ini, dengan mengoyak gambar Presiden Gerakan, Koh Tsu Koon, sebagai punca desakan dalaman dalam Umno sendiri dan punca pergolakan ini berlaku.

Pergolakan ini menggambarkan masalah besar BN yang dijangkakan turut mencetuskan 'konflik kepentingan' BN di seluruh negara kelak.

16 ulasan:

  1. Umno PP pada PRU 13 ini tinggal Boriaaaaaa..Kah3

    BalasPadam
  2. Selayak nya UMNO makan taik aje di pulau pinang. Padan muka

    BalasPadam
  3. Melayu Balik Pulau30 Disember 2011 7:02 PTG

    Kekuatan Umno bukan terletak pada kaum cina,melayu Pulau pinang berdiri teguh di belakang Umno,kami tidak mengharapkan cina seperti Pakatan Rakyat.

    Kami akan kembalikan maruah melayu di Pulau Pinang dari tangan kotor DAP.

    BalasPadam
  4. Melayu dok Balik pulau jugak....

    Sebab tu lah tanah kat Balik Pulau tu kena juai, dah lama sangat sokong UMNO.

    Masa PR pegang PP, baru ingat tanah kena juai,sebelum ni jadi pak turut saja.

    BalasPadam
  5. tanah melayu pulau pinang dah lama terjual dek BN memerintah. dah tak ade maruah yang ko nak kembalikan lagi hanya PR dpt kembalikan maruah rakyat pulau pinang. korang memerintah kasi perut korang buncit saja.

    BalasPadam
  6. Untuk melayu balik pulau....... bodoh macam lembu. sokonglah UMNO supaya banyak lembu-lembu dilahirkan oleh NFC

    BalasPadam
  7. Umno ni pandai buat kecoh aja bukan saja di P.Pinang tapi dimerata tepat. Malam semalam, puak2 umno yang bertopengkan PUKIDA telah menurunkan beberapa bendera dan baner di Melawati sehingga menimbulkan pergaduhan.

    Apa punya kurang ajar dan lahanat lah Umno ni. Takut nama busuk digunakan nama NGO2.

    BalasPadam
  8. nak tanya sikit DAP buat ape yg kotor tu??? setahu aku mamak yg pegang tahi dan hantar tahi hari tu lagi kotor membusuk.

    BalasPadam
  9. Balik Pulau terlupa.... Najib dah janji, kerusi Ketua Menteri adalah hak milik kekal untuk Gerakan seandainya Pulau Pinang kembali boleh ditawan... pi mai, pi mai cina jugaklah UMNO bodoh ooi.... tulah bengong sangat sebab kuat makan taik yang diarak dan ditatang.

    BalasPadam
  10. Aku masih ingat dulu2 semua bangga pakai lambang BN tapi skrang cuba korang tengok...rakyat tengok BN aje terus ingat rasuah. betul tak????
    sudah2lah memperbodohkan orang Melayu.

    BalasPadam
  11. kpd melayu balik pulau......aku melayu p.pinang. soalan: sapa bagi mandat kat hang utk cakap bagi pihak melayu p. pinang ha? ini tak bererti aku sokong dap sbb depa pun kaki kelentong, macam mana hutang kerajaan negeri boleh diturunkan dari beberapa ratus juta ke beberapa juta saja? berapa billion hasil pendapatan (revenue) hanya memerintah selama 3 tahun + ? aku pun pi sekolah jugak.

    BalasPadam
  12. tak payah nak cakap hang orang balik pulau aku orang penang juga. kalau nak tau pi pejabat kerajaan negeri minta dia org akan kasi duit hasil dari mana semua.

    kalau hang hebat sangat tau mana dpt hasil kasi sini link dan bukti sbb aku bukan melayu umno yg bodoh mcm lembu. kalau setakat cakap hang pi sekolah baik tak menunjukkan hang pandai sbb aku pi sekolah juga. dan ada juga yang pi sekolah tapi tak pandai pandai juga.

    BalasPadam
  13. aku ahli umno ,tapi setelah apa yg aku tengok dalam 2. 3 bulan ni banyak benda yg tak masuk hukum akal yg di buat umno dan barisan nasinol.aku berjanji tidak akan ulangai undai bn ,insallah undi yg aku ada untuk pru13 ni akan ku pastikan untuk mereka yg berjuang ikhlas untuk negara ku yg tercinta .

    BalasPadam
  14. to: Tanpa Nama berkata.. 30 disember 2011 9.07 ptg

    melayu umno yg bodoh mcm lembu ka, itu nasib depa, i dont give a damn. aku tanya pasai state government revenue, yg hang terlompat2, mintak link dan bukti apa ka jadah? hang pi sekolah henry gurney kot? pasai hang dok pertahan sangat kerajaan negeri, mai aku nak habaq kat hang. 1. 99% tender kerja2 jps & jkr negeri dapat kat kontrektor2 melayu...ada kontrektor klas F bukan melayu ka? 2. aku nampak billboard dipacak dipersimpangan jln tun dr awang dan jln masok kehotel equatorial terpampang ditulis 'kerajaan berjiwa rakyat'. kerajaan negeri ka, persekutuan ka, penggubal undang2 semuanya wakil rakyat. apa beza pr dgn bn? aku bukan kontrektor, aku bukan penyokong mana2 parti politik, yg tak kelentong, yg tak menyusahkan rakyat aku sokong.

    BalasPadam
  15. Salah satu cara kerajaan sekarang memperolehi pendapatan adalah melalui berjimat cermat. Pendapatan macam ni tak ada masa BN.

    BalasPadam
  16. wow....hanya dgn berjimat cermat boleh mengurangkan pinjaman dari rm630 juta kpd rm30 juta (95%) dlm masa 3 thn+, ini bererti +/- rm200 juta setahun. alasan ini samalah dgn nyonya mansor yg mengatakan dia menabung dari kecik bagi membeli beg2, cincin & apa ka jadah lagi. hang pi tanya guan eng apa status pihak berkuasa air pulau pinang la ni. dia cerita tak complete. orang politik biasa la. sebab tu aku kata, aku pun pi sekolah jugak, bukan dia saja. apa pun, aku simpati kat dia, dok kena tenyeh pagi petang, siang malam, tapi masih steady.

    BalasPadam