Jumaat, 13 Januari 2012

Golongan Ini Jadikan Umno Semakin "Parah"...

Fuhh..petang tadi gua pergi ke Hospital,kalau ikutkan masa yang tinggal memang dah lewat,namun kakitangan hospital cukup sporting melayan gua sebagai seorang pesakit yang mengharapkan suatu layanan terbaik dari mereka.Rupanya memang betul beb..daripada jururawat hinggalah kepada para doktornya telah memberikan layanan yang terbaik dan mesra pelanggan.(Gambar Sekadar Hiasan)

Apa yang mengejutkan gua ialah,seorang doktor pakar yang muda dan berbakat,menyatakan kepada gua bahawa dia sering membuka dan membaca blog-blog daripada penulisan blogger Pakatan Rakyat.Lantas beliau juga meminta nama blog gua,untuk dilayari oleh beliau.Inilah yang terjadi dan realiti masakini,di mana golongan bijak pandai atau golongan profesional telah meninggalkan Umno dan BN yang masih lagi khayal dengan cerita dogeng lama mereka tentang siapa bagi air,jalanraya,letrik dan kerusi dewan kepada orang kampung.

Betullah apa yang dikatakan oleh mantan PM..Dr. Mahathir,kini Umno hanya dihuni oleh orang-orang "Bodoh" sahaja,kerana golongan cerdik pandai telah lari menyertai parti pembangkang,dan katanya lagi,golongan bijak pandai tiada tempat dalam Umno.sesuai dengan slogan "Melayu Bangang,Umno Menang!!"

JuRaGan : Firman Allah yang bermaksud "Katakanlah wahai Mu
hammad,
Adakah sama orang yang berilmu dengan orang
yang tidak berilmu,"


Para ulamak menyatakan bahawa,bandingan orang yang berilmu
dengan yang
tidak berilmu sama seperti seorang buta dengan seorang
yang celik,bagi si buta
dia akan melanggar dan memijak apa saja dihadapannya,
samada tahi,kaca atau
apa saja,berbeza dengan si celik setiap langkah akan
diatur dengan cermat untuk
memastikan tidak terpijak sesuatu
yang akan mendatang kemudaratan baginya.


Last sekali beb..Lu Sendiri Kena Pikir,Dengan Lu Punya Ilmu...


5 ulasan:

  1. masa aku pi satu klinik swasta baru2 ni....sorang doktor periksa aku .....aku jeling atas meja dia.....ada harakah dan suara keadilan!


    kami sempat borak ringkas bab politik semasa.

    BalasPadam
  2. Tetapi, ilmu berdasarkan taklid buta, main hafal dan telan bulat-bulat tanpa merasionalkan, tanpa mengupas apa yang dilihat, dibaca atau didengari pun tak berapa berguna juga! Akibatnya otak menjadi lemah kerana tdk digunakan sangat utk berfikir.

    BalasPadam
  3. ilmu ada prosesnya, belajar, hafal, fahamkan, amal/ajar, dgn itu barulah fikir akan berlaku selalu. hafalan adalah satu proses yg boleh menguatkan otak. org kapir selalu tohmah hafal x guna

    BalasPadam
  4. UMNO mana ingat dia buat kat orang...
    orang yang dizalimi dan sahabat-sahabatnya tak kan lupa perbuatan UMNO
    kes tahanan ISA Dr. P Jayekumar dan lain-lain membuatkan semua doktor-
    doktor akan memulaukan BN dlm PRU 13. Sendiri mau ingat UMNO.

    BalasPadam
  5. yang bersama dengan Umno ialah Doktor yang ada kat kampung..pagi cucuk sekali dan petang cucuk sekali.asal barang jadi duit braderr..

    BalasPadam