Ahad, 1 Januari 2012

Parahhhh...Inilah Kerja "Barua" Penjilat Najib...



Himpunan mahasiswa protes Akta Universiti dan Kolej Universiti (Auku) di Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) malam tadi dicemari insiden keganasan pihak polis yang bertindak memukul mahasiswa ketika cuba meleraikan mereka.

Dalam insiden awal pagi tadi, dua mahasiswa termasuk Timbalan Presiden GAMIS merangkap Pengerusi BEBAS, Safwan Anang Talib dilaporkan cedera parah dibelasah anggota FRU.

Beliau dilapor patah tulang rusuk, patah gigi geraham akibat dipijak anggota polis dan kini didakwa sedang mendapat rawatan di wad kecemasan di Hospital Slim River.

Seorang lagi mahasiswa yang cedera parah, Amar Rasyidi dari Universiti Malaysa (UM) dilaporkan menerima beberapa jahitan di hidungnya yang koyak akibat dipukul.

Selain itu, sekurang-kurangnya 17 mahasiswa lain ditangkap dalam insiden malam tadi dan kini telah dibawa ke balai polis Tanjung Malim.

Antara mereka termasuk pemimpin Legasi Mahasiswa Progresif (LMP), Adam Adli; dua bekas Presiden Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM), Shazni Munir dan Hilman Idham serta Timbalan Presiden Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independen (KAMI), Khalid Ismath.

Dalam satu respon segera, Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Nasruddin Hassan mengutuk keganasan ke atas mahasiswa yang berhimpun secara aman malam tadi.

"Saya beri masa kepada pihak kerajaan dan juga PDRM sehingga jam 12 tengahari ini agar semua tahanan itu dibebaskan.

"Mereka juga mesti mengambil tanggungjawab jika sesuatu yang buruk berlaku kepada mahasiswa khasnya Timbalan Presiden GAMIS yang masih dirawat dalam wad kecemasan di Hospital Slim River," katanya kepada Harakahdaily.

Menyifatkan tindakan tersebut sebagai sungguh zalim dan kejam, Nasruddin juga memeberi amaran, satu himpunan lebih besar akan diadakan bagi mendesak pembebasan mahasiswa tersebut.

14 ulasan:

  1. Baguih laa tuu....kalau nak jadi samseng kenalah terima risikonya..

    Kerajaan bagi pinjam duit rakyat pada hampa suma supaya menimba ilmu di universiti tuu..
    Bukan suruh tunjuk perasaan, melanggar undang-undang, lawan FRU..!!

    Padan muka !!!

    BalasPadam
  2. Macam ni rupa nak jadi pendidik bangsa ??
    Aku harap pihak U tendang jer depa suma ni..
    buleh laa jadi coffee boy Anuat pulak..!!

    BalasPadam
  3. TAHNIAH MAHASISWA,,,ANDA TELAH MENUNJUKKAN CARA BERFIKIRAN KRITIS YG TIADA PADA MAHASISWA LAIN....BERJUANG LA UNTUK MASA DEPAN MALAYSIA YG LEBIH BAIK. SALUTTTTTTTTTTTTT U ALL.

    BalasPadam
  4. kalau negara ada pemimpin yg bodoh, mereka mmg tak suka pada rakyat yg pandai..yg memohon jadi polis pun kebanyakan nya sebab tak dapat sambung belajar sbb kelulusan SPM tak bagus, itu yg terpaksa ikut perintah pemimpin bodoh sbb takut kehilangan kerja..nanti anak bini tak dapat makan.sekian.

    BalasPadam
  5. Norhidayah Binti Harun iaitu S/U MPP di UPSI di dalam laman facebooknya menyangkal dakwaan kumpulan SMM bahawa polis bertindak kejam ke atas mereka.

    Menurut Norhidayah yang juga berada di situ mendakwa amaran telah diberikan oleh pihak polis. Sebaliknya kumpulan Adam Adli & SMM ini bertindak mengeluarkan kata-kata kesat kepada anggota FRU serta bertindak memanjat pagar dan merempuh sebuah klinik.

    Perusuh-perusuh yang ditahan polis dipercayai bertindak memecahkan pintu kaca klinik Syifa disebabkan itu mereka tercedera terkena serpihan kaca.

    Malah Norhidayah juga membalas hujah-hujah seorang pengguna facebook yang menyebarkan fitnah semalam kononnya polis bertindak memukul dengan kejam perusuh-perusuh tersebut.

    Pihak polis telah memberikan masa yang cukup untuk kumpulan SMM berucap serta menjalankan upacara 'talkin AUKU' sebagaimana diminta mereka.

    Ternyata tuduhan yang dilemparkan oleh budak2 SMM kononnya mereka dikasari & dipukul pihak polis adalah satu FITNAH !!!

    Generasi pejuang bangsa

    BalasPadam
  6. Mahasiswa jgn jadi bangang mcm rakab. Boleh tengok sj pemimpin membangangkan bangsa sendiri, rompak dan khianatr duit rakyat, rasuah dan mcm2 kejahatan yg dia orang buat. Rakab mmg bangang.

    BalasPadam
  7. Kalau setakat pandai merusuh wat apakejadahnya non ooiii...

    serupa samseng....memang patut pun kena balun !!

    BalasPadam
  8. SALUT TO ANAK-MUDA MUDA MAHASISWA BUKAN JENIS ANGGUK-ANGGUK & 'YESMAN' UMNBGOK-BN,BANYAK YANG JADI BARUA MACAM LEMBU FEEDLOT AKIBAT MAKBAPAK PERASUAH DAN MAKAN YANG HARAM-HARAM,SEKALI LAGI SYABAS PEJUANG-PEJUANG KEBENARAN MENENTANG KEBEJATAN DARI BARUA-BARUA PARTI PANDI KUTTY ARUS JAHILIAH SEKUTU APCO,DEATH BEFORE DIHONOUR !

    BalasPadam
  9. Makan, belajar pun ditanggung orang, nak ajar pemimpin macammana nak urus negara konon..

    Tak sedar diri..!!

    BalasPadam
  10. jom kita layan shoutmix sblah tu nk tak kah kahkah

    BalasPadam
  11. Sebenarnaya Dr Mahathir ciri ciri IMAM yang berasal dari Timur, walau pun beliau bukan Imam Mahdi yang di gemburkan tetapi Dr M sudah brjaya meletakkan suatu ksedaran dunia agenda Yahudi untuk mnguasai dunia...pristwa kejatuhan ekonomi Asia 1997,peranan zionis dalam IMF, world bank penyangak mata wang George Soros ( sebelum peristiwa 1997 tiada siapa yang mengenali penyangak ini )dan NGO yahudi serta agen Yahudi diMalaysia diktahui seluruh negara ngara Asia khasnya di Malaysia...Dr M pencetus kebangkitan glombang menentang agenda zionis dunia.....insyallah Dr M itu adalah IMAM yang dimaksudkan..

    BalasPadam
  12. non 10.37,

    Aku setuju dengan pandangan kau. Walaupun Tun Mahathir bukan imam Mahadi tetapi ciri-ciri itu memang wujud !

    Perjuangan beliau membela nasib negara dan rakyat Palestine serta umat Islam sedunia sentiasa konsistan, penuh keberanian dan beriltizam tinggi.

    Beliau bukan saja dikagumi oleh dunia Islam malah buah fikiran dan usaha pembangunan negara yang diterajuinya juga dijadikan ikutan dan motivasi oleh mereka.

    BalasPadam
  13. kalau tak reti nak komen janganlah komen Rakab Bodoh..jangan melampaui batas sampai kata mahathir ada ciri2 imam mahadi.Apa jahil sangat engko nii..

    Bab jangut nabi sapa yang hina,sbb dulu takda pisau gillete??Hudud sapa yang hina,tak sesuai kerana negara majmuk??Sekolah agama siapa yang berhentikan bantuan,sehingga berpuluh-puluh terpaksa tutup??macam ini ada ciri2 Imam mahadi..engko pegilah majlis ilmu dulu Rakab Bodohhh..nasib baik aku kata bodoh,nanti aku akan kata anak h.....

    BalasPadam
  14. woi bendol,

    Hati kau ni dah hitam berkarat, sebab itulah
    fikiran kau pun gelap..!!

    Mahathir kata janggut semata-mata bukanlah sunnah nabi, tetapi penampilan seseorang itu.
    Kalau berjanggut haruslah dipelihara dengan kemas supaya memperlihatkan penampilan orang Islam itu sihat dan hebat. Sudah tentu zaman sekarang lebih mudah mengurus dan merapikan janggut berbanding dengan semasa zaman nabi.

    Pas laa yang menghina hudud dengan mengubahsuai
    peraturan yang terkandung dalam Al Quran mengikut kepentingan politik parti Pas !!
    Dalam Al Quran jelas menyebut hudud wajib dijalankan ke atas semua orang termasuk orang kafir yang bernaung dibawah negara pemerintahan umat Islam.

    Tetapi Pas hanya bercadang menjalankan hukum hudud kepada orang Islam sahaja manakala orang kafir dilepaskan dari hudud.
    Ini jelas satu penyelewengan agama !!

    Sekolah agama sentiasa dibantu oleh kerajaan kecuali sekolah Pas yang memperalatkan anak-anak
    penyokong mereka supaya menjadi kader-kader parti satu masa nanti.

    Kalau ini pun kau tak faham jugak, memang sah laa kau anak H...!!

    BalasPadam