Ahad, 12 Februari 2012

Terbongkarr..Inilah Sebab Hassan Ali Terkeluar Dari PAS,DiCeritakan Oleh Seorang Ustaz..

Kisah benar bagaimana terkeluarnya Hasan Ali dari Parti Islam Semalaysia (PAS).Untuk renungan bersama..Sirah menceritan bahawa kisah tapisan Allah terhadap pengikut Rasulullah bermula apabila Rasullullah diangkat oleh Allah untuk melakukan Isra' Wal Mikraj sebelum berlakunya Hijrahtulrasul ke Madinah.

Mengapakah Allah mendahuli Isra' Wal Mikraj daripada Hijra Rasul Ke Madianah??Ini adalah disebabkan Allah ingin menguji hamba-hambanya yang betul yakin dengan Islam dan Perjuangan Rasullullah,setelah kembalinya Rasulullah dari Isra' Wal Mikraj.

Maka mereka yang benar-benar yakin,ikhlas dan sanggup bekorban untuk islam sahaja yang layak mengikut hijrah Rasulullah ke Madidah bagi menubuhkah sebuah negara Islam berdaulat.

 Mengapakah Allah melakukan SARINGAN terhadap pengikut-pengikut Rasulullah yang berada di Mekah??Ini kerana hanya mereka yang benar-benar Ikhlas dan yakin dengan perjuangan Rasulullah dan sanggup bekorban bersama Rasulullah saja yang layak hijrah ke Madinah,kerana di sanalah Rasulullah perlukan mereka yang benar-benar ikhlas,istiqomah dan sanggup menghadapi rintangan bersama Rasullullah samada waktu senang atau waktu susah untuk bersama-sama Rasulullah mendirikan sebuah negara Islam yang cukup hebat.

Justeru itu,mereka yang tidak  yakin dan tidak mahu percaya dengan kata-kata Rasulullah dan mempertikaikan apa yang dibawanya,maka mereka ini akan meninggalkan jemaah Rasulullah.Begitu jugalah,dengan Dato' Hasan Ali atau sesiapa sahaja yang berada dalam jemaah islam akan disaring oleh Allah sekiranya kita tidak lagi yakin dengan kepimpinan dan menyalahi keputusan syura'.Kerana Allah memilih mereka-mereka yang benar ikhlas memperjuangankan agamanya sahaja yang layak diberi kemenangan atau syahid dalam perjuangan ke Putra Jaya untuk mendirikan sebuah Kerajaan Islam Berkebajikan!!InsyaAllah.

Sumber : Kuliah Ustaz Haslan

18 ulasan:

  1. mungkin hasan ali ini dihantar oleh umno sebagai perisik mereka dalam PAS yg ahirnya hasan ali ini sudah tidak dapat lagi berlakun sebagai ahli PAS kerana hati sanubarinya umno, keadaan tertekan ahirnya dia terpaksa tunjuk belang umnonya sehinggalah ia terpaksa dipecat sebagai ahli PAS

    BalasPadam
  2. Inilah ungkapan para ulamak yang dapat memberikan ketenangan di hati para jemaah dengan sirah nabi.Agar kita juga mesti berhati-hati dengan ujian Allah,untuk mencari hambanya yang benar2 ikhlas memperjuangkan agamaNya.

    BalasPadam
  3. malangnya ramai yg tak baca sejarah....mereka tertipu dgn nafsu

    BalasPadam
  4. Saringan Sebelum sampai ke garisan penamat.

    BalasPadam
  5. Hasan Ali, one of the best 'sleeper agent' around

    BalasPadam
  6. Assalamualaikum .... semoga kita berfikiran terbuka dan waras segalanya.

    Saya ingin mengungkap berita di atas yang menyatakan "Allah memilih mereka-mereka yang benar ikhlas memperjuangkan agamanya sahaja yang layak diberi kemenangan atau syahid dalam perjuangan ke Putra Jaya untuk mendirikan sebuah Kerajaan Islam Berkebajikan!"

    Pertamanya perkataan "ikhlas" - persoalannya adakah semua warga Bulan ikhlas? Cermin diri dan lihat bayang-bayang mereka yang kepinginkan kuasa dan kekayaan. Golongan sekularisme ini telah meresapi jauh ke dalam lekuk dan cerun serta lurah BULAN.

    Kedua, kalimah "memperjuangkan agamanya" - adakah BULAN benar-benar memperjuangkan Islam? Negeri Wan Kembang (Kemban?) dah lama ditadbir oleh BULAN tetapi tak juga timbul negeri Islam. Pada suatu ketika dulu ia dipanggi "Serambi Mekah" tetapi kini jolokan ini telah berkubur dan tidak disebut lagi. Cermin diri dan lihat puncanya.
    BULAN tidur satu selimut dengan ROKET dan juga Pasukan Kaki Rusuhan yang membentuk Fuckatan. AlQuran telah terang-terang menyebut bahawa musuh Islam adalah para kafirun, yahudi dan para murtadins. Semuanya adalah laknatullah! Tapi kita tidur sebantal dengan mereka.

    Ketiganya mengenai ungkapan "Syahid .... mendirikan kerajaan Islam ...." Kerajaan Islam? Pada suatu ketika dulu seorang benggali ROKET melaung kuat "Over my dead body" kalau nak tubuh atau dirikan sebuah kerajaan Islam ataupun negara Islam. Tak kan kita mudah lupa sedangkan kita hari-hari makan kismis jampi! Asahlah pedang anda dari sekarang .....

    Persolannya, janganlah kita mendabik dada bahawa kita adalah hamba pilihan Allah dan kekadang berpolitik yang mengatakan undi BULAN masuk syurga! Semua ini, syurga, neraka, jodoh, mati dan segalanya adalah kerja Allah dan manusia tidak boleh mengetahui selok belok ataupun tatacara kerja Allah SWT. Ditakuti nanti apabila kita melihat cermin, bayang-bayang wajah kita sendiri pun tak nampak ....!

    Saya bukan UMNO, bukan PAS, bukan PKR, jauh sekali peroket DAP .... tapi saya hamba Allah yang takut berdosa dan sering memohon keampunan Allah AWT. Amin.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau tiada Parti!Sah atas pagar..selalunya atas pagar ini jenis "Kongkang",mana ada pisang banyak di situ dia akan lompat!Jangan mare..

      Padam
    2. Lain kali hadirkan diri dalam majlis ilmu,hanya dengan ilmulah kita mmampu membezakan antara kafir dan islam dan antara kufur dan iman.Kalaulah anda dizaman firaun anda hendak ikut siapa..Musa atau Firaun,jawapannya mana-mana pun anad tidak sokong,jadi dimana anda diakhirat kelak???Sendiri mau jawab!

      Padam
    3. FEB 12 08 06 AM >> wow duit aku duit rkyat bt byr APCO mcm mne kira sembang lebih parti kegemaran kamu sgt pekauman n terus beRAJAkan yahudi (APCO) mcm mne kira jgn sembang la lu igt semua xthu dpt maklumat ka woi zaman IT la skrg jgn tunjuk kuno kt sini

      Padam
    4. Klau nk brmadah tngk2 le tmpat dlu.Apa yg brsma UMNO dlm BN tu baik sngt ke.Yg dok prtikai hal Islam knp tk di tgur.Dh lupa ke yg mnteri2 dn timbalan mnteri minta Pak Lah hapus kn artikel dlm prlmbagaan brknaan Islam tempohari.Apa dh lupa apa yg di kta kn olh presiden MCA di Singapura.Kita tk heran bila Karpal Singh tk trima hukum Islam,tp pmimpin Islam dlm BN tu yg trima hkum Islam,apahal.Lg stu bro,bkn SYAHID tp JIHAD.Bljar lh mmbeza kn ayat tu

      Padam
    5. Baca statement dia pun aku dah tahu bahawa dia adalah UMNO tulen 99.99.

      Padam
  7. Mana ada orang yang taqk mahu masuk syurga dan semua orang tak mahu ke neraka. Dan sah semua makhluk Allah adalah hambanya selain para rasul dan nabi yang dipilihnya. Hidup dalam sebuah negara perlu memilih sebuah parti untuk melaksanakan Islam tak kira UMNO atau PAS. Kalau tak ada dalam mana mana parti ini macam mana nak laksanakan islam? NGO.....jangan marah pula bila bukan Islam perintah negara.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada orang yang enggan masuk syurga.

      Al-Bukhari meriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a bahawa Rasulullah SAW bersabda yang maksudnya: “Semua umat ku akan masuk syurga kecuali orang yang enggan. Baginda ditanya: “Siapakah yang enggan?” Baginda bersabda: “Sesiapa yang taat kepada ku ia masuk syurga dan sesiapa yang derhaka kepada ku ia masuk neraka.”

      (al-Bukhari)

      Padam
  8. Anda diatas perlu belajar apa itu ta'aluf siasi..lebih baik diam dan belajar dlu sebelum berkata2.tiap yg ada didunia adalah berpasangan..pro n kontra..begitu juga dgn parti..ada hisbullah(parti Allah) dan ada hisbusyaitan (parti syaitan).jika anda tidak berparti mana2,mayb anda bkn manusia atau ringkasannya alien..percayalah yg benar ttp benar..yg batil ttp batil..perbezaan boleh dibuat didepan mata..tp apapun,menerusi penulisan kamu..saya tahu kamu ini siapa..

    BalasPadam
  9. aku sokong hassan ali..pas hanya parti angguk sajer kepada DAPigs yang rasis dan anti agama tu...undi pas sama mcm undi mush bangsa dan agama...n.ajis wali syaitan terbesar dalam sejarah negara..

    BalasPadam
    Balasan
    1. jika n. aziz syaitan..umno patotnya tidak takot padanya..kerana umno lebeh lagi kesyaitooonannye..tapi kenape syaitan takot pade org yg mereka tuduh syaitan?kompius sat...

      Padam
  10. anda telah tersaring, sebab itu tak sokong perjuangan islam

    BalasPadam