Sabtu, 31 Mac 2012

Inilah Lirik Lagu Zizan Raja Lawak Yang DiHARAMkan..


KUALA LUMPUR - Pencipta dan penulis lirik lagu Bawaku Pergi, Malique mengesahkan bahawa lagu berkenaan sudah digantung siarannya ekoran liriknya yang kontroversi.

Dalam satu kenyataan kepada media semalam, beliau yang mewakili syarikat penerbitan lagu tersebut iaitu Qarma Musiq memaklumkan, penyanyi lagu berkenaan iaitu pelawak Zizan Raja Lawak telah menerima sepucuk surat mengenai perkara itu daripada Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan pagi semalam.

"Kami mahu menuntut keadilan dan pertimbangan yang jelas terhadap tindakan untuk menghentikan seketika penyiaran lagu tersebut," katanya.

6 ulasan:

  1. mengapa nak buat lirik mcm ini???buatlah lirik yang boleh mendidik anak muda ke arah kebaikan!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu lah namanya seni. Bukan semua org boleh faham. Ada maksud tersurat dan ada maksud tersirat. Takkan lah hanya kerana sekerat dua manusia yang buta seni, maka seniman harus berkarya mengikut tahap kejahilan sekerat dua tersebut. Kalau tahap intelektual tak boleh sampai ke tahap itu, janganlah membawa sama orang lain yang lebih cerdik utk menjadi bebal dan bodoh seperti kamu hanya kerana kamu diberi kuasa yg sekelumit cuma di atas mukabumi yg fana ini. Istilah mudah ialah jangan jadi BODOH SOMBONG.

      Padam
  2. buatlah lirik membina bukan lirik HINA

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku rase lagu ni bukan hina bagi aku lagu menghiburkan

      Padam
  3. Punyai maksud yang tersirat,hanya yang cerdik mampu tafsirkannya...

    BalasPadam
  4. lagu ni cuma menghiburkan je

    BalasPadam