Khamis, 26 April 2012

Tengok Nii..Jutawan Ananda Krishnan Pun Hantar Anak Sekolah Agama..

Gambar-gambar ini dirakamkan oleh akhbar berbahasa Cina, Kwong Wah Yit Poh. Dimana jutawan terkemuka, T. Ananda Krishnan meluangkan sedikit masa daripada kesibukan kerja untuk bertemu dengan anaknya, Ven Ajahn Siripanyo, seorang sami Buddha yang berada di Bukit Bendera , Pulau Pinang. 

Difahamkan Ven Siripanyo adalah anak tunggalnya daripada perkahwinan terdahulu. Akhbar itu turut melaporkan Ven Siripanyo tunduk sebagai tanda hormat apabila melihat bapanya. Dia kemudiannya membawa bapanya ke sebuah taman di mana Ananda Krishnan mengambil gambar pemandangan sepanjang lawatannya. Ananda Krishnan dilihat meninggalkan kawasan itu pada tengah hari manakala anaknya dan beberapa yang lain berlepas ke Thailand pada sebelah petang.

Ananda Krishnan atau nama ringkasnya, AK mempunyai harta kekayaan bernilai RM29.66 bilion menurut majalah Forbes. Beliau merupakan individu kedua terkaya di Asia Tenggara selepas Robert Kuok dan menduduki tempat ke-89 di dunia. Beliau memiliki empayar multimedia termasuk dua syarikat telekomunikasi Maxis Communications dan Measat Broadcast Network Systems (Astro). – The Star/ Foto Kwong Wah Yit Poh

JuRaGan  : Hebat macam mana sekali pun,kaya macam mana sekali pun ia tidak menjadi seseorang itu mendapat ketenangan yang di cari dalam hidup,dan ketenangan ini tidak boleh di beli dengan wang ringgit,dan Hanya  Islam   jalan penyelesaiannya..sebab itu Allah berfirman.."Hanya dengan mengingatiku akan datang ketenangan" dan Aslim Taslam.."Islamlah Pasti Anda Selamat"..Riwayat Umno Tamat..Rakyat Selamat!!

4 ulasan:

  1. mamak kutty punya best fren daa ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tapi malang..Mamat Kutty tak hantar pun anak sekolah agama,malah mamak kutty banggga anaknya Mohzani adalah penyumbang saham terbesar dalam syarikat arak.

      Padam
    2. woi sattapo, itu mirzan la bukan mohzani.

      Padam
  2. Kepada JURAGAN,part tentang 'hanya islam je'..sudah sudahlah..aku yg yg non muslim ni tsenyum sinis mndengarnya..malu bro..nak berdakwah bkan mcam ni caranya..jujur..org non muslim bukannya tertarik bahkan akan ketawa mndengar pnyataan sperti ini..cari kaedah lain yg lebih halus dan menyengat..

    BalasPadam