Jumaat, 4 Mei 2012

Kenyataan Bangang Si Wassatiyah..

Datuk Seri Najib Razak menyifatkan kenyataan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang bahawa pakatan pembangkang akan meminda Perlembagaan Persekutuan yang ketika ini meletakkan Islam sebagai agama rasmi kepada Islam sebagai addin, hanyalah cakap politik semata-mata.

Perdana menteri berkata Abdul Hadi hendak menjadikan Islam sebagai "way of life" (satu cara hidup) tetapi "way of life" sahaja tidak boleh menjadi undang-undang.

NONE"(Dalam perlembagaan negara) Islam adalah agama persekutuan. Daripada situ kita boleh bangunkan Islam melalui dasar dan institusi yang kita wujudkan supaya Islam jadi addin atau sebagai cara hidup. Jadi tak perlu pinda perlembagaan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Karnival Komuniti 1Malaysia Negeri Kelantan di Padang Pusat Sivik di Gua Musang, hari ini.

Baru-baru ini, Abdul Hadi dilaporkan sebagai berkata pakatan pembangkang akan meminda perlembagaan negara yang ketika ini meletakkan Islam sebagai agama rasmi kepada Islam sebagai addin, iaitu yang merangkumi seluruh kehidupan manusia, jika dipilih menjadi kerajaan pada pilihan raya umum akan datang.

Beliau berkata Perlembagaan Persekutuan yang diguna pakai di negara ini tidak menggunakan Islam sebagai addin atau cara hidup, malah ia dirangka oleh orang bukan Islam yang mempunyai ideologi dan teori manusia yang tidak adil kepada umat Islam.

Najib berkata kenyataan Abdul Hadi itu adalah perkara baharu setelah PAS membuat pelbagai perubahan dalam dasar mereka.

"Mula-mula nak negara Islam. Atas desakan DAP tukar negara kebajikan, lepas tu timbul balik hukum hudud. Kini timbul pula nak pinda perlembagaan nak jadikan addin. Ini dah dapat tentangan DAP sekarang. Perlembagaan sekarang dah cantik... tak boleh nak pinda sewenang-wenangnya," katanya.


JuRaGan : Gua pun bukannya padai sangat tentang Al Quran,sebab terdidik dengan sistem sekular yang diterapkan oleh Umno Haprak..Namun yang pernah gua dengar dan baca dalam Al Quran,Allah berfirman yang maksudnya "Hanyalah cara hidup disisi Allah ialah Islam" tak pernah pulak gua yang jahil ini dengar "Sesungguhnya Agama Resmi di sisi Allah Ialah Islam"..Fuhhh..Dimana Umno Kuat..Di Situ Islam Melarat..!!

9 ulasan:

  1. najibur cakap melalu jubur daa !

    BalasPadam
  2. Hj.Hadi terpaksa keluar statement macam tu sebab nak selamatkan Pas !
    Maklum laa,..pemimpin PKR makin dibenci oleh rakyat ekoran skandal seks yang tak habis-habis.

    Lebih-lebih lagi setelah pengakuan terbuka Anwar bahawa beliau rela menjadi alat kepada DAP !

    BalasPadam
  3. Dimana Umno kuat disitu umat Islam terbela...

    Dimana Pas kuat disitu umat Islam melarat !

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bertapaklah di atas kebenaran..perhatikan cara hidup pemimpin dan isteri mereka..hanya manusia Jahil yang akan akui bahawa pemimpin Umno mahu kepada Islam..

      Sedarlah..pelajarilah ilmu islam sebenar,tanyalah para ustaz dan alim ulamak,siapa sebenarnya yang membawa kebenaran,jadikanlah Ai Quran dan Hadis sebagai pedoman untuk memilih pemimpin yang bersama kita diakhirat kelak..jangan ikut emosi tapi ikutlah segala petunjuk yang rasullullah ajari!!

      Padam
    2. dalam ajaran yg umno bawa politik tidak ada dalam agama kerana politik itu kotor oleh itu bagi mereka yg berfahaman seperti ini apa saja perkara yg dilakukan semasa dalam politik tidak ada dosa pahalanya, mungkin! pada anggapan mereka semasa berpolitik malaikat yg mencatat amalan memberi pengecualian terhadap mereka fahaman seperti ini boleh membawa kepada sesat dan meyesatkan orang lain.

      Padam
    3. Salah besar pandangan kamu tentang Umno tu bro..

      berprasangka buruk dan emosi semata-mata.

      Padam
  4. apa beza diantara tok guru haji dan tok guru hj najib,tok guru hj hadi apa bila memberi ucapan atau ceramah yg dihadiri oleh berbagai kaum melayu,cina,india,ia sentiasa menasehat dan memberi penerangan tentang kebaikan islam manakala tok guru hj najib sentiasa bercakam tentang pembangunan duniawi semata2 oleh itu kita sebagai orang islam yg beriman diwajibkan memilih pemimpin yg membawa kita kepada kesejahteraan hidup dinia dan ahirat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib tu umarak yang dibantu oleh para cerdik pandai berbagai bidang termasuk agama, manakala Hj.Hadi ialah orang agama yangberlagak pandai berbagai bidang.

      Itulah bezanya..!!

      Padam
    2. Salah besar pandangan kamu tentang hj hadi tu bro..

      berprasangka buruk dan emosi semata-mata.

      Padam