Ahad, 24 Jun 2012

Tengok nii..Janji Pemimpin Umno Ini Boleh Jatuhkan PR Di Pulau Pinang..!!

UMNO Penang ni dah terlalu terdesak nak menang, buat tawaran hebat. Nak hapus tol laluan motorsikal. Nape tak hapus tol jambatan terus.
Bangangnya, nak tunggu menang perintah negeri dulu. Hoi UMNO  , kuasa hapuskan tol tu kerajaan pusat atau kerajaan negeri ? kerajaan pusat.

Tak perlu nak menang negeri, sekarang pun boleh minta kerajaan pusat hapuskan tol tu. Kuasa ditangan UMNO, apa pula kaitan nak perintah kerajaan negeri.

Buktikan dengan kuasa yang ada pada kerajaan pusat, jangan dok berjanji sedangkan kuasa dah ada ditangan- Blog PASPB

BUKIT MERTAJAM – Barisan Nasional (BN) akan meminta Kerajaan Pusat agar menghapuskan tol laluan motosikal Jambatan Pulau Pinang jika menawan kembali negeri itu pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Janji itu disuarakan oleh Timbalan Pengerusi Umno Pulau Pinang, Datuk Musa Sheikh Fadzir.


Beliau berkata, ia merupakan salah satu perkara akan dimasukkan dalam manifesto BN negeri demi  meringankan penunggang motosikal.


Menurutnya, penghapusan tol itu sekali gus memberi manfaat kepada pengguna motosikal berjumlah kira-kira 15,000 orang yang melalui jambatan setiap hari untuk berulang-alik dari tanah besar ke bahagian pulau.


“Jika kita lihat, hanya Pulau Pinang sahaja satu-satunya negeri yang mengenakan tol untuk motosikal. Meskipun ia hanya RM1.40, tetapi jika dicampur dengan duit minyak yang perlu diisi kira-kira RM3 sehari, agak membebankan pengguna yang majoritinya adalah pekerja.


“Justeru, kita akan minta kerajaan pusat mengkaji semula untuk menghapuskan tol di jambatan sekiranya kita kembali memerintah Pulau Pinang pada PRU akan datang,” katanya.


Beliau berkata demikian pada sidang media sempena Program Juara Rakyat ‘Himpunan Anak Muda’ Bahagian Bukit Mertajam di Padang Awam Cherok Tokun, di sini, hari ini.


Hadir sama, Pengerusi BN Bukit Mertajam, Lau Chiek Tuan dan Pengerusi Juara Rakyat Umno Bahagian Bukit Mertajam, Ramlan Ishak.sh



JuRaGan : Fuhhh..macam mana boleh ada lagi atas muka bumi ini pemimpin yang "TERbangang" lagu nii.. Patut la Umno pelingkup di Pulau Pinang..inilah pemimpin yang tinggal dalam Umno..jenis spesis cakap pakai kepala lutut..Yang pandai dan cerdik mahathir kata,semuanya dah lari masuk PR..hancoq Umno..!!


 

7 ulasan:

  1. HAHAHA PUNYA LA BANGANG MAMAK NI ;)

    BalasPadam
  2. UBN Penang jgn mimpilah...rakyat penang dh sedar mereka sebelum ni dh lama ditipu UBN...UBN terjun jambatan lg baik....ada buat menyemak sahaja...huhuhuhu

    BalasPadam
  3. masa kamu perintah pp dulu tak kenapa tak buat. pemimpin macam nilah mesti dirolak di pru 13 nanti. macam juga dikelantan. bila menang macam macam janji nak buat.selam ni kamu tak ada kuasa kah. pemimpin lagu ni aku nak sokong. minta jauh.

    BalasPadam
  4. Dulu, kini dan selamanya BANGANG!

    BalasPadam
  5. kah.. kah.. kah... TOL tu projek pemimpin kamu. Bayaran TOL tu dikenakan masa puak kamu memerintah.

    BalasPadam
  6. dah terdesak sangat ke umno bn ni? ada ke baru sedar tol yg dia buat sendiri membebankan rakyat. yang kelakarnya beban yg dia buat tapi dia sendiri nak berjuang hapuskan...kelakarlah, lain lah kalau tol tu pr yg buat.
    umno bn dah berak, pastu kecoh dia ckp dia nak bersihkan.
    kerajaan pusat ada kuasa, sekaranglah buktikan woi mamak karat.
    Cuba tengok negeri lain, ada yg projek rakyat bangkang tp bn buat tak tau, yg penting untung dan masih selesa dgn kuasa, dah kalah baru nak respon.
    Tol tempat lain bila nak hapuskan? situasi ni menunjukkan yg sebenarnya tol dpt dihapuskan tp bn je tamak tak nak hapuskan. Maka terbuktilah hasrat PR hapuskan tol itu suatu yg relevant dan boleh dilaksanakan. Undilah PR.

    BalasPadam
  7. korang yg bangang bagi apek perintah penang..hmm. mengucaplah banyak2

    BalasPadam