Selasa, 2 April 2013

Bangsatt..Ini Betul-betul Kerja "Syaitannn"....

PETALING JAYA : Seramai 4,000 pengundi berdaftar Taman Medan dipindahkan tanpa pengetahuan, dedah Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) kawasan itu, Haniza Talha.

Jumlah itu meliputi senarai 40,000 pengundi berdaftar di DUN berkenaan sejak 2008.
Menurutnya, pengundi terlibat dikesan dipindah keluar ke kawasan lain dan digantikan dengan jumlah yang sama.


“Pengundi tersebut jumpa saya maklumkan perkara itu dan mereka terkejut dengan penukaran tersebut,” katanya pada sidang media di Pejabat KEADILAN Selangor, hari ini.
Haniza berkata, penambahan sebanyak 5,000 menjadikan pengundi mengikut Rang Daftar Pemilih 2012 berjumlah 45,000.


Katanya, 4,000 dari 40,000 pengundi asal itu dipindahkan dan diganti pengundi baru menjadikan penambahan sebanyak 9,000.


“Nampak seolah-olah penambahan cuma 5,000 tapi sebenarnya lebih,” jelas Haniza.

Beliau merujuk salah satu kes berkenaan apabila semakan pada daftar pemilih pada 2013 mendapati nama pengundi yang berdaftar di Taman Medan pada 2008, ditukar ke Seri Setia.


“Pengundi tersebut terkejut kerana tak pernah buat permohonan penukaran malah alamatnya masih sama,” jelas Ketua Wanita KEADILAN Selangor itu.


Ekoran itu, kata Haniza, KEADILAN Taman Medan akan menggesa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menyiasat pemindahan tersebut.


“Kita akan buat laporan polis dan minta mereka siasat. Perkara ini sudah dijangka berlaku seperti di Lembah Pantai. Kita juga tak terkejut jika lebih banyak lagi kes seperti itu,” katanya bimbang akan ada ‘orang lain’ yang mengundi untuk mangsa terlibat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan