Sabtu, 11 Mei 2013

Apa "Hukuman" PAS Pusat Terhadap Mamat "Kepala Batu" Nii..??

Apa pula tindakan PAS Pulau Pinang terhadap Ketua Pemuda Pas Pulau Pinang, Yusni Mat Piah yang didakwa punca che'GuBard tewas di Sungai Acheh?

Mungkin kerana berpegang pada kata-kata "Ahli wajib wala' sebab al-Quran yang kata begitu... Pemimpin tak wala' pun tak apa sebab nafsu mereka kata begitu," pada sebelah malamnya setelah TG Haji Hadi mengumumkan melepaskan kerusi tersebut kepada PKR.. Billboard dan Poster semakin galak memenuhi Sungai Acheh..

Oleh kerana hanya ahli biasa yang wajib wala' maka seminggu sebelum hari mengundi pula Muslimat PAS dikerah untuk berkempen dari rumah ke rumah..

Berkempen bukan untuk menjelaskan keadaan yang sebenar tapi berkempen untuk memenangkan Yusni Mat Piah yang tak teringin nak wala' dengan arahan presiden parti.

Menyedari ada pengundi yang telah mula keliru.. Langkah bijak telah diambil oleh Barisan Nasional dengan mendirikan billboard bersebelahan dengan billboard Yusni Mat Piah bagi menimbulkan persepsi kononnya PAS dan BN yang bertanding di situ..

Akhirnya.. seperti yang dijangkakan.. Yusni Mat Piah berjaya menyebabkan Chegu Bard tewas di Sungai Acheh..Maka tertawa besarlah Calon Umno dan pengundinya diatas "Kebangangan" calon Pas dan penyokongnya.


N21 SUNGAI ACHEH 
Jumlah Pengundi: 15,559 
Mahmud Bin Zakaria (BN) - 6,891 
Mohd Yusni Bin Mat Piah (PAS) - 690 (HD) 
Badrul Hisham Bin Shaharin (PKR) - 6,083 
MAJORITI: 808 Jumlah Undi: 13,881 | 
Peratus mengundi: 89.22% | Undi Rosak: 217 



6 ulasan:

  1. Bodo admin..
    Yusni ni mmg dah xkempen dah lps suh jgn tanding..bodo punya admin xtau citer

    BalasPadam
  2. kalau undi kalah secoit aje beza tu kerja budak budak merempitlah apa lagi, hantu hantu kan suka merempit.

    BalasPadam
  3. Bkn diorg ni mmg bangang ke? Sblm letak calon tak bley pikir ke dah terpancut baru nak menyesal?

    BalasPadam
  4. Kalau tengok jumlah undi CheGu Bard campur Yusni, PR masih kalah. Jangan jadikan Yusni kambing hitam sebab kekalahan. Mungkin kempen PKR tak cukup untuk CheGu Bard. Yela dengar cerita jentera PKR tak ramai. PKR kena keja kuat lagi tambah ahli akar umbi.

    BalasPadam
  5. Dimana-mana sahaja berlakunya fitnah. memang zaman ini zaman fitnah.

    BalasPadam
  6. Bagus juga PKR dibawa Chegu Bard tewas di Sungai Acheh ...... komen dia yang tak konsistant mengelirukan semua orang .... kejap macam sokong UMNO kejap macam bantai Anwar, bagus le .... sekurang2nya ada masa 4 tahun untuk muhasaba diri

    BalasPadam