Selasa, 7 Mei 2013

"Peleceh" PAS Kedah Kerana Kalah..Siapa MP PKR Yang Sombong Ini..??

Zuraida Kamaruddin @ybz99 

Laman rasmi Parlimen Ampang yang diterajui oleh Puan Zuraida Kamaruddin selaku Ahli Parlimen.

40 ulasan:

  1. sepatutnya bagilah semangat kepada kawan2!!

    BalasPadam
  2. nenek kebayan ni mmg berlagak nak mampus, watak PKR yang aku mmg dok suka,, Fuziah la plok sebagai bos wanita PKR

    BalasPadam
    Balasan
    1. Beb,
      YB Zuraida kata insylh saf kepimpinan akan pilih MB terbaik.

      Tweet oleh zhen_yuen; yg kata sy harap DS khalid kekal MB selangor.klu tak PR selangor akn dpt nasib mcm kedah PRU14.” [bukan YB Zuraida yg kata]

      [admin kaki SPIN dan Auta - adakah admin juga kaki UG PASBN. Fitnah no hal. Yg Haram jd Halal???]

      Padam
  3. Insy akn pilih yg terbaik <<< ayt peleceh amende????
    jgn sensitif sgt.Asik cari salah orang je.PR dan pas dah hantar wakil ke hampir seluruh dun di negera. Persiapkan diri kita tuk pru akan dtg. itu saje... dakwah dan penerangan mesti diteruskan.. Menang Kalah Allah tentukan

    BalasPadam
    Balasan
    1. hujungnya tuan,akn dpt nasib mcm kedah PRU14...ngapa PKR hebat sangat ke??

      Padam
    2. “@zhen_yuen: @ybz99 dan sy harap DS khalid kekal MB selangor.klu tak PR selangor akn dpt nasib mcm kedah PRU14.”

      kan tweet by zhen yuen.. sabo mang kita sedih skit dgn keputusan tp kene fokus pada lawan bukan pada kawan.. peace

      Padam
  4. Jgnlah bawak perangai umno kedalam PR sebabnya hanya umno saje merasakan dirinya bagus. Kita sesama PR hendaklah bersatu utk tumbangkan umno/bn bukannya bercakaran sesama PR. Buanglah perangai huduh umno bila bersama PR.

    BalasPadam
  5. Khusus untuk Zuraida, Tolong buang saki-baki perangai UMNO yang masih ada dalam hati kerana anda adalah dari DNA yang sama. Belajar mendekati Allah .Cari dan berkawan dengan Ustazah.

    BalasPadam
  6. kami amat sedih atas perlakuan pas terhadap rakan seperjuangan.dengan ini kami secara resmi keluar dari keahlian pas dan akan bersama keadilan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. elok la tu..sebab hang umno tapi nak menyamar..ha3

      Padam
    2. tul2 menyamar je tu... hahahahha

      Padam
  7. Hahaha..tanpanama 7.43pm n zuraida sama2 mcm kaduk naik junjong! Apa kebodohnya hujah ko tu? Di kedah kalah apakah korang pasti sbb musababnya azizan shj? Ko ingat semua ahli pas itu mukminin/mukminat? Apa d parlimen ampang klu xder undi dr ahli pas n dap ko bulih menang? Bg aku dari pkr baik DAP! cuma kerana tahaluf siyasi..ya..kami undi pkr..klu pkr x masuk pr..n pr hanya pas n dap..perghhh..dah lama pkr lungkup!! Buang la sikap sekular or liberal korang tu!!

    BalasPadam
  8. isunya ancaman DS khalid bukan pas tp azmin ali..kalau azmin pas mesti bersuara,anwar takkan bersuara nya ...

    BalasPadam
  9. dah menang mahu rebut jawatan adakah itu nama pakatan

    BalasPadam
  10. pas pis pusss...7 Mei 2013 8:13 PTG

    bonggok nya penganut pas ni...

    BalasPadam
  11. Bersatu kita bersatu.... mungkin boleh pakai lg ayat ini..... renungkan

    BalasPadam
  12. Berlagak nak mampus.macam ni pun bulih jadi ketua wanita ke?

    BalasPadam
  13. Inilah akibatnya jika semua gila kuasa, bila berhadapan dengan rakyat berbuih mulut bercakap kita dalam PR bersatu untuk menumbangkan BN tapi baru menang mejority Negeri Selagor baru sudah berebut hendak jadi MB ,bagaimana jika PR dapat ke PUTRAJAYA barangkali semua MPYang menang dari gabungan parti dalam PR akan menuntut jawatan menteri yang boleh buat duit saja, lepas itu mula menuduh kami menang lebih banyak kerusi ,kami lah yang patut menjawat menteri sekian-sekian, kalau beginailah keadaan yang akan berlaku ,Wahai PR yang belum lulus pendaftaran dari ROS lupakanlah untuk hendak ke PUTERAJAYA ,kami rakyat sudah muak dengan percaturan dari kalangan PAS ditambah lagi ahli PAS sendiri masih melayan kenyataan Hassan Ali bodoh tak boleh diajar dan mengaku cerdik tapi tiada siapa hndak ikut itu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ni yang betul makna dalam pakatan masih ramai yang gila kuasa bukan gila tanggung jawab

      Padam
  14. Pkr ni orang cari jalan pintas je hendak jadi yb.dna umno

    BalasPadam
  15. Tuan,

    Jika kita meneliti apa yang ditulis oleh YB Zuraidah, ia adalah merupakan satu statemen yang biasa. Dari mana pula datang idea statemen diatas memperlekehkan PAS? Tuan, agaknya membuat petafsiran sendiri kot. Pentafsiran sendiri ini sifatnya, lain orang mentafsir sesuatu lain pula. Atas semangat setiakawan, kita seharusnya mengamalkan sikap baik sangka.

    PAS tidak harus cuba bersikap ego apabila memenangi 15 kerusi di DUN Selangor. DAP pun dapat 15 kerusi. PKR juga sepatutnya mendapat 15 kerusi juga jika tidak kerana keegoan PAS SUbang lawan sesama sendiri dengan PKR.

    PKR mempunyai sebab yang kukuh untuk membantai PAS dengan sikap PAS Subang tidak menghormati semangat setiakawan dalam Pakatan setelah pucuk pimpinan Pakatan menyelesaikan isu pertindihan kerusi bagi kerusi Kota Damansara. Adakah PKR dok buat bising atas sikap ego PAS Subang ini.

    Kemenangan PAkatan di Selangor adalah hasl kerja bersama 3 komponen parti dalam Pakatan, PAS mendapat sokongan dan dokongan besar di Selangor atas usaha bersama rakan-rakan dalam Pakatan. Sejarah lampau jelas menunjukkan bahawa apabila PAS bergerak sendiri di selangor ini, sokongan PAS tidak seberapa. Ada kala menang satu dua kerusi dan adakala tak menang langsung.

    Apabila meraih kemenangan besar bersama Pakatan tiba-tiba PAS cuba tunjuk ego. Memang tak salah menuntut jawatan MB tetapi kenalah berpijak kepada realiti. Pertama kemenangan besar PAS dalam PRU 13 ini adalah berdasarkan juga rekod cemerlang kerajaan Pakatan Negeri Selangor sepanjang 5 tahun lalu. Siapa MB penggal DUN yang lalu? Berapa kerusi exco kanan yang PAS mileki dalam kerajaan negeri yang lalu yang menjadi tunggak kepada rekos cemerlang kerajaan selangor itu?

    Kedua, kata pepatah melayu: ukur baju dibadan sendiri. Disini, siapakah diantara ADUN-ADUN PAS yang seramai 15 orang itu yang mempunyai rekod mengendaikan sebuah kerajaan negeri Pakatan yang menyamai dan secemerlang Tan Sri Khalid Ibrahim?

    Sudah lupakah bagaimana hebatnya tekanan yang dihadapi oleh Kerajaan Pakatan Negeri Selangor dari kerajaan pusat dan UMNO yang sentiasa mengintai peluang unyuk menjatuhkan kerajaan Pakatan? Tekanan yang dihadapi jauh lebih getir daripada Kerajaan Pakatan Negeri Kedah yang diketui oleh PAS. Apa jadi dengan kerajaan PAS Kedah?

    Aku adalah penyokong kuat Pakatan walaupun aku bukan ahli mana-mana parti. Aku juga mencintai Islam dan mahu berjuang untuk Islam tetapi aku tidak menjadi ahli PAS. Aku mendokong sepenuhnya gagasana Pakatan tanpa mahu terikat dengan disiplin dan peraturan kepartian.

    Jadi...sudah sudah la dengan ego. Satu perangai puak PAS ini seringkali ego tak bertempat. Di Kelantan, pasca TGNA, perangai yang tak elok dah mula nampak. Aku rasa kalau masih dengan sikap ego, tak berjijak kepada realiti, Kerajaan PAS Kelantan pasca PRU 13 akan mengikuti langkah-langkah bijak kerajaan PAS Kedah yang diketuai oleh Ustaz Azizan......ia itu: Yang menang UMNO...yang kalah adalah ISLAM!

    bat8

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau Pas ego..PAS tak akan bagi PKR jadi MB..bongok..berapa banyak kawasan PKR bertanding tapi yang buat kerja orang PAS,takda pun orang sebut-sebut kerja mereka..

      Padam
    2. tempat aku exco pas negeri hampeh jer keje..attached kt masyarakat lemah tul.tu pas klu keadilan xtau la aku. jgn nak lekeh org lain je... tapi aku akui jentera pkr outm, pas ade gk bergerak ..... klu xsbb nak sokong perubahan memang aku xpngkah dah tu... muhasabah diri, 2 2 pihak kene wat kerja setempat smpai bila hrp gelombang jer.... belum tanding berebut kerusi.. rpenya sape je lemaunya..
      ikhlas ni <<< atas pagar

      Padam
  16. Kalau hendak menakluki putrajaya PAS perlu menunjangi pakatan.pas perlu menakluki hati org2 melayu.org2 melayu jujurnya masih takut pada pkr krn multiracisl dan dap.3 hati sblm mengundi mereka decide utk pangkah bn ketana merasakan bn mampu melindungi melayu.itu yang aku dapat maklumat dari negeti2 majoriti melayu.kalau tidak bersetujubtidsk apa.kalau PAS tidak boleh ambil tugas umno menggigit jarilah kita nak menakluki putrajaya

    BalasPadam
  17. biarlah mereka fikir siapa yang akan mengetuai selangor. akta tubuh kerajaan negeri ada bolih rujuk .

    http://relaxkedaikopi.blogspot.com

    BalasPadam
  18. setuju jng sombong.....tengah marah niiii....mulut mau jaga....

    BalasPadam
  19. ada antara pengomen diatas orang UMNO yg menyamar dan sengaja jadi batu api..hati2 lah.. biar pimpinan yg buat keputusan, bukan kita. Yg penting redha..

    BalasPadam
  20. 1) Semua sudah maklum pakatan rakyat sebenarnya telah menang di Kedah tetapi telah dijatuhkan dengan penipuan UMNO dan SPR. Sepatutnya dalam keadaan begini, parti-parti pakatan rakyat perlu lebih bersatu bukan menyalahkan satu sama lain.

    2) Kepada YB Zuraida yang sombong, jangan lupa Perak dulu jatuh kerana Yb PKR yang mudah dibeli. Jangan lupa juga pada Raja Katak Zulkifli Noordin asalnya dari mana?

    BalasPadam
  21. Ya aku setuju dgn MP Ampang tuh, walau aku penyokong PAS..tgk apa dah dgn Kedah asyik berkelahi tak sudah2 lingkup kedah.....aku yakin rakyat selangor skong PR krn kehebaatn MB Khalid jer..aku sokong MB Khalid jd MB Kedah, kena ada kompromi yg baik antara PR selangor

    BalasPadam
  22. Admin telah berjaya menimbulkan FITNAH. adakah beliau faham atau buat-buat tak faham.

    YB Zuraida kata, insylh depa akan cari solution pilih MB dgn cara terbaik.

    Tweet dpd “@zhen_yuen" yg kata;
    sy harap DS khalid kekal MB selangor.klu tak PR selangor akn dpt nasib mcm kedah PRU14.

    Bila penyakit SPIN UMNO dah melanda org PAS................

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul2. Gua mula baca sepintas lalu je, mmg hangin tapi bila baca sekali lgi..rupa2nya bkn tweet zuraida...hahaha..admin pun agak2la...jgn la ber'karat' sgt...baca betul2 tweet tu. Ke x biasa ber'tweet'?.

      Padam
  23. lawan musuh dalam diri lawan musuh di luar lawan sampai pr sampai

    BalasPadam
  24. Saya telah periksa sendiri laman Zuraida dan benar seperti Kluang Man katakan tweet "dan sy harap DS khalid kekal MB selangor.klu tak PR selangor akn dpt nasib mcm kedah PRU14.” adalah dari zhen_yuen. Kita sebagai orang Islam tidak patut membuat tohmahan tanpa usul periksa, insaflah.

    BalasPadam
  25. Aku pun dah kurang yakin dgn kepimpinan PAS...melainkan Nik Aziz saja yg aku yakin..macam di kelantan, umno dah mula bersorak gembira krn batu penghalang terbesar nak merampas Kelantan dah tiada lagi dgn pengunduran Nik Aziz...MB Kelantan baru sdh tentu mudah bg umno nak patahkan tengkok dia....lihat Trengganu tahun 2004 tumbang, Kedah 2013 pun tumbang, Perak 2008 pun tumbang....mungkin kerana pemimpin PAS ni lurus sgt kot? dan di selangor aku lbh yakin MB Khalid dari calon MB dr PAS....tak caya besok tengok lah...UMNO lg suka jika MB selamgor yg baru dr PAS, mudah bg UMNO patahkabn tengok PR Selangor....tak caya tengoklah nnati..jika PR Selangor nak kekal dan meraih sokongan majoriti rakyat Selangor maka Khalid Ibrahim lah calon yg sgt sesuai utk jet MB Selangor yg baru......sb aku sygkan PR..aku pun penyokong PAS dan pengundi PAS PRU 13....bukan soal rebut jwtn tp soal pertahankan kuasa dr mudah dirampas UMNO/BN..jika tak sia2 lah kerja penat lelah kita berkempen.....

    brodzul

    BalasPadam
  26. yg cakap mcm tu kn tweet drpd @zhen_yuen..??? knapa yb zuraida yg kena..?? Admin jgn emosional sngat... pejuang Islam kena bnyak brsabar.. x melulu.. dan bnyakkn muhasabah diri.. apa yg brlaku sebenarnya adalah suatu hikmah yg kita belum ketahui.. Allah lah pemilik segala kerajaan di langit & di bumi... Saf kepimpinan Pas hingga lah ke bawah prlu mmperbaiki kelemahan serta kekurangan diri...Insya Allah pertolonganNya akan smpai pada waktu & ketikanya...

    BalasPadam
  27. Tahniah di atas kemenangan PR mempertahankan Selangor ...tapi yang membosankan dan mengganggu minda kami sebagai rakyat ialah pemimpin asyik bercakaran nak merebut jawatan, itulah sagaknya Allah tak ibelm izinkan lagi PR menang menakluki kepimpinan pusat, baru satu negeri dapat dah sibuk masing2 nak berebut jawatan, Kesihankan kami rakyat yang susah ni yang menyokong.Sudah sudah tu,fikirkanlah apa lagi patut dibuat untuk kesejahteraan rakyat.

    BalasPadam
  28. jangan sempitkan pandangan. kekalahan pas di kedah kena tgk 360°. jika diikut trend pakatan banyak menang dikawasan bandar. ini sume adalah faktor komunikasi. kawasan2 luar tak banyak intrernet. jadi sumber mereka adalah tv. tv 100% memihak pada bn. pakatsn kedah hanya berharap pada siri siri ceramah. berapa banyak je boleh cover. seperti diselangor ada diterbitkan akbar selangor kini yg diedarkan setiap jumaat secara percuma dimasjid2 untuk menangkis isu isu yang dibangkitkan oleh bn.
    selain tu, pengaruh mahathir. org kedah amat menyanjungi tokoh ini sbb beliau kelahiran kedah.
    ketidak sefahaman kerajaan kedah dengan dasar pakatan pusat mungkin sedikit mengguris pengundi bangsa lain.
    isu mustafa ali dan kalimah allah yang dicanang oleh bn sedikit menggugat undi pr kedah. orang melayu amat sensitif pada isu ini dimana pas dilihat sebagai ikon islam terpalit dengan isu ini walaupun ianya fitnah.
    dicampur pula penipuan dlm pilihanraya. sume ni faktor2 ysng menyumbang kekalahan kerajaan kedah.
    pakatats kedah perlu bekerja lebih keras disbb kan masalah komunikasi ini.

    BalasPadam
  29. Harap Admin blh mohon maaf balik atas kekeliruan yg ditimbulkan. Fitnah yg tercipta. Buruk sangka yg menjelma dpd pembaca atas komen serta tajuk admin.

    Klu baca sekali imbas, X pasai-pasai penyokong PAS, PKR mahupun DAP akan dapat dosa kering.............. admin pun akan dapat dosa XhentiX2 atas perkara yg ditimbulkannya.

    Mohon kerjasama admin. Biar hidup berkat. Bukan laknat.

    BalasPadam
  30. Aku org kedah,trkilan cakap YB Zuraidah,thun 2008 PKR mng di slngor ,sapa yg bantu,sapa yg krja,sapa psang poster?jgn cakap mcmtu nanti ramai yg mngungkit,jaga semangat setiakawan.Jgn bagi ahli PAS trkilan.Ubatlah yang sedang berduka.

    BalasPadam
  31. SONGKOK TINGGI9 Mei 2013 7:37 PG

    APA PUNYA BANGANG LA YG KOMEN2 NEGATIF TU...KORANG DGN ADMIN SEKALI BODOH TWITTER , TOLONG JGN POST DAN KOMEN ...WAT MALU KOMPENI JER....
    SILA STOP DI SINI...DAH BYK FITNAH DAHNI....TO ADMIN: BAIK HANG DELETE INI POSTING FITNAH DLM KEBODOHAN NI.

    BalasPadam