Sabtu, 11 Mei 2013

Kisah Benar..Cerita Pilu Dan Hebatnya Pemuda Serangan Flashmob..

Salam 1 Bangla...Brader kat atas ni adalah mangsa "Keganasan" konvoi geng motosikal Hamidah Osman..Kejadian yang umum ketahui bagaimana anak muda flashmob PR tiba-tiba diserang oleh samseng-samseng UmnoBN yang sedang berkonvoi di station 18 Pengkalan Pegoh pada 4 Mei yang lalu.

Dipendekkan story...semasa pemuda ini dibawa ke hospital oleh seorang jemaah iaitu Anuar yang kebetulan berada ditempat kejadian..lalu pemuda ini telah dimasukkan ke dalam bilik kecemasan..melihat darah yang tiada henti keluar dari mulut pemuda ini,saudara Anuar cuba membantu,sambil menenangkan pemuda itu dengan kalam.."Sabar banyak-banyak dik..ini semua ujian Allah kepada kita.." lalu dijawab oleh pemuda itu sambil menggenggam tangan sahabat tersebut dengan erat.."Abang jangan pikirkan tentang saya,teruskan kerja kita,bagi saya benda nii sikit saja,yang penting kita menang dengan redho Allah.." mengucap panjang sdr. Anuar ,lalu mengalir air matanya tanpa mampu di tahan..

Inilah kisah pilu dan hebat yang diceritakan oleh Sdr. Anuar yang bertugas sebagai kempen manager kepada YB Ustaz Radzi Zainon...Alhamdulillah pemuda ini telah beransur pulih semasa YB Radzi Zainon bersama beberapa orang sahabat menziarahi pemuda ini.Benarlah kata-kata Hamka.."Berikan aku 10 pemuda yang beriman,sudah pasti akan kugoncang dunia ini..." Takbirr...Lain Kali Lah...

Sumber : fb YB Kite Sungai Rapat

4 ulasan:

  1. moga Allah SWT balas kejahatan anjing-anjing umno-apco dengan setimpalnya amiin ! lingkop malaysia bila gerombolan penyangak@penyamun bermaharajagila memerintah negara !!

    BalasPadam
  2. diharap di masa-masa akan datang akan bertambah lagi pemuda-pemudi yang berjiwa kental berjuang untuk islam dan menegakkan keadilan

    BalasPadam
  3. Tp yg aku cukup geram,bila blogger APA yg tk tau hujung pangkal tu pi dok kutuk pulak grup anak2 muda ni berdasar kn video yg dia dpt dr macai BN.Sdg kn kita org yg tinggal di Ipoh ni semua tau tentang hal ni.Cuma aku nk pesan dgn blogger APA,perkara ini pernah jd kpd diri kamu.Kalau kamu tk blh terima apa yg di laku kn kpd kamu,knp pula bila terjadi kpd org lain kamu menyokong ny?

    BalasPadam
  4. bila iman sudah tidak berada di hati..iblis akan menguasai..dan terjadilah seperti apa yang terjadi...itulah kejayaan iblis...iblis akan sentisa membawa manusia kepada perpecahan dan kejahatan(maksiat)

    BalasPadam