Rabu, 7 Ogos 2013

Cerita Sebenar Kumpulan Panji Hitam Nak Tawan Istana..??

Semakan di laman sosial Facebook oleh FMT untuk mencari Tuanku Sultan Raja Merongmahawangsa II tidak membuahkan hasil, tetapi sebuah laman parodi telah dijumpai di SINI.

“Page untuk hamba rakyat beta semua. Akaun original Raja Nusantara sudah kena hacked oleh RileksCrew. This Is Parody Page Beta,” seperti yang tertera di laman tersebut.

Posting pertama berkenaan insiden penangkapan pengikut Kumpulan Panji Hitam memaparkan:


“Yang kena tahan semalam tu rakyat beta, beta tengah rileks kat Kota Bharu lg ni, semalam bersama sahabat Sultan Kelantan kat istana beliau kt majlis Qiam With Me. Malam ni beta balik Kedah..get ready hangpaaa semuaa..beta balik ni.” 

“Gampang betol..rakyat beta gi istana sebab nk qiamullail mcm kt istana sultan Kelantan tu..habis seme diangkutnya…dah tu masuk tv free2 je…ingat rakyat beta ni bangang2 macam TV3 sama Utusan ke nk tawan istana dengan 10 orang? 

“’Walk the talk’. Beta cakap, beta berani tunaikan gi istana tu. hangpa semua keyboard warrior pong pang dalam facebook. bukti beta ada telur. tak mcm aljibby. Misi beta sekarang nak tawan kerusi Presiden FAM dari sultan bolo,” kata ‘Tuanku Sultan Raja Merongmahawangsa II’. 

Di insiden sekitar jam 4.10 pagi semalam, kumpulan yang terdiri daripada lapan orang lelaki dan dua orang perempuan itu telah menaiki tiga buah kereta untuk datang ke Istana Negara.

Mereka dikatakan bertujuan datang ke Istana untuk mengambil alih pentadbiran Istana Negara kerana mendakwa merekalah pewaris agong yang sah.

Tangkapan terhadap kesemua ahli kumpulan ini termasuk kenderaan telah dibawa ke Balai Travers.

Pemeriksaan awal kesemua kenderaan tidak menjumpai sebarang barang atau senjata, hanya bendera dan beberapa helaian surat watikah baiah kumpulan ini. 

JuRaGan : Oleh kerana mereka nii berlatarbelakangkan Agama,yang boleh digunakan untuk kepentingan Politik Haprak Umno/Bn..maka dituduh mereka hendak merampas Istana Negara..kalau nak "Kencing Rakyat" agak-agak la bro..apa barang nak tawan Istana kalau hanya bawak bendela..dan dengan hanya 10 olang..??Sendili ingat ma...



2 ulasan:

  1. taukah kamu istana negara atau istana sultan di mana-mana pelusuk dunia ni ialah kawasan larangan. Nak kata tak sekolah tak munasabah pulak....

    BalasPadam
    Balasan
    1. mereka masuk ke dalam atau kat luar saja...taku punya cerita dan nak tutup isu tembak menembak yang semakin parah dek undang2 sekular Umno..Drama Lahat Datu berulang kembali..??

      Padam