Sabtu, 10 Ogos 2013

"Mimpi Ngeri"..!!

PERSOALAN sama ada ‘mimpi indah’ bertemu Barcelona bakal bertukar menjadi ‘mimpi ngeri’ hanya boleh dijawab sendiri skuad Harimau Malaya malam ini.

Apa tidaknya, skuad The Catalan seakan-akan sudah melaungkan amaran betapa mereka tidak akan memberi belas ihsan kepada Harimau Malaya selepas membelasah kelab Brazil, Santos dengan kemenangan bergaya 8-0 baru-baru ini.

Kelmarin, skuad kendalian Gerard Martino juga bermaharajalela di Stadium Rajamangala, Bangkok apabila ‘mengerjakan’ skuad Bawah 23 tahun Thailand 7-1 hasil jaringan hatrik Pedro Rodriguez, Lionel Messi (dua gol) manakala Neymar dan Alexis Sanchez masing-masing menyumbat satu gol.

Kemenangan besar Barcelona dalam kedua-dua perlawanan itu jelas memberikan isyarat awal kepada skuad kendalian Datuk K. Rajagobal yang seolah-olah dilihat menunggu masa untuk menjadi mangsa seterusnya.

Enggan mengibarkan ‘bendera putih’ sebelum berjuang, pemain sayap negara, Wan Zack Haikal Wan Noor sebaliknya percaya mereka mampu memberikan cabaran terhadap The Catalan malam ini.

“Saya tidak peduli keputusan perlawanan Barcelona dalam dua perlawanan sebelum ini.
“Apa yang saya tahu, saya mahu membalas kepercayaan jurulatih (Datuk K. Rajagobal) selepas tidak diturunkan ketika berdepan Chelsea sebelum ini,” katanya.

Wan Zack berkata, prestasinya juga berada dalam keadaan terbaik selepas dibelenggu kecederaan yang memaksanya berehat selama tiga bulan ketika menjalani latihan bersama FC Ryukyu awal tahun ini.
Dalam pada itu, tonggak pertahanan negara, Aidil Zafuan Abdul Razak juga berharap dapat meraih pengalaman berguna ketika berdepan Barcelona malam ini.

“Saya akan memberikan yang terbaik biarpun sudah tentu ia perlawanan yang paling sukar dalam karier saya,” kata Aidil.

Seorang lagi tonggak pertahanan negara, Muhamad Fadhli Shas tidak mahu terlampau memikirkan sama ada berkemampuan merobek gawang Barcelona ataupun tidak seperti mana yang dilakukannya ketika berdepan Chelsea tempoh hari.

“Jika berjaya menjaringkan gol ia dianggap bonus, namun saya tidak akan melupakan tanggungjawab saya merantai pergerakan penyerang lawan habis-habisan,” katanya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan