Selasa, 20 Julai 2010

Fuhh..Fitnah Umno Menjadi..??

Nampak macam tiada apa yang terkesan daripada fitnah Umno yang menggunakan Mufti Perak Harussani al-Asobiyyah tentang isu yang dicipta oleh mereka bahawa wakil Pas telah menemui Pak Mufti ini untuk berbincang tentang penyatuan Pas dan Umno Haprak demi kepentingan melayu pada masa hadapan.

Rupa-rupanya,fitnah yang ditiup ini telah menyentuh naluri kaum cina yang bersama-sama dengan Pas dalam Pakatan Rakyat apabila media massa BN dalam pelbagai bahasa di negara ini menjadi isu penyatuan Pas dan Umno untuk mengganggu gugat keharmonian perpaduan dalam Pakatan Rakyat.

Perkara ini disedari,apabila salah seorang orang kuat Parti DAP menelefon gua pagi tadi hanya untuk bertanyakan "Betulkah Pas akan join sama ini Umno..??"kerana katanya,ramai dikalangan kaum cina samada PKR atau DAP telah menjadi tidak keruan gara-gara fitnah yang disiarkan oleh media BN ini,tambahnya lagi "Kita orang sudah lama tarak sokong dan benci sama ini Umno,apa pasal PAS mahu join sama ini Umno,haiyaaa..susah la ini macam."rungutnya lagi.

Wa jadi tersentak dengan soalan ni,tapi apabila wa bagitahu bukan Pas mahu join Umno,tapi kita mahu Umno join ini Pas,kasi bubar sama ini Umno dan masuk Pas.Kalau itu macam boleh la..Lalu terdengar gelak ketawa darinya.Pas sama sekali tidak akan join sama ini Umno,itu semua bohong mau kasi kita punya ini PR pecah.Pas tarak cerita pun mau join sama ini Umno.

Maka terdengarlah jawapan lega dari beliau,butul..butul..butul..ini macam ha,ini umno manyak jahat ooo..nanti saya kasi terang sama saya punya kawan-kawan,banyak TQ ha..Saya pun menjawab Ok.


Juragan : Pak Mufti..anta jawablah diakhirat nanti,di hadapan Allah dengan fitnah ini..!!





2 ulasan:

  1. Umno memang Raja Fitnah..Mufti tukang canangnya.

    BalasPadam
  2. Mufti Perak ada kepentingan peribadi sebab itu boleh jadi barua UMNO/BN Najib Mongolia

    BalasPadam