Sabtu, 3 Julai 2010

Panasss...Kenyataan "Bodoh" Pimpinan Umno..

Pengerusi Badan Perhubungan Umno Pulau Pinang Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menyifatkan nasib yang menimpa kampung dan orang Melayu di negeri itu yang kini semakin terpinggir sebagai harga mahal yang terpaksa dibayar kerana cuba menukar 'baju politik'.

Beliau berkata, apabila kuasa terlepas kepada parti yang tidak memperjuangkan nasib rakyat terutamanya kaum Melayu, maka itulah hasil yang terpaksa dihadapi.

Ahmad Zahid berkata, rakyat Malaysia terutama orang Melayu perlu sedar bahawa Umno yang menjadi tulang belakang Barisan Nasional (BN) sentiasa memperjuangkan kepentingan semua pihak berbanding DAP, PAS dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

"Ini terbukti dengan apa yang telah BN lakukan walaupun mungkin dalam kerajaan lalu di Pulau Pinang kita ada kelemahan, tetapi kita boleh baiki semula jika kita mengambil alih semula Pulau Pinang.

"Namun DAP belum cukup tiga tahun memerintah, banyak gerai Melayu yang telah dirobohkan dan tidak ada penggantian dan jika ada sekalipun diletakkan di kawasan pinggir dan kawasan yang tidak strategik," katanya kepada pemberita selepas merasmikan persidangan perwakilan Umno Bahagian Kemaman di sini, hari ini.


Juragan : Oi brader zahid...lu cakap macam orang meroyan,berpijaklah di bumi nyata, jangan kokok lebih ekor penuh taik,cakap tarak serupa bikin...baru 3 tahun DAP perintah lu orang dah kecoh dan hasut orang melayu lawan kerajaan PP.

Lu orang perintah 50 tahun apa lu orang buat??Sampaikan Mahathir kata org melayu PP masa BN perintah miskinnya macam org melayu sebelum perang dunia ketiga..kedai-kedai besar di PP semuanya dikuasai org cina,orang melayu hanya tinggal di Flat macam burung merpati hasil usaha Umno PP mengadaikan tanah orang melayu.

Tanjung Tokong yg dulunya banyak rumah org melayu ditepi pantai kini dah lenyap...UDA buat flat dan arahkan org melayu tinggal kat situ,tanah yang luas ditepi pantai diberikan kepada jutawan cina untuk buat projek pembangunan yang org melayu PP hanya dapat lihat dan gigit jari..Hampehh la lu Umnoo...

7 ulasan:

  1. Zahid Hamlau..LANCHOW

    BalasPadam
  2. Inilah jenis pimpinan "Dungu" yang Najib marah..PM dah ingatkan Pimpinan UMNO kena muhasabah diri,akui kesilapan dan jangan sombong..kalau tidak Umno akan dibenci oleh rakyat..dan pengundi PP akan jadikan Umno "Kempunan" selama-lamnya.

    BalasPadam
  3. Menteri paling bingai dan bangang dalam sejarah negara selepas merdeka.

    UMNO lah sebenarnya yang mencelakakan Melayu selama ini , selama lebih 50 tahun memerintah nasib Melayu semakin di rundung malang...kerana pemimpin umno memang celaka seperti menteri sekor ni.

    Sekarang bila dak mula terdesak dengan tekanan rakyat, rakyat pula disalahkan....apa punya gila babi menteri bangang ni

    BalasPadam
  4. Hoi mamat zahid..hang pi jalan-jalan sekitar PP..baru hang tahu melayu Umno melarat dan berulat..Aku duk Bt Feringgi sampaikan tempat nak mandi tepi pantai pun dah takdak..

    suma org cina zaman BN dah kerabat habih buat hotel besaq dan gezetkan kawasan tepi pantai yg dulu tempat org melayu mandi dan berkelah jadi hak pesendirian mereka...

    klu kerabat hang masuk pun pakat kena tendang habih..Sedaq la diri tu sikit..bila dah takdak kuasa nak fitnah org,Haram Jadah Umnoo.

    BalasPadam
  5. Apakah penyakit umno yang tidak boleh diubati???? Tidak mengakui kesilapan 50 tahun memerintah. Zahid palat puaka yang tak bermoral.

    BalasPadam
  6. Apa la kau boleh jadi mentri ni...kenyataan bangang je yg ko boleh bagi...apparaaaaa

    BalasPadam
  7. haoi zahid banggang

    aku nak tanya ang.sapa yang jual tanah orang melayu kat cina tu.ang p balik pulau tgk.apsal cina leh beli tanah orang melayu sapa yang jual melainkan orang melayu yang jual.sebab dia nak duit n jadi kaya.bila dah kaya mula la enjoy tak ingat tuhan.bila duit dah abis kata la cina nak majukan tanah tu.sapa suruh pi jual kat depa.suka hati depa la nak buat apa depa dah beli tanah tu.sapa suruh hampa pi jual.banggang betul

    anak melayu b pulau.

    BalasPadam