Selasa, 20 Julai 2010

Tengok nii...Siapa Menteri Yang Kata,Umno Macam Orang Gila..??

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom mengajak PAS supaya duduk semeja bagi membincangkan mengenai perpaduan umat Islam negara ini.

“Kita nak bercakap mengenai perpaduan ummah, perpaduan umat Islam dan saya rasa dalam ajaran Islam sendiri amat menuntut kesepaduan umat dan kalau kita asyik letak syarat sampai bila pun perpaduan tidak akan tercapai.

“Apa-apa pun kita duduk bincang dulu, kita tidak boleh paksa orang datang kepada kita tapi usaha berterusan dan pintu untuk kerjasama antara Umno dan PAS sentiasa terbuka.

“Ia macam orang kahwin, kalau seorang dok gila tapi kalau seorang lagi tidak mahu nak buat macam mana? katanya ketika sidang media selepas merasmikan Seminar Pemikiran Islam Peringkat Kebangsaan Kedua di Akademi Pengajian Islam di sini.-MlyIn


Juragan : Kuah3...Tahu Tak Paaa bro...



8 ulasan:

  1. Bosan sungguh aku.......tak dak cerita lain ka?..dok cerita pasal gila talak jah...udah-udah lah tu....pakat usah pedulikan depa tu....pergi mamposslah depa.

    BalasPadam
  2. HARAP PAS JANGAN AMBIL PEDULI.. BIAR DEPA MENYALAH , TAK PAYAK NAK BAGI RESPON KAD DEPA .. TU LAGI BAGUIH.

    BalasPadam
  3. sebenarnya isu ni sengaja ditimbulkan utk alih perhatian..supaya kita leka melayan. Tanpa kita sedar, deme ni senyap2 menjalankan operasi sebenar mereka..

    BalasPadam
  4. Isu perpaduan melayu sengaja di gembar-gemburkan pada masa ini kerana nak menutuk kes kenaikkan harga barang. Ada puak2 UMNo kata ini semua kerja orang cina, mereka bersatu menguasai pasaran dan ekonomi negara, mereka boleh buat apa saja, jadi melayu mesti bersatu kata nya.

    Perghhhhhh......bangangnya.
    Orang cina ka atau pemimpin melayu UMNo dlm kerajaan sendiri yang naikkan harga barang??? Siapa yg beriya-iya nak hapuskan subsidi hah????
    Kata pendapatan negara tinggi setiap tahun, tapi kenapa masih nak menekan rakyat. Patutnya lagi senang negara, lagi kaya kerajaan, maka lagi banyak nikmat rakyat yang akan dapat. Ini tidak....sebaliknya berlaku.

    Bangang punya pemimpin UMNO

    BalasPadam
  5. SY HARAP RUNDINGAN PAS UMNO BERJAYA D LAKSANAKAN...INGATLAH WAHAI PEMIMPIN,KTER SMUE AKAN MATI,AGAME ISLAM ITU LA YG AKAN MMBANTU KTER D SANA NANTI....

    BalasPadam
  6. jd lah pmimpin yg adil...islam no 1 dr segala2 nye...sebagai umat islam,jdkan lah al quran sebagai petunjuk dan panduan kter menhadapi dugaan dan rintangan di dunia dan di akhirat...jgn lah trlalu terikut dgn protokol yg ad..

    BalasPadam
  7. Kita ingat dah merdeka ni raayat makin senang, negara makin makmurkan, anak cucu makin senangs, bebas bergerak, bebas berpolitik, tapi nampaknya negara makin teruk,raayat dikongkong, raayat hidup terhimpit, hutang keliling pinggsng, yang senang semua pemimpin (ketua perompak)puak2 ubn dan keroni, wahai penyokong tegar ubn ingat arwah datok monyang kita berjuang untuk senangkan raayat bukan untuk senangkan pemimping ubn. bila dana disapu habis suruh raayat berjimat dengan naikkan harga barang, bodoh ke bahlol tak tahulah! kalau nak suruh raayat berjimat turun kan harga barang baru ada duit lebih nak berjimat nak menyimpam....soo pi mampuslah dengan ubn. apa dia orang ingat tak ada ubn ni Malaysia tak ujud raayat tak boleh hidup, tu kad amarika tu mana ada ubn raayat dia hidup juga,maju lagi.
    Raayat yang perihan akan ingat..
    1, siapa bagi kerakyaatan pada pendatang ...ubn
    2, siap serah singapura kad pendatang ...unb
    3, siapa serah batu putih kad singapura .. ubn
    4, siapa jual pasir kad singapura .. ubn
    5, siapa serah telaga minyak kad brunai .. ubn
    6, siapa jual tanah ktm kad singapura .. ubn
    7, siapa itu, siapa ini, siapa itu siapa ini ... semuanya ubn ...sakit hati nak senarai semua .kau orang fikir sendirilah...

    BalasPadam
  8. Jangan dilayan ubn puakalaknat tu. Biarkan mereka melalak, menyalak seperti anjing kurap. Walaubagaimanapun kita harus waspada kerana setiap salakan mereka itu mempunyai strategi memecahbelahkan kita. Awasliah gerakgeri penyangak, perompak, pemutarbelit, penipu, penyeleweng dan pe.... pe.... lagi. Biarkan mereka mampus gali kubur sendiri. Mereka sudah hilang segala-galanya.......

    BalasPadam