Khamis, 12 Ogos 2010

Panass...Ini Kerja Manusia Haprak..

Inilah perangai Umno...Baling Taik sembunyi Pungkok,sudah acap kali puak-puak hidup melayu ni membuat dan mereka fitnah agar PR semakin dibenci oleh rakyat yang kekurangan maklumat.

Terkini yang wa dengar berkait dengan "Banner" yang digantung di Johor yang tertera gambar sultan Johor (Gambar bawah) yang menyebabkan sultan Johor murka dan ditambah lagi apabila Sinar Harian (Fdisi Umno) menyebarkan berita fitnah ini,seolah-olah segalanya telah dirancang dengan begitu licik sekali.


Kalau betul pun nak mendapat sokongan rakyat,bukanlah ini caranya.Sebagai sebuah parti melayu yang terbesar di negara ini sudah pasti banyak cara lain yang boleh dilakukan oleh Umno Haprak ini.

Tetapi oleh kerana semenjak dua menjak ini,kebanyakan fitnah yang dilakukan oleh mereka sering memakan diri sendiri maka kali ini untuk menguatkan fitnah tersebut maka mereka sampai ketahap mempengaruhi pihak Istana agar membenci Pakatan Rakyat.Inilah drama bersiri yang sedang diarahkan oleh Umno Johor seperti yang mereka lakukan di Perak dalam siri drama rampasan kuasa.Kalau bukanlah pihak Istana yang menyelamatkan mereka,sudah pasti Zambry The Jason King akan kempunan menjadi MB Mahkamah.

Mungkin kini,realiti yang PR semakin diterima di Johor,dan diberitakan bahawa banyak cawangan Pas dan Keadilan yang telah ditubuhkan di kawasan Hardcore umno,ini yang menyebabkan Umno Haprak semakin tertekan dan meroyan.Takut-takut gelombang ini tidak mampu ditahan oleh mereka menyebabkan Umno/BN akan kecundang dalam PRU 13 seperti di Selangor.

Maka Inilah strategi mereka masakini..Fitnah ditabur dan media massa memainkan pula peranan mereka mewar-warkannya.Betul atau tidak itu belakang cerita,yang penting rakyat termakan fitnah yang dicipta oleh mereka.Inilah kerja jahat Umno,bersesuaian dengan dasar mereka yang bukan islam,menyebabkan mereka dengan sesuka hati melanggar perintah Allah tanpa mengira hari "Yaumul Masyar" iaitu hari pembalasan di akhirat kelak.

Cuma perlu diingat bahawa sehebat mana perancangan tipu daya kamu wahai Umno Haprah..Perancangan dan tipu daya Allah Maha hebat...tunggu dan lihat,Umno Johor pasti terkulaii..!!

5 ulasan:

  1. Jika ini benar suatu "fitnah" insyaallah sempena bulan baik ini , Allah Maha Mengetahui dan Maha Melihat.....kita tunggu dan lihat apakah episod yang akan menimpa umno Johor!

    BalasPadam
  2. Insyallah umno akan hancur.Hancur hancur, hancur umno. umno,umno, umno hancur. Yang ada pada umno hanyalah nyawa2 ikan. Mereka tak sedar yang mereka dilaknati Allah.

    BalasPadam
  3. Saya rasa sultan Johor dan pihak istana pun tahu nie.. "dont teach an old dog a new tricks". Trick nie dah basi. Semua tahu kot satu ketika dulu cubaaan untuk menafikan kuasa raja-raja melayu..sape yang buat?

    BalasPadam
  4. alahai
    pandai buat tak pandai mengaku dah..kalau puak UMNO yang buat kenapa banner tu boleh tergantung di situ dah dekat sebulan...kenapa terkejut ke..pandai buat pandai la tanggung..apa bodoh sangant puak korang ni....hamPAS +DAPig = PASPIG


    tokawe

    BalasPadam
  5. Siapa buat...PR ka yang buat. Dah la statement tidak mengikut dasar tubuh kerajaan negeri...hanya orang bodoh macam UMNO saja yang tak tahu undang...gelabah tak tentu pasal.....

    BalasPadam