Sabtu, 2 Oktober 2010

Tengok nii...Muka-muka Yang Menjadi "Pencacai" Umno..

Nampak muka macam tak semangat aje..

Ini lah salah seorang pimpinan Umno yang beria-ria dan menjadi
dalang kepada warga emas yang lain,agar mengembalikan
semula wang ehsan kepada kerajaan PP.

"Banner" kat belakang tu nampak cantik..??Pandai pulak warga
emas dan miskin ni membuat "Banner"..sapa punya kerja..??

Kasihan warga miskin niii...tapi tak pa,Umno akan bagi balik
wang tersebutlebih daripada yang diberi oleh DAP,sebagai
bayaran menjadi pelakon drama "Umno Munafik"


Puak-puak "Munafik Umno" Baca kenyataan di bawah ini..
Jangan jadi Bangang..!!

Kenyataan dari bekas Mufti Perlis, Dr. Mohd Asri "Rakyat yang mendapat bantuan kerajaan tersebut tidak haram. Sebabnya mereka bukan berjudi, mereka mendapat bantuan atas kemiskinan mereka.Transaksi itu atas bantuan, bukan atas judi."

Katanya lagi , bahawa para penerima wang (orang-orang Islam berusia emas) itu tidak haram. Pihak yang memberinya itulah yang menanggung dosanya. Samalah, kata beliau, apabila kakitangan awam dibayar gaji yang mana kita semua maklum, wang gaji itu bersumber daripada perbendaharaan negara.

Dalam perbendaharaan negara, ia menerima apa-apa sahaja sumber kewangan termasuklah daripada sektor perjudian, minuman keras dan yang sewaktu dengannya. Ia diterima menerusi cukai perniagaan yang dikutip oleh pihak kerajaan.

Sebagai makluman wang kutipan dari hasil judi bagi negara Malaysia dalam tempoh setahun berjumlah RM 2.3 billion.

Dalam kenyataan berasingan Dr Mohd Asri menyeru Umno supaya tidak menakut-nakutkan warga Pulau Pinang dengan dakwaan kerajaan negeri menipu berhubung sumber kewangannya bagi membiayai program membantu golongan miskin termasuk untuk masyarakat Islam.


9 ulasan:

  1. Kesian. siJahil tidak tahu yang ianya jahil!

    BalasPadam
  2. Cuba baca ulasan yang dibuat oleh Ustaz Zaharudin berkenaan dengan hukum duit tu.Ulasan berdasarkan fatwa dari ulama-ulama tersohor.Bila bahagian hukum,biar orang arif tentang hukum bagi ulasan,takut apabila kita menukar hukum Allah berat dosanya

    BalasPadam
  3. dah lah tua,miskin dan jahil pulak boleh diperalatkan oleh UMNO.Kesian sungguh.
    Inilah yang UMNO mahu bila miskin dan jahil senanglah jadi alat kepada UMNO.Namun lebih malang lagi bila orang yang Allah beri ilmu turut dibaham oleh UMNO seperti yang terjadi kepada HJ Lah Pondok Geting.

    BalasPadam
  4. Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
    Tak apa lah, ini baru 1st time kerajaan pimpinan LGE nak berjasa pada warga tua di Pulau Pinang.Moga moga pisang tak berbuah dua kali. Pada KM P. Pinang berhati hatilah memberi sumbangan kepada warga tua .Bak kata P.Ramlee kalau buat baik tu,biarlah berpada pada. Tapi jaga jaga "Baik, Baik ada makna Tu" .Pada orang bawahan/kakitangan KM P.Pinang lain kali cop setiap tanda "HALAL" atau lekatkan sticker "LOGO HALAL pada duit sumbangan agar tiada lagi wak sangka oleh warga tua yg tak habis belajar atau khatam Ugama Islam. Yg saya muskhil kenapa si AP Katak Zahrain terima duit sumbangan kematian omaknya sebanyak RM1000.00 dan Ap Katak Zahrain baru sedar yg duit sumbangan arwah omaknya tu haram. Kenapa semasa terima tak dapat hidu yg duit itu datang dari sumber haram??????Aiiik! AP Katak si Zahrain duit sumbangan kematian sebanyak RM1000.00 pun nak ambil juga ke? Apa cerita ni? Kutuk kerajaan Pakatan Rakyat tapi duit sebanyak RM 1000.00 pun sebat juga ke???? hj jamaludin

    BalasPadam
  5. inilah tahap pemikiran melayu yang dikehendaki oleh umno.sebab itu melayu terus miskin dan bodoh selama mana umno berkuasa, makcik tua yang tudung tak cukup tu tak da siapa nak tegur kata haram pakai cam tu, yang dah jelas haram. maaf bukan nak hina tapi itulah hakikatnya melayu yang mengaku islam. sedih bila ada orang melayu yang menggunakan melayu sampai tahap demikian. nak tanya sikit, mana mufti, mengapa membisu... melayu jadi macam ini sebab ada bijak agama hanya mementingkan kedudukan dan darjat, malulah pada kaum dan agama lain.

    BalasPadam
  6. Harap CM LGE boleh umumkan nilai yg telah dibayar. Minta Umco bayar kembali jumlah wang yg dikatakan haram itu.Kalau 1 juta dah dibayar, umco sila pulangkan 1 juta juga utk halalkannya.

    BalasPadam
  7. Aku pecaya 100% kalau inilah caranya Umno nak bagi rakyat benci dengan DAP PP jangan harap la..Tunggu PRU 13 BN/Umno akan tersungkur lebih hina dari yang ada sekarang.

    BalasPadam
  8. warga keparat umno selamat.kah kah kah.tua2 pun dibodohkan umno.duit open house umno penang tu dari mana yer.

    BalasPadam
  9. MALU KAT CM LGE.... SUSAH PAYAH FIKIR CARA NAK RINGANKAN BEBAN WARGA TUA YANG KEBANYAKANNYA MISKIN DAN MEMERLUKAN PERHATIAN TAPI DIPUTARBELITKAN OLEH MELAYU LAHANAT NI DEMI KEPENTINGAN TEMOLOK DAN POKET SENDIRI.. WAHAI LAHANAT2 , JANGAN LAH SUSAHKAN LAGI HIDUP BANGSA KITA SENDIRI !!!!!!

    BalasPadam