Rabu, 9 Februari 2011

Tengok nii..Jawapan "Bangang" Pencacai Umno Terhadap Kapal 6 Billion..

Ada juga penyokongUmno yang otak mereka memang tahap pencacai kelas pertama,rupanya bukan hospital aje ada kelas pertama..ha3

Sehinggakan Kerajaan BN melakukan pelbagai penipuan,penyelewengan dan rasuah masih lagi dianggap betul dan kerajaan lakukan hanya semata-mata untuk membantu rakyat terutamanya orang melayu yang dah lama layu..memang jenis otak "Benak" dan "Haprak" punya Melayu.Baca teks di bawah ini oleh seorang Blogger "Pencacai" Umno seumur hidup..


Alhamdullillah, dengan sessi taklimat yang disampaikan sendiri oleh Laksamana Tan Sri Abdul Aziz, Panglima Tentera Laut DiRaja Malaysia beserta sedikit research yang lakukan, dakwaan jahat Tony Pua ini akan dapat dijawab.

Pertama, nilai RM6 billion untuk 6 buah kapal laut ini sebenarnya adalah harga anggaran sahaja, dan bukannya "finalised cost". Harga ini sebenarnya bergantung kepada beberapa perkara termasuklah harga barang mentah, kos pemasangan dan pakej2 lain spt persenjataan. Pada saat artikel ini ditulis, difahamkan ada lebih kurang 6 Naval Ship Yard companies yang sudah disenaraipendekkan. Sudah tentu, harga tawaran pasti berbeza2. Keputusan muktamad belum diputuskan lagi.

Sambungan di bawah...

sebenarnya pembelian 6 buah kapal LCS ini telah dibuat secara open tender. 6 SYARIKAT telah disenarai pendek.

boustead naval shipyard (BNS) adalah anak syarikat boustead holdings yang dimiliki oleh lembaga tabung angkatan tentera (LTAT).

syarikat ini akan bekerjasama dengan salah satu daripada 6 penender pembinaan kapal LCS.

malah dalam kerjasama ini, hampir 632 vendor syarikat tempatan berpeluang mendapat peluang bisnes kerana 60% daripada bekalan barangan pembinaan ini adalah produk tempatan.

jadi mana justifikasi tony stupid pua yang mengatakan pembelian ini tidak kompetetif ?

632 vendor IKS dapat peluang berniaga dan LTAT yang jelas menjaga kebajikan keseluruhan anggota tentera akan mendapat pulangan.

dua artikel yang aku buat bersiri ini telah menjawap tohmahan fitnah DAP terhadap kementerian pertahanan

Juragan : Harga 1 biliion sebuah pun masih ok lagi...Hampehhh,
patut la Singapura pun mereka jual.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan