Ahad, 6 Mac 2011

Taib Mahmud "Meroyan" Dalam Konvensyen BN..


Pengerusi Barisan Nasional (BN) negeri, Tan Sri Abdul Taib Mahmud membidas pihak pembangkang yang memperjuangkan politik persepsi dengan niat menimbulkan sentimen kebencian walaupun ia akhirnya menjejaskan masa depan rakyat di negeri ini.

Katanya, gaya politik pembangkang itu sebenarnya hanya sarat dengan propaganda dan ia berasaskan perasaan tamak untuk mendapatkan kuasa memerintah, tidak seperti BN yang mengamalkan politik realiti.

"Ingatlah bahawa perjuangan politik persepsi dan politik realiti ada bezanya. Politik persepsi adalah politik propaganda manakala politik realiti adalah untuk terus berbakti kepada masyarakat.

"Kerana itu BN terus memperjuangkan politik realiti selaras dengan gagasan 1Malaysia yang mendahulukan rakyat," katanya dalam ucaptama Konvensyen BN Sarawak 2011.


Kuah3...Inilah pewakilan BN yang hadir untuk mendengar Si Taib Mubarak bercakap merapu dan menipu...Patut la Si Taib Mubarak bercakap meletup-letup dan berapi-rapi,rupa-rupanya begini lah wajah penyokong tegar yang membolehkan beliau berkuasa 32 tahun lamanya...

Maklumat apa yang mampu didapati oleh makcik kat atas nii...??Tahukah makcik ni berapa lama Taib Mubarak ni memerintah dan menipu mereka..?? tahu kah dia berapa banyak harta Taib Mubarak di luar negara..??,pernahkah makcik ni melihat rumah kaum kerabat musibat Taib Mubarak..??,Tahukah makcik ini berapa banyak syarikat yang dibolot oleh Taib Mubarak dan kerabat musibatnya?? Jawapan makcik ni ialah...."Aku manak tahukkk...janji dapat bajuk,dapat tupik ada makan nasik bungkus sudakkkkk."

2 ulasan:

  1. apa? 32 tahun memerintah bukan tamak kuasa? sebaliknya tuduh plak pembangkang tamak kuasa?

    pelik maknusia jenis hosni mubarak sawarak nih!!!

    BalasPadam
  2. haha.. janji dapat bajuk... dapat tupik... dapat makan nasi bungkus... sudehhhh sundellll... haha... kelakar!! dan memang amat tepat sekali... hehehe

    BalasPadam