Sabtu, 12 Mac 2011

Puak Umno Gagal Hantar "Keranda" Kapada ADUN..??


Timbalan Yang Dipertua Persatuan Peniaga-peniaga Komtar Mohamed Ghani Abd Jiman hari ini menghantar hadiah berupa sebuah keranda kepada ADUN Komtar, Ng Wei Aik.

Bagaimanapun, cubaan Ghani untuk menghantar keranda itu ke rumah Ng di Happy Valley berdekatan Paya Terubong, gagal.

Lori yang dipandunya dan dinaiki beberapa rakannya, dari Penang Road ke Happy Valley, telah dihalang oleh polis selepas dibantah penduduk.

"Saya membuat protes ini kerana Ng merancang untuk mengeluarkan saya dari Komtar sebaik kerja-kerja pengubahsuaian siap," katanya kepada pemberita selepas mengadakan tunjuk perasaan secara aman yang disertai beberapa anggota dari 11 badan bukan kerajaan di Georgetown, hari ini.

"Kami tidak mahu pemimpin yang suka bertindak kasar di Pulau Pinang dan akan terus menunjukkan penentangan sehingga dia meletak jawatan," katanya merujuk tindakan kasar Ng terhadap seorang pemilik restoran nasi kandar awal tahun ini.

ghani sent coffin to lim guan eng ng wei aik 120311 demostrationSebelum itu, sekumpulan lebih daripada 200 orang yang mendakwa anggota NGO Melayu Islam mengadakan tunjuk perasaan di Komtar berhubung isu tanah Melayu dan usaha meminggirkan orang Melayu di negeri ini.

Pengerusi kumpulan itu Anuar Khan Ali Azqar Khan berkata mereka akan menyerahkan satu memorandum kepada Yang Dipertua Negeri Pulau Pinang Tun Abdul Rahman Abbas di Seri Mutiara, di Geeorgetown petang ini.

"Kami tidak mahu orang Melayu di negeri ini terus merana disebabkan sikap kerajaan negeri yang gagal mengurus masalah orang Melayu dengan baik," katanya.


Juragan : Baru sekarang lu orang sedarrr...Dah lama orang melayu
PP melarat dan merempat,waktu tu Umno/BN perintah
apa lu orang buat..Lu orang buat Bodohh....Hancusss Umnooo...


6 ulasan:

  1. MASA TU DEPA BUAT PEKAK TENUK & BISU PUNYA BUTA PERUT MAMAK-MAMAK YANG MENGAKU MELAYU NI! PASAI APA ? PASAI DEPA PUN TOMPANG SEKAKI DAPAT MANGKUK-MANGKUK PEMIMPIN PERASUAH BELANJA TEH TARIK ,LEBIH SETENGAH ABAD UMNOI@APCO PERINTAH TAPI KETUA MENTERI CINA DEPA TAK KATA APA PUN PADA HAL UMNOI@APCO YANG LEBIH KERUSI ! TAPI BAGI BUAH SUKUN JADI KM !

    BalasPadam
  2. Anuar Khan Ali ooooooooooooi, baru lani ka hang sedaq, sebelum ni hang mimpi ka.............Tak payahlah hang buat lawak. Ehhhhhh hang melayu ka?

    BalasPadam
  3. aku pi tengok..puak2 ni perangai mcm. berok mak..ye!betoi la mcm ampa kata tak sedaq diri,,piraaah mampuih pejuang2 lahanat...lol

    BalasPadam
  4. Anuar Khan kalau masuk AF pasti menang punya. Mamak mangkuk ni pandai main wayang.Order, order, order....teh tarik pasembor satu.

    BalasPadam
  5. Pegang sepanduk Bankit Melayu bela Islam. Melayu bela je umno.

    BalasPadam
  6. hoi toya...walau kami bkn beruk tp kami pejuang yg berani..bkn mcm ang pengecut..potong kote lah...kalau jd pgaduhan antara bangsa..ang lah org pertama mau kena bunuh...anjing,babi punya org..

    BalasPadam