Sabtu, 30 April 2011

Bacull..JAKIM Buat "Bodoh" Atau Memang "Bodohhh"..

Mengulas sumpah ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah semalam, Dr Juanda iaitu Mufti Perlis,berpendapat perkara itu tidak patut dilakukan.

NONE"Kaedah hukum Islam dalam kes jenayah, pendakwa kena bawa bukti tuduhan.

"Yang kena dakwa, kena bersumpah kalau dia nafikan tuduhan. Datuk Eskay tidak patut bersumpah," katanya.

Dr Juanda juga berkata, mahkamah syariah wajib proaktif dengan memutuskan hal itu segera untuk metutup aib umat Islam.

"Bukan (mereka) jadi penonton dan buat bodoh saja. Semua pihak kena jaga imej Islam terutama mereka yang perjuangkan Islam," katanya yang kini menghadiri program bersama mufti di seluruh dunia atas undan kerajaan Arab Saudi.

2 ulasan:

  1. Salam,
    Betul kata Dr Juanda, mana zamihan, pegawai JAKIM yang mengkritik Imam sudais? zamihan, jika anda benar2 yang bertanggung jawab, sila buat komen tentang sumpah tiga ekor datuk tongong tu, kalau anda sensitif dengan isu yang menjatuhkan maruah agama, sila buat komentar anda, jangan asyik mengutuk wahabi sahaja, kedangkalan depan mata buat tidak tau.nanti bila pencen baru berani buat statement!

    BalasPadam
  2. Aslkum.

    Menerima jawatan mufti dan pegawai agama adalah tugas yang baik dan mulia. Seseorang penjawat awam dalam menjaga hal-hal ugama mesti berpendirian tegas, berpengetahuan, berilmu, beramal dan bersuci hati bukan mereka yang mempunyai ijazah berjela-jela yang berpendirian bak lalang dan memandang keduniaan.

    Menasihati tanpa memilih bulu dan kepentingan,
    yang betul tetap betul dan yang salah tetap salah walaupun pahit walau kehilangan jawatan dan keistimewaan. hb

    BalasPadam