Isnin, 2 Mei 2011

Fuhh...Mat Rempit Bawa Keluarga Untuk Merempit...

Selain menjadi ketua dalam rumah tangga, seorang suami berperanan membimbing isteri selain mendidik anak supaya menjadi insan yang berguna.

Namun apa yang berlaku di Nilai dekat sini pagi tadi cukup mendukacitakan apabila seorang insan bergelar suami sanggup menjadi 'mat rempit tegar' bersama isterinya dengan membawa anak yang berusia kurang setahun.

Tabiat buruk itu akhirnya memakan diri apabila lelaki berusia 22 tahun itu ditahan bersama 150 rakan 'seperjuangannya' oleh pihak polis dalam Ops Mat Rempit di Dataran Nilai di sini malam tadi.

Operasi yang dilancarkan oleh Bahagian Trafik Bukit Aman itu menyaksikan 203 mat rempit ditahan dengan 105 saman dikeluarkan atas pelbagai kesalahan meliputi pengubahsuaian enjin selain tidak mempunyai lesen memandu.

Ketua Operasinya, Asisten Supritendan Khuzir Abd. Majit memberitahu, operasi berkenaan melibatkan lebih 130 orang yang terdiri dari anggota dan pegawai melibatkan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) dan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Seremban.

Jelasnya, operasi berkenaan dilakukan hasil intipan pihaknya selama dua minggu selepas mendapati kegiatan merempit masih lagi berlaku di kawasan berkenaan melibatkan golongan remaja.

"Kesemua mereka yang ditahan berusia dalam lingkungan 14 hingga 25 tahun rata-ratanya tidak mempunyai lesen memandu selain mengubah suai kenderaan mereka.

"Malah ada juga sebilangan mereka yang didapati menunggang motosikal di bawah pengaruh alkohol dan menghidu gam ketika pihak kami melakukan pemeriksaan," katanya.

1 ulasan:

  1. Dia ditahan pasal tak ada lesen....jangan mengaibkan pemuda tu dengan tuduhan merempit pulak. Awak pun nak jadi macam 'senyum kambing' gak ker...

    BalasPadam