Selasa, 17 Mei 2011

Tengok nii..Apa Kata "Hardcore Umno"..??

Bila wa memberikan ucapan tahniah kepada member wa,seorang ciku (Cikgu) diatas kenyataan TPM semalam yang akan menggembirakan warga guru..rupa-rupanya yang terjadi adalah disebaliknya..muka kawan gua tu,sebijik macam cicak berak kapur..Gua kata,hai takkan lu ahli hardcore Umno pun nak marah..??

Dia kata,"Apa dia orang (Menteri) ingat ceikgu bawahan ni macam pencacai ke,takda nilai..aku ingat Pilihanraya kali ni aku tak akan undi BN lagi..Haramm..."katanya dengan nada marah.Gua kata lu berani ke nak pangkah PR,sbb selama ni lu memang hardcore Umno?."tanya gua.

"Takda..umno..umno..ini pasal maruah,selama ni cikgu yang di bawah ni kerja setengah mati,langsung tak dinilai oleh mereka (Menteri),yang dapat pihak atasan yang kaki bodek..bila time buat kerja,cikgu bawahan jadi kuli."katanya lagi.

Gua menyampuk.."Sebenarnya apa yang dihebohkan sangat oleh TPM tu dah lama berjalan dalam pentadbiran Pendidikan,cuma TPM buat kitar semula saja,nak bagi orang melayu yang dalam ketegori "Bangang" memuji-muji kebaikan pimpinan mereka terhadap guru-guru lantaran hampirnya PRU13 ini."..kena tipu lagi 1 Malaysia..

Apa yang akan wujud di sekolah-sekolah selepas pengumuman ini ialah..Kaki Bodek..Kaki Ampu..Kaki Lurus Bendul..Kaki Angukkkk..dan kaki Report...

Yang penting bagi guru-guru tak kira apapun parti..,Pastikan PRU kali ini anda mengundi PR agar apa yang dijanjikan oleh pimpinan PR untuk memberikan kenaikan gaji RM500.00 kepada setiap warga pendidik dapat sama-sama para guru rasai.


Juragan : Tahniah kepada Kera Jaan..kerana dengan pengumuman ini,
insyaAllah guru-guru akan tunjukkan jalan keluar untuk Umno dan BN..Hancusss Umnooo...


7 ulasan:

  1. semua guru dari sekarang perlu bekerja untuk memenangkan pakatan rakyat dalam PRU 13, pengaruhi ibubapa pelajar untuk mengundi PR, kita ajar Kera jaan, yang sentiasa menipu kita....

    BalasPadam
  2. Bersemangat nampak si Tanpa Nama tu. Ye ke? dah pencen.

    BalasPadam
  3. nampak sangat guru yang sokong PR ni berkhidmat tak ihklas dan mengaharapkan imbuhan dunia semata2

    BalasPadam
  4. guru yg menyokong bn lagi le.... ikhlas konon, penjilat pungkok paling keji... semua orang tahu.

    BalasPadam
  5. Memang pelik taktik BN untuk dapatkan undi. Berapa ramai Guru Besar kat Malaysia ni ? Kenapa fokus pada segelintir dan tak pedulikan Guru-Guru kecil yang majoriti ? bayangkan dalam satu sekolah, ada jurang gaji yang terlalu besar. Lainlah kalau Guru Besar tu yang melabur buat bangunan sekolah tu.

    BalasPadam
  6. aku percaya ,kebanyakkan guru2 bawahan dah lama menyampah dgn umnobn ni,aku ada penngalaman bersembang dan berborak ngan guru,ternyata majoritynya bukan pak angguk atau pak ampu ,kerana itulah mereka2 ni layak jady pendidik anak bangsa dan negara,mereka tau mana benar mana rekaan atau propaganda murahan! insyaallah mereka2 ni akan bersama2 ngan rakyat utuk menguburkan bn,terutamanya party khianat melayu@umno!

    BalasPadam
  7. Gua Sorang Guru..Apa yang gua boleh katakan kepada kerajaan ialah "Kerajaan BN PukiMak" "PM Puki Mak" dan "TPM PukiMak"...

    BalasPadam