Sabtu, 2 Julai 2011

Ini Buktiiii...KeBaruAan Polis...

Mengapa Himpunan Bersih tidak Boleh..??Tetapi Demo Haram Jadah puak-puak Umno di Pulau-pinang boleh pulak,malah diiringi oleh anggota polis dengan senyuman manis macam kambing jantan teringinkan pungkok kambing betina adanya.

Takkan rakyat,terutamanya orang melayu yang semakin didungukan oleh pemimpin Umno tak dapat melihat sikap tutup sebelah mata ala-ala siDajal adanya.Berita yang disiarkan oleh mstar tentang Demo Haram di Pulau Pinang semuanya berlaku seperti apa yang dilarang oleh Polis Barua Umno kepada pendemo bersih pada 9 Julai ini.KPN tolong jawab apa yang berlaku di Pulau Pinang ini..Jangan buat muka taikkk braderr...

Baca keratan berita di bawah ini...
Kira-kira 1,500 orang terdiri daripada pelbagai pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Jumaat mengadakan demonstrasi secara aman dengan berarak dari Masjid Melayu Lebuh Aceh ke Komplek Tun Abdul Razak (Komtar), di sini.

Perarakan sejauh kira-kira enam kilometer yang bermula 2.45 petang itu bagi membantah perhimpunan haram yang dijadualkan pada 9 Julai ini dan membantah pentadbiran Ketua Menteri Lim Guan Eng yang didakwa menyokong perhimpunan itu.

Antara NGO terlibat ialah Pertubuhan Suara Anak-anak Malaysia, Pertubuhan Insan Mulia dan Pribumi Perkasa Negara.

Sepanjang perarakan itu kumpulan berkenaan membawa sepanduk 'Jangan Berani Bangkitkan Komunis', 'Pulau Pinang Hak Kami' dan 'Guan Eng Dalang Perpecahan Melayu'.

Sejurus tiba di Komtar, mereka berarak mengelilingi bangunan itu dan setibanya di Jalan Penang pada kira-kira 3.10 petang, kumpulan itu bertindak nekad dengan duduk di atas jalan raya selama 10 minit.

Demonstrasi itu menyebabkan kesesakan di sekitar Georgetown dan banyak premis di sekitar Komtar ditutup.- mstar


JuRaGan : Lu orang sendiri Mau Pikirrrrr....

1 ulasan:

  1. Hanya puakx bengong saja yang tak mau pikirrr..
    Yang berdemo di Pulau Pinang tu orangx melayu yang
    suka didungukan oleh pemimpinx mereka.Termasuk
    polisx yang suka dicucuk hidung mereka.

    BalasPadam