Sabtu, 30 Julai 2011

Kecohhh...Majlis Perkhawinan ADUN Teja..

( Pasangan Pengantin bergambar Bersama PJ Pas Perak,
Utz Abu Bakar Hussin dan para hadirin )

Kecoh bukan sebab apa beb..Kata sahabat gua..sebab Orang Umno Gopeng kata perkhawinan YB Chang Lih Kang yang dibuat dirumah Anak-anak Yatim Darul Hikmah Sg Itek,Gopeng seperti melanggar adat dan adab,di tambah lagi majlis ni telah mempolitikkan Rumah Anak Yatim Tersebut.

Malah ada juga pimpinan "Bengap" umno ni kata mempermainkan Agama Islam...Takkan pakaian YB Chang Lih Kang kat atas tu pakaian Islam,itu pakaian pahlawan Melayu cikai beb..agama dengan adat pun tak tahu nak beza..kalau diadakan akad nikah mungkin la jugak pemainkan agama,ini akad ayam golek ada la..kah3

Ada pula suara-suara "Bangang" yang mengatakan orang melayu jangan pergi ke majlis perkhawinan YB tersebut sebab masakannya adalah haram,banyak la lu punya haram Umno Haprakk...sedangkan yang menjadi katering untuk memasak adalah orang melayu 100%.

Namun Hakikatnya walaupun pelbagai tomahan dilemparkan..hadirin yang datang cukup membanggakan YB Chang Lih Kang,beliau sentiasa tersenyum menerima kehadiran para jemputan,sehinggakan hampir jam 3.30 petang hadirin masih lagi bertali arus ke majlis tersebut.

Isteri DSAI iaitu Wan Azizah turut hadir meraikan majlis perkhawinan YB Chang Lih Kang
pada hari tersebut,ditemani oleh YB Lim Boon Chye,Ahli Parlimen Gopeng,bersamping biru dan bersongkok bersama-sama meraikan perkhawinan ADUN Teja tersebut.


JuRaGan : Benarlah kata TG Haji Hadi (klik),Umno sudah 53 tahun menjadi kerajaan,tapi masih gagal memaparkan kepada kaum cina akan keindahan Islam,sehinggakan orang melayu pun masih lagi tertutup pemikiran mereka....sebab slogan Umno.."Melayu Bangang,Umno Menang"


Gambar : Ehsan Sdr. ZamPKR

6 ulasan:

  1. Salam bro;

    Gua suka slogan umno tuuuu... hahaha... terbaeekkkk....

    BalasPadam
  2. Umno dah takda modal nak halang rakyat sokong PR!!

    BalasPadam
  3. Dulu kini dan selamanya umno HAPRAK tegar.

    BalasPadam
  4. UMNO YAKPUR SERE DARI DULU KINI DAN SAMPAI MAMPUS ! KITA TUNGGU SAJA SEKUTU APCO HANYUT !

    BalasPadam
  5. kasihan puak2 ni tak tahu membezakan islam dan bangsa.

    BalasPadam
  6. umno sebenarnya yang tidak mahu kaum cina dan india memahami islam. sehinggakan pakaian pun tidak tahun membezakan antara melayu dan islam. Pakaian cina di cina adalah pakaian mereka . Yang menjadikan islam bila pakainan itu di terima sesuai dengan syara' menutup aurat.

    BalasPadam